Според бизнесмена инсталацията, която ще се внедрява, оползотворява отпадъците в нови, иновативни, чисти продукти с безопасни технологии, незамърсявайки въздуха, почвите и човешкото здраве. Той беше категоричен, че няма да се прави завод за горене на гуми, а за рециклирането им и допълни, че това е единственият възможен начин за оползотворяване на стари гуми.
Терзиев посочи, че фирмата му е работила с РИОСВ година и половина, за да докаже, че инсталацията, която ще се изгражда е екологична. Той припомни, че от 2020 година има европейска директива, която казва, че всички автомобилни гуми, каучук, пластмасови изделия и отпадъци, могат да се рециклират единствено в безотпадни иновативни технологии.
"Имаме разрешение от РИОСВ, след като работихме година и половина с екоинспекцита. Там има много добри специалисти, имаме положителен доклад и разрешение, имаме одобрение от община Пловдив, РЗИ и Басейнова дирекция. Това не става априори, докладът ни, който нашата общественост може да го прочете, е от 300 страници и там обективно и точно всичко е показано", подчерта Терзиев. И обясни, че инсталацията ще има собствена мониторингова система, която ще може да се следи онлайн 24/7 от всеки. По думите му подобни инсталации в Европейския съюз има само десетина.
Според инвеститора инсталацията ще се изгради в промишлената зона на "Южен" на Кукленско шосе 15. Тя ще бъде с размерите на бензиностанция, ще бъде напълно автоматизирана и няма да замърсява и на 1% околната среда. За да бъде пусната в експлоатация след всички разрешителни и сертификати от българските институции, инвеститорът трябва да получи сертификат и от Брюксел за 100 000 евро.
Общинският съветник от Демократична България Добромира Костова, която е председател на Зелено движение в Пловдив, изрази притеснението си от изграждането на инсталацията за рециклиране на гуми в "Южен". В "Ден след ден" тя заяви, че въздухът на града е застрашен от емисиите, които се очаква да се появят във въздуха на града.
"Не знаем какво ще се случи и от отпадъците от тази дейност, тъй като информацията, която сме прегледали, в доклада за обследване не намерихме достатъчно информация какви са очакваните им количества. Всичките ни притеснения се базират на този доклад. В него липсва много съществена информация, която може да даде информация, какво ще е отражението върху подпочвените води и почвите. Много са ни възраженията", подчерта Костова.
Тя припомни, че първоначално насроченото обществено обсъждане е трябвало да се проведе на 29 декември, вероятно, за да мине незабелязано. Според нея позволение за изграждане на инсталацията не е дадено от институциите, защото тепърва трябва да се проведе обществено обсъждане, както и много процедури. По думите ѝ разрешителни няма, а имало и несъответствия с процедурата, свързани с Басейнова дирекция, които в момента се проучват.
"Ние като граждани и общински съветници подготвяме позиция с нашто мнение в Общинския съвет по темата. И други групи в ОбС се готвят. Тепърва ще проверим доколко не е правена такава инсталация. Но след като такова нещо се случва, защо да го правим първо във втория най-голям град в България? Ако е нещо експериментално, нека се направи на място, което не е до втория най-голям град в държавата и да не е близко до населено място", предложи Костова.
Чуйте повече в прикачените звукови файлове.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..