„Увеличението е средно с 20%. Без промяна остават картите за ученици и деца. Превозът за малките до 7 г. остава безплатно. Трябва оаче да се издаде все пак билет с „нулева стойност“ – обясни Ангел Даскалов от пловдивското поделение "Пътнически превози" на БДЖ.
По думите му, цените не са вдигани от 2012 г. с изключение на едно „малко“ индексиране от 2023 г. с 1.8%. Същевременно, през това време разходите на компанията са скочили с над 23%. Няма начин билетите да останат с непроменени цени при това положение, коментира Ангел Даскалов.
Той даде и конкретни примери за новите цени на ЖП билетите по някои основни направления за пловдивските пътници:
Пловдив – Пазарджик – с пътнически влак предишна цена от 2.70 става на 3.20, тук увеличението е с 50 ст. За бързия влак по това направление цената от 3.65 лв. става на 4.40 лв. (80 ст.повече).
По линията Пловдив – Асеновград увеличението е с 10 ст. – от 1.50 лв. на 1.60 лв.
Пловдив – София: от 8 лв. става на 9.90 лв. за пътнически влак, а за бързия – от 9.15 лв. става 11 лв.
Пловдив Карлово – от 3.95 – на 5 лв. за пътническия и 6.20 лв. за бързия влак нова цена.
Пловдив – Бургас става 16.80 за пътнически и 19.20 за бързия влак нови цени. Уточнява се, че маршрутът е през Димитровград заради продължаващите ремонти по линията.
Пловдив - Варна вече е 20 лв. за пътнически влак и 22.90 лв. за бързия влак.
Подновяването на влаковете остава основен приоритет на БДЖ, увери Ангел Даскалов.
Има договор за 76 вагона от немските железници Дойче Бан, които са напъллно съввременни и комфортни. Първата доставка от 19 вагона предстои в най-скоро веме.
Освен това чакаме нови 10 локомотива от ново поколение, с което рязко ще се увеличи скоростта и оттам – ще намалее времетраенето на пътуванията.
Продължаващият ремонт на Централна гара Пловдив затруднява превоза на пътници, но неговите темпове зависят от другата компания – НКЖИ, а превозваческата структура на БДЖ прави всичко възможно за нормалния и в срок превоз на пътниците до техните направления, увери Ангел Даскалов от пловдивското поделение "Пътнически превози" на БДЖ.
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..
Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите. Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..