След като вече влязохме в Шенген по въздух и вода, добавяме и гледната точка на Съюза на международните превозвачи, разговор по темата за европейския пакет "Мобилност" и новите ограничения, които налага Зелена сделка - с председателя на УС на съюза Ангел Траков.
„Ние се надяваме България да влезе час по-скоро в Шенгенското пространство по суша. За нас е многостранно това, че просто ни делят да нямаме вход и по суша. Цялото потребление страда от това, защото самите транспортни фирми понасят страшни загуби, които се отразяват и на джоба на крайния потребител. По наши изчисления всеки час, който е изгубен на шенгенските граници, които могат да бъдат в Шенген, ако имаме вход, говоря за Гърция и Румъния, където изчакването е повече от 10-12 часа, струва по 10 евро на всеки един превозвач. По наши сметки, над 150 милиона ние губим само от престоя на границите с Румъния и Гърция. Това се калкулира върху всяка една стока, което на практика го плащат потребителите и несправедливо, според нас“, обясни Ангел Траков.
Той подчерта, че организацията е навършила 20 години тази неделя, а за този период от време са постигнати много неща. На Общото събрание на Съюза на международните превозвачи са дискутирани проблемите, които стоят на дневен ред за решаване.
„На дневен ред предстои въвеждането на Зелената сделка, която според нас носи допълнителни ограничения за транспортния бизнес. Става въпрос за използването на горивата, които според нас, са много по-екологични от това, което те ни залагат. Тоест биоалтернативните горива, които ние и до днес можем да зареждаме на бензиностанциите, те не го признават като декарбонизации, на спестяване на емисии. А в същото време ни налагат по-високи еко такси в цяла Европа, които самите автомобили не защитават, тъй като не зареждат тези горива. Ние все още гадаем какво искат от нас. Това е проблем, който тепърва ще застане пред нас“, каза още Ангел Траков.
Цялото интервю с Ангел Траков можете да чуете в звуковия файл.
България има осезаем напредък в кръговата икономика и оползотворяването на ресурсите, въпреки че за много от гражданите това е почти невидимо. Зелената трансформация е плод на усилията на държавата, на бизнеса и на хората. Имаме доста съществен напредък . Това е оценката на Владимир Димитров , експерт "Индустрия и околна среда" в Българската..
Експертът по политически комуникации Арман Бабикян коментира за Радио Пловдив поредния неуспех да бъде избран председател на Народното събрание и ескалиращата политическата криза. Той подчерта, че липсата на реален диалог между политическите сили с различни цели прави трудно постигането на решения, които обществото да приеме. „Обществото или..
В първата ни рубрика за успешните образователни практики, реализирани по проекта „Успех за теб“ ще ви разкажем за ОУ „Васил Левски“ в село Караджово, община Садово. Проектът се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се финансира със средства в размер на 105 млн. лв. от Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от..
Не виждам как при тази конфронтация, която отдавна не е по идеологически и политически причини, а е по междуличностни и интрументални причини, ще може този парламент да излъчи управляващо мнозинство, което да работи повече от три месеца. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив политологът и университетски преподавател..
"Българската държавност започва да прилича на тази медицинска диагноза, в която един по един започват да отказват различни органови системи". Такова сравнение направи социологът от "Алфа Рисърч" Боряна Димитрова след поредния неуспешен опит в парламента да бъде избран председател. Тя припомни, че в предишни разговори са дискутирани..