Той е категоричен, че за цялото общество е много по-важно да се освободят сухопътните граници и да има пътна карта, тъй като това пряко засяга както икономиките на България и Румъния, така и всеки един гражданин на двете държави.
Според него решението на ЕС води до това, че българските и румънски превозвачи не са конкурентни финансово, което оскъпява и икономиките на двете страни.
"Скоро правихме анализ и сметнахме, че един камион, стоящ на границата, излиза на превозвач по 10 евро на час. Направете сметка колко много камиони стоят и чакат, всичко това го плащаме всички ние - потребителите и цялата икономика се задъхва в това отношение", коментира Траков.
Той припомни, че транспортният бранш от много години настоява пред правителството да се въведе режим за облекчаване на сухопътните граници, поне между България и Румъния, както и между България и Гърция, но нещата се случват трудно и опашките продължават. "Тук не става дума за превозвачите, а за цялата ни икономика", подчерта той и поясни, че тенденцията е в посока фалити на превозвачи, което води след себе си миграция на шофьори към западните държави
"Винаги сме казвали, че част от целта на този мобилен пакет, който беше приет преди години, беше, за да фалират компании от Източна Европа и шофьорите, следвайки стандарта, който имат, да си търсят същото заплащане в Западна Европа. То е логично. Един човек, който е получавал до днес 2400-2500 евро заплата, той няма изход, трябва да отиде да работи тази работа в Западна Европа", поясни председателят на браншовия съюз.
Според него загубите от принудителния престой по границите са за милиони, а фирмите намаляват всяка година. Траков призова всички браншови организации да се обединят и да настояват пред правителствата на Балканите да се облекчат режимите поне на границите между Румъния, България и Гърция, за да се намери някакво решение.
"Има възможност, въпрос на политическа воля е, да се изместят някои процедури и да се облекчат някои от процедурите, за да може трафикът да минава по-бързо", смята Ангел Траков.
Чуйте още в звуковия файл.
Платформата „Портал за грижа“ е ориентирана към намиране на старчески дом или хоспис. Услугата е напълно безплатна, със свободен достъп за всеки, който има нужда от съдействие. Улесняването на достъпа до такава информация е една от основните цели на платформата. Тя функционира на територията на цялата страна, като търсенето на подходящ..
Ситуацията в страната с огнищото на чума по овцете във Велинград е стряскаща. Ако това огнище на чума бъде изтървано има риск да настъпи в други краища, коментира пред Радио Пловдив Бойко Синапов, който е председател на Обединени български животновъди. Той подчерта, че има притеснения от много животновъди от разпространение на заболяването. По..
Четвърта седмица и рекордни опити за избор на парламентарен председател. 38 дни след изборите и 23 дни след конституирането на 51-то НС продължава това безкрано дълго заседание. Безплодно, безидейно и опасно, защото с действията си и риториката си, депутатите дискредитират себе си и самата институция – коментира ситуацията социологът Елена..
Пловдивчанка съобщи в социалната мрежа за пореден измамник по схемата с ремонт на покриви и строителни услуги. Николай Янчев е от Ново село, община Стамболийски, представял се за майстор на покриви и други ремонти и успял да завлече нея и семейството й с близо 35 000 лева. Елена Данаджиева и съпругът й са подписали договор с него за ремонт на..
В Община Панагюрище се реализират проекти на стойност 30 милиона лева, финансирани от държавния бюджет. Голяма част от тях са насочени към решаването на основния проблем, а именно водоснабдяването на града. Това заяви кметът на Панагюрище Желязко Гагов, който се включи в срещата на бизнеса и общините, организирана от вестник „Капитал“...