Дали имат санкции, дали са предизвикали по тяхна вина ПТП или пък са примерни водачи.
Смята се, че мярката, известна като „Бонус – малус“ би могла да окаже положително влияние върху подобряване безопасността на пътя. Във своята същност тя е подходяща със замисъла си да опита да регулира „качеството“ на шофьорите у нас. Но, има едно голямо „Но!“ в проектната част на наредбата – смята Кирил Драганов от Европейския център за транспортни политики. (Това е организация, ангажирана с идеята за подобряване на пътната обстановка.)
В този си вид в момента проектонаредбата е доста еднопосочна – само към лошите водачи. Спрямо примерните шофьори обаче тя никак не е организирана и дори неразбираема за експертите. Затова трябва да се доработи.
Обсъждано е и да има единна, централизирана методика. В момента отделните компании, определящи методологията, не дава право на клиентите си да я обжалват или да искат да се преразгледа. Позволява се само шофьорът да се обърне към Гаранционния фонд, което е доста неправилно.
Може клиентът да не е доволен от цената, или, от недобросъвестен водач постепенно да е станал примерен.
Много по-добре е да се ползва база данни на МВР.
Част от мерките обаче отлежават дълго време. Главно поради това, че много трудно се синхронизират системите у нас, различните регистри на институциите. Също така има компании, които забавят умишлено информацията заради търговски интереси.
В крайна сметка, „Бонус – малус“ може ли да е панацея?
В някои развити държави тази мярка вече се счита за отживяла времето си. Също така тя вече има и различни разработки в отделните страни, според спецификата на обстановката по пътищата им.
Като цяло, прилагането на тази мярка изисква подробно обсъждане и доработване - убеден е експертът по транспортни политики Кирил Драганов.
В седмицата за профилактика на рака на маточната шийка България е домакин първата регионална конференция под надслов „Споделена визия за Югоизточна Европа: Заедно за елиминиране на раковите заболявания, причинени от HPV“. Основна цел на форума е споделяне на най-добри практики между страните: как по-ефективно да се сформират..
През последните 15 години тенденцията за чистота на въздуха в Пловдив е добра. Измерванията на двете станции „Каменица“ и „Тракия“ сочат, че замърсяването намалява – заяви в интервю за Радио Пловдив проф. Димитър Атанасов от НИМХ. Той работи по проекта „Европейска инициатива“, в който Пловдив е пилотен град за изследванията...
Нова вълна от имейли с бомбени заплахи в цялата страна, включително и в Пловдив. Подобни сигнали за взривни устройства в учебните заведения имаше преди повече от година. Според Златогор Минчев от Института по информационни и телекомуникационни технологии към БАН с тава дума за терористични заплахи. По думите му дали е било опит за удължаване на..
Какво означават заявките от втория мандат на Доналд Тръмп за Европа и България, коментираме с Мария Симеонова , директор на софийския офис на Европейския съвет за външна политика. Тръмп вече предупреди, че е време за баланс в търговските отношения с ЕС. Симеонова отбеляза, че първите си изказвания Тръмп не споменаваше ЕС, той предпочита да се..
Възможностите за задълбочаване на сътрудничеството между Пловдив и Украйна в областта на икономиката, културата и бизнеса бяха обсъдени на среща на пловдивския кмет Костадин Димитров и посланикът на Украйна Н. Пр. Олеся Илашчук. По време на срещата Нейно Превъзходителство изрази искрената благодарност на украинския народ към България за..