Талат Джафери пое поста премиер на техническото правителство на Република Северна Македония. Основен ангажимент на кабинета е организирането и провеждането на свободни и честни избори.
При поемането на поста Джафери заяви, че кабинетът му ще продължи да изпълнява и заложените политики, а министерствата ще работят прозрачно и ефикасно, независимо колко дълъг ще бъде неговият живот. Техническото правителство се избира за 100 дни.
Пред Радио Пловдив журналистът Николай Кръстев прогнозира напрегната предизборна кампания в РСМ. Той подчерта, че ВМРО - ДПМНЕ не подкрепи правителството на Джафери, но въпреки това ще има двама свои технически министри. Те ще поемат ключовите министрества на вътрешните работи и на труда и социалните грижи. Колкото и да не им се иска на ВМРО-ДПМНЕ, те са свързани с правителството на албанеца Джафери, коментира Кръстев.Според него след етническото противопоставяне в Северна Македония преди 23 години, днес албанците са много по- интегрирани в страната. По думите му въпреки сръбската и руската пропаганда, че албанският фактор е антураж, който разделя, това не е вярно. В подкрепа на тезата си той посочи усилията на албанците по време на референдума за промяна на името на Македония и за присъединяването й към НАТО. Очакванията на някои, че премиерът Талат Джафери ще падне скоро и ще има нов конфликт са неоснователни, каза Николай Кръстев.
Той припомни, че ВМРО-ДПМНЕ изгради през последните две години своята политика върху антибългарската риторика и успя да накара македонците отново да повярват, че България поставя негативен контекст в европейското разширяване на Балканите. "Това носи безспорно гласове на ВМРО-ДПМНЕ. Очакванията са, че партията ще има между 55 и 58 депутати в новия 120-местен парламент. Тя ще бъде най- голямата партия, следвана от социалдемократите, които могат да получат максимимум 30 депутати, като този резултат няма да им даде възможност да съставят проевропейско правителство", коментира журналистът.
"Истината е, че ВМРО-ДПМНЕ ще бъде голям проблем за отношенията с България и аз не съм оптимист за развитието на двустранните отношения и за европейската интеграция на РСМ. Отношенията ще бъдат сложни между София и Скопие, а това ще доведе до напрежение", прогнозира още той.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..