Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Големият въпрос на тези избори е знаем ли накъде отиваме

Това, което ентусиазира избирателите обикновено са две противоположни състояния - разочарование и гняв или пък надежда . За разлика от предишни периоди, в които сме били свидетели и на двете, то днес българите е на кръстопътно състояние - гледат с недоверие, страх, скептицизъм и описват собственото си отношение към дистанциране, определи социологът от Алфа рисърч Боряна Димитрова.

Големият въпрос и търсене в тези избори е знае ли се накъде отиваме или непрекъснато се връщаме към старите грешки.

Последният сюжет със смяната на председателя на НС Росен Желязков, ден преди предизборната ваканция на депутатите е вид "сладко отмъщение" от страна на ПП- ДБ за също толкова безсмислената смяна на Никола Минчев, коментира социологът.  И това се вписва в поредицата от безсмислици и безпътие, смята тя.

Това е и диагнозата на случвщото се - усещането за безпътие.  Към момента партиите са заложили на най- сигурното, да сплотят твърдите ядра и от това идва свръхконфронтацията на моменти стигаща до истерия.

Боряна Димитрова направи уговорката, че винаги, когато има такова напрежение гласът на избирателите може да поеме и в неочаквана посока. Макар и малка електорална вълна може съществено да размести подреждането в праламента и да зададе различни посоки за последващи разговори, защото, ако преди избори се търсят врагове, то след тях ще трябва да се търсят партньори. 

Въпросът е на каква принципна основа ще се търси формирането на правителство. "Сглобката" беше обяснения с идеята за евроатлантическа ориентация. Но това няма да може да е следващата обединяваща теза. 

Боряна Димитрова прогнозира, че европейската тема в кампания ще остане на заден план. 

Сигурното според нея, е че и в този вот ще ни владее несигурност за това как ще се подредят политическите партии.

Цялото интервю е в прикачения звуков файл.





БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Георги Лозанов

Европейските избори са значими, колкото националните

"И Великден, и Гергьовден в голяма степен са семейни празници,  в които човек има възможност  малко повече да се отдаде на  размисъл" . Това сподели  за програма "Точно днес"  именикът Георги Лозанов, медиен експерт и анализатор.  Според него съвпадането на двата празника дава допълнителна красота и значимост.  Той разказа, че носи..

публикувано на 06.05.24 в 11:09

"Добро утро, ден!" с д-р Ваня Танчева-Манчева

В рубриката „Добро утро, ден!“ тази седмица ни гостува Д-р Ваня Танчева- Манчева. Жена с размах, с чувство за хумор и дар слово, чийто професионален път от цели 42 години е свързан с контрола на здравната система в Пловдив и областта.  Минава през всички нива на ХЕИ и РЗИ, като последните 11 години, до 2021 година, е директор на инспекцията. Казва,..

обновено на 04.05.24 в 13:04

Бързата забрана на хазартната реклама е много съмнителна

Трудности бяха предварително предречени за значителна част от медиите, които разчитат на приходи от рекламите на хазарт. С изключително бързо проведена процедура парламентът въведе забрана за такива реклами, въпреки че очакванията бяха крайното решение да се вземе след изборите. Сега се случва се сякаш другата крайност – всяка..

обновено на 02.05.24 в 16:06

Необходима е промяна в детското здравепазване

Първоначалното правителствено разрешение частен инвеститор да построи детска болница бе спряно след негативната реакция на почти всички основни политически играчи. Най-активно се противопоставиха от Обществения съвет за създаване на национална детска болница. За трудното намиране на баланс между обществен и бизнес интерес в здравеопазването е..

публикувано на 02.05.24 в 15:51

Преподавател от ПУ подарява книга за маркетинга

" Стратегически аспекти на маркетинга " е новата книга на пловдивския преподавател по пиар, маркетинг и комуникационна политика д-р Любомир Стойчев . Монографията е вече рецензирана и издадена. Фокусът в нея е върху условията, при които действително стратегическият маркетинг съществува в България, като са изследвани големите предприятия от..

обновено на 02.05.24 в 12:23