Доклад на сдружението „За Земята“ сочи, че над 2,1 млн. от българите (над 31%) са в риск от транспортна бедност, а проблемът е особено остър в селските райони и при хората, които пътуват дълго в градовете. Това означава затруднението на гражданите да плащат разходите си за транспорт, или пък да нямат достъп до него.
За транспортната бедност в България говори Даниел Попов, експерт по транспорта и част от екипа на сдружението „За Земята“.
Това състояние, което засяга по различни начини всеки от нас, макар че дълго време в България за нея е мислено като за социален фактор, с определени услуги за по-уязвимите групи, поясни Даниел Попов.
По думите му, с развитието на европейските политики, бедността по отношение на двата най-големи фактора – енергетика и транспорт, се превърна в съществена и обсъждана тема, по която предстоят много важни реформи.
Проучване от миналата година дава една моментна снимка за състоянието и факторите за „транспортна бедност“ в България. Данните са събирани през НСИ и Евростат.
Един от факторите е притежаването на личен автомобил. Над 1.3 млн. работещи граждани например се оказва че пътуват между 30-60 минути и повече дори, до работното си място. Частните пътувания с автомобил се изчисляват на 85% дял от пътническия транспорт. Около 18% от домакинствата обаче казват, че не могат да си го позволят. Това е ясен индикатор за „транспортна бедност“.
Това ниско ниво на обществен транспорт също е проблематично. От друга страна пък имаме и жертвите на транспортни инциденти, по който признак през последните години твърдо сме на челните места в Европа.
Първо трябва сериозно национално проучване по темата с целенасочено събрани данни, за да се предприемат необходимите мерки на държавно ниво. Също така и с привличането на средства по европейски програми. А данните трябва да са конкретни и целенасочени, за да обхващат всички детайли около транспортните проблеми.
Покупата на стари автобуси от общините за нуждие на техните граждани често води до порочен кръг от още по-завишени разходи за тяхната поддръжка и последващо оскъпяване на услугата.
За да няма хаотична работа на парче, би трябвало да се изработи една национална транспортна схема. А за това отново опираме до пряката необходимост от конкретни данни по широки параметри.
В Плана за възстановяване и устойчивост има нула лева, заложени за преодоляване на транспортната бедност. Иначе са предвидени покупки на електрически возила и локомотиви за нуждите на железницата.
Ако искаме да върнем хората по малките населени места, първо трябва да им се осигурят и качествени транспортни услуги. За решаването на натрупаните проблеми обаче, оказва се нито има стратегия, нито има пари. Или ако има пари, проблемът е в избора на правилните инструменти, за да ги изискаме от европейските донори - смята експертът от сдружение "За Земята" Даниел Попов.
22 милиона декара, главно земеделски площи, защитава Изпълнителната агенция „Борба с градушките“. Има изградени 263 ракетни площадки със специализирана компютърна технология. Един от най-големите полигони е край пловдивското село Голям чардак, където днес се открива сезонът за градушкарите. Валентина Васильонова , председател на..
Много години продължиха некомпетентността, безхаберието и съмнителното разходване на средства и като резултат от всичко това стигнахме до загубата на човешки животи на пътя, каза в предаването "Точно днес" Красимир Георгиев, председател на УС на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. В момента има силен обществения натиск, а може..
Община Пазарджик ускорява процедурите по създаването на Общинско предприятие „Чистота“. Темата ще се дискутира на 22 април, когато е публичното обсъждане на проектобюджета на общината за тази година. Бюджетната рамка e 186 млн. лв, от които близо 5 млн. лв. са отделени за новото общинско предприятие "Чистота". То ще осигури по – голям..
Само за пет дни – на 7 април и на 11 април тази година в териториалния обхват на община Кричим, по републикански път III-866 Девин – Кричим – Стамболийски отново са паднали скални маси, съобщи кметът на общината Атанас Калчев. "Засега няма жертви. Но докога ще разчитаме на чудо?"възклукна Калчев по повод напоредния инцидент. Не претендирам да..
Важно е родителите да запазят спокойствие, ако се наложи да оказват първа помощ на децата си и едва след това да предприемат действия. Това коментира д-р Борислав Дренски – неонатолог от екипа на УСБАЛАГ "Селена", които проведоха обучение как се реагира при ситуации, застрашаващи здравето и живота на най-малките. Форумът има за цел да..