Най-новата постановка на Пловдивския Куклен театър е „Апокалипсисът идва в 6 вечерта“, чиято премиера е на 30 ноември и 1 декември.
Паметливи любители на Мелпомена ще се сетят, че тази пиеса на Георги Господинов вече е поставяна пред 13 години от Маргарита Младенова с Малък градски театър „Зад канала“. Сега нов прочит на тази драма прави режисьорът Лео Капон с трупата на Пловдивския куклен театър.
На колажен принцип Георги Господинов разказва истории за това как минаха 90-те и как влязохме в новото хилядолетие с по един микроапокалипсис в аванс.
Истории, сенки и гласове, които се навързват, допират, понякога през отделна фраза, за да дадат силуета на едно тяло, ранимо, неразказано, направено от самота.
Според режисьора Лео Капон това е времето, в което е живял и иска да разкаже за него на младите хора – на първо място актьорите от трупата на Кукления театър.
„Пиесата е за едно време, в което съм живял и ми се прииска да разкажа за него на тези млади хора, за да направят по-точна преценка за това какво се случва и от какво имаме нужда. Това, което мен ме вълнува, е, че можем да разкажем историите си единствено скрити зад някаква маска“ – споделя Лео Капон.
Младият актьор Велизар Евтимов отговаря на въпроса дали времето, за което му разказва Лео Капон – началото на прехода, му харесва:
„То става малко по слухове на очевидци. Става едно търсене от наша страна, защото Лео ни представя едни факти и данни, но и ти сам разпитваш баби, дядовци, майки, бащи... На мен не ми е било ясно как сте се редили на опашки за хляб и мляко, примерно. Хем е трудно, но хем и приятно да видиш един нов начин на живот, който не ти е бил ясен“.
Актрисата Елин Стоянова разсъждава върху въпроса за личния апокалипсис и за това как си го представя от името на своето поколение – младежи, раждани през 90-те.
„Всъщност апокалипсисът е нещо много хубаво за мен, точно от гледна точка на това Откровение, за което Лео говори. Любимата ми реплика от пиесата е: „Апокалипсисът е много лично нещо!“.
Премиерата на „Апокалипсисът идва в 6 вечерта“ е на 30 ноември от 19 ч., като на следващия ден – 1 декември също ще има представление.
В Клуб "Неделя" послучай 50-годишния юбилей на камерния женски хор към АМТИИ "Проф. Асен Диамандиев"- Пловдив разговаряхме с Елица Йорданова- представител на колектива, която ни разказа как се поддържа жива една музикална традиция и за ежегодните срещи на възпитаничките на маестро Киркор Четинян, хористките, които гордо се наричат "четинянки"...
„Снежната кралица”, „Малката кибритопродавачка”, „Дивите лебеди”, „Грозното патенце”, „Малката русалка”, „Новите дрехи на краля” – дори няма да питам дали познахте за кого ще говорим днес. Сигурен съм, всички знаете писателя Ханс Кристиан Андерсен, нещастният човек от щастливата Дания, който ни остави тези и още много шедьоври от света на приказките...
В предаването за книги на Радио Пловдив на 2 6 . 07. 202 5г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Оноре дьо Балзак. Изоставената жена. 86 стр., ок. 2А, Фама +, 2025. Борис Акунин. Лего. 336 стр., ок.5А, Еднорог, 2025. Уилки Колинс. Жълтата маска. 280 стр., ок. 4А, Плеяда, 2025...
Пловдив за 29-и път е домакин на Международния фолклорен фестивал, чиито участници шестват из Главната улица и изнасят концерти на сцената пред общината и на Античния театър при вход свободен. Тази година в програмата са включени 8 състава от 6 страни – Армения, Италия, Парагвай, Словакия, Украйна и България. По традиция домакини на фестивала..
Няма как да отречем, че хлапетата ни днес не ни дават шанс да изискваме от тях труд и упоритост. Лесното и бързото избират те като начин на живот. Но защо тогава не харесват живота си, боят се от него и ,уви, търсят изход отвъд хоризонта на съществуването. Поне така твърди в изследване Националния център за обществено здраве. В "Срещите"..