Целта на проекта е да помогне за създаването на позитивна образователна среда и успешна образователна интеграция на децата и учениците, чийто майчин език не е български.
Път към нея е обучението на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда. Да познават навиците, културата, нуждите на децата от ромските семейства ще им помогне да общуват по- лесно с родителите и да създадат взаимно доверие, разказа предеседателят на фондация „Инди- Рома“ Албена Костадинова.
По думите й, когато педагозите се запознаят с културата, навиците, ценностите на общността, те осъществяват по - близък контакт и с децата, и с родителите, стават съпричастни и по- лесно получават доверието на семейството. Това им помага да мотивират не само посещението в училището, но и ангажимент от страна на родителите - да посещават родителските срещи, да споделят проблемите и да участвата в решаването им.
Проектът се реализира в Асеновград, Пазарджик, Стамболийски и Садово в училища и детски градини с 2766 деца, от които 2337 са с майчин език, различен от българския. 262- ма педагогически специалисти и 11 образователни медиатори научиха нови подходи в работата си, които да им помогнат да общуват по- лесно със семействата на тези деца, да ги убеждават, че образованието е важно за тях самите и да създадат по- голямо доверие.
Това е процес, в който осподелянето на опит и съветите на експертите са особено важни, каза Славка Апостолова, директор на училище „Св.Св. Кирил и Методий“ в пазарджишкото село Мало Конаре. 22-ма педагози и медиатор се включиха в семинарите на проекта.
Славка Апостолова споделя, че подобни обучения носят сигурност на колегите й, правят ги по- уверени да общувата с децата от ромската общност и със семействата им, които нерядко са и разделени, родителите са в чужбена и децата се отглеждат от баба и дядо.
Репортаж за проекта можете да чуете в прикачения звуков файл.
Голяма част от представителтие в българския парламент разчистват пътя на "Горския" и установяване на полуавторитарна диктатура, коментира историкът проф. Милко Паланурски, изследвател на политическите процеси и конституционализма в България. Според него все повече играчи работят за това да се провали парламетаризма. Онези, които искат да пазят..
Повторението е баща на затъпяването . С т ази част от българската поговорка „Повторението е майка на знанието и баща на затъпяването” политологът доц. Петър Чолаков описа ситуацията в 51-то Народно събрание, което и днес не можа да си избере председател. Пред Радио Пловдив Чолаков обобщи: Циркът е пълен! По думите му, този..
Има шанс в рамките на този парламент да се състави правителство, смята политологът Ружа Смилова. По думите й има огромна умора у политическите партии и у гражданите и тя очаква да бъдат направени усилия за формирането му. "Но не очаквам да се реализира желанието на Бойко Борисов да бъде премиер, защото евентуалните коалиционни партньори на ГЕРБ не биха..
На 14 ноември Светът отбелязва Ден за борба с диабета. Хроничното заболяване придобива мащабите на световна епидемия – от него страдат над 360 милиона души. Всеки 10 секунди двама души се разболяват от диабет, а един човек умира от това заболяване. Годишно 7 милиона души се разболяват от диабет, от тях 70 000 са деца. В тази връзка и в знак на..
Политиката днес е лош театър, разиграван от лоши актьори в лоша пиеса, кометрира социологът Мира Радева. Най- лошото е, че той не дава усещане за довере и перспектива. Основната причина, според Радева, е самата политическа система, която е незряла. Тя е създадена след 89-та година като запазва отношенията отпреди това - да се уповаваме на една личност,..