Той е категоричен, че за цялото общество е много по-важно да се освободят сухопътните граници и да има пътна карта, тъй като това пряко засяга както икономиките на България и Румъния, така и всеки един гражданин на двете държави.
Според него решението на ЕС води до това, че българските и румънски превозвачи не са конкурентни финансово, което оскъпява и икономиките на двете страни.
"Скоро правихме анализ и сметнахме, че един камион, стоящ на границата, излиза на превозвач по 10 евро на час. Направете сметка колко много камиони стоят и чакат, всичко това го плащаме всички ние - потребителите и цялата икономика се задъхва в това отношение", коментира Траков.
Той припомни, че транспортният бранш от много години настоява пред правителството да се въведе режим за облекчаване на сухопътните граници, поне между България и Румъния, както и между България и Гърция, но нещата се случват трудно и опашките продължават. "Тук не става дума за превозвачите, а за цялата ни икономика", подчерта той и поясни, че тенденцията е в посока фалити на превозвачи, което води след себе си миграция на шофьори към западните държави
"Винаги сме казвали, че част от целта на този мобилен пакет, който беше приет преди години, беше, за да фалират компании от Източна Европа и шофьорите, следвайки стандарта, който имат, да си търсят същото заплащане в Западна Европа. То е логично. Един човек, който е получавал до днес 2400-2500 евро заплата, той няма изход, трябва да отиде да работи тази работа в Западна Европа", поясни председателят на браншовия съюз.
Според него загубите от принудителния престой по границите са за милиони, а фирмите намаляват всяка година. Траков призова всички браншови организации да се обединят и да настояват пред правителствата на Балканите да се облекчат режимите поне на границите между Румъния, България и Гърция, за да се намери някакво решение.
"Има възможност, въпрос на политическа воля е, да се изместят някои процедури и да се облекчат някои от процедурите, за да може трафикът да минава по-бързо", смята Ангел Траков.
Чуйте още в звуковия файл.
По повод готвените промени от Община Пловдив в Наредбата за организацията на движението и паркирането в Стария град, смятаме, че като начало е добре да започне някаква промяна. Все пак предишната наредба е от 2012 г., коментира председателят на сдружение "Живея в Старинен Пловдив" Сахак Чалъкян . Строг режим за достъп на колите в Стария град..
В момента, в който усвоим изтребителя F-16 и той влезе в оперативна готовност, МиГ-29 ще стане излишен. Това заяви командирът на Военновъздушните сили генерал-майор Николай Русев. Той присъства на честването на 100-годишнината от рождението на първия командир на 3-та авиационна база в Граф Игнатиево генерал-полковник Симеон Стефанов Симеонов,..
Преди 15 години износът на Китай за САЩ като размер от БВР беше близо 13%, в момента той е под 2%, така че дори и той да се спре изцяло, това изобщо няма да се отрази на китайската икономика. Това каза председателят на Китайско- Българската търговско - промишлена палата Лъчезар Динев в деня, в който Тръмп наложи 104% мита на Китай. Това е..
Адвокат Илия Тодоров от Асоциацията за защита на пострадалите при катастрофи е умерен оптимист за успеха на мерките, които ще противодействат на войната по пътищата, огласени от правителството. Това, което в подобни намерения досега е липсвало е да се посочат конкретни срокове и конкретни лица, които са отговорни за изпълнението им. В натоящия случай..
Министерството на образованието предлага математическите гимназии да бъдат преобразувани в специализирани училища. Министър Красимир Вълчев обясни, че с новия статут приемът в тези гимназии ще бъде още в пети клас и ще отпадне кандидатстването след седми клас. "Специализирано училище означава, че ще могат да приемат ученици след 4 клас, които..