„Увеличението е средно с 20%. Без промяна остават картите за ученици и деца. Превозът за малките до 7 г. остава безплатно. Трябва оаче да се издаде все пак билет с „нулева стойност“ – обясни Ангел Даскалов от пловдивското поделение "Пътнически превози" на БДЖ.
По думите му, цените не са вдигани от 2012 г. с изключение на едно „малко“ индексиране от 2023 г. с 1.8%. Същевременно, през това време разходите на компанията са скочили с над 23%. Няма начин билетите да останат с непроменени цени при това положение, коментира Ангел Даскалов.
Той даде и конкретни примери за новите цени на ЖП билетите по някои основни направления за пловдивските пътници:
Пловдив – Пазарджик – с пътнически влак предишна цена от 2.70 става на 3.20, тук увеличението е с 50 ст. За бързия влак по това направление цената от 3.65 лв. става на 4.40 лв. (80 ст.повече).
По линията Пловдив – Асеновград увеличението е с 10 ст. – от 1.50 лв. на 1.60 лв.
Пловдив – София: от 8 лв. става на 9.90 лв. за пътнически влак, а за бързия – от 9.15 лв. става 11 лв.
Пловдив Карлово – от 3.95 – на 5 лв. за пътническия и 6.20 лв. за бързия влак нова цена.
Пловдив – Бургас става 16.80 за пътнически и 19.20 за бързия влак нови цени. Уточнява се, че маршрутът е през Димитровград заради продължаващите ремонти по линията.
Пловдив - Варна вече е 20 лв. за пътнически влак и 22.90 лв. за бързия влак.
Подновяването на влаковете остава основен приоритет на БДЖ, увери Ангел Даскалов.
Има договор за 76 вагона от немските железници Дойче Бан, които са напъллно съввременни и комфортни. Първата доставка от 19 вагона предстои в най-скоро веме.
Освен това чакаме нови 10 локомотива от ново поколение, с което рязко ще се увеличи скоростта и оттам – ще намалее времетраенето на пътуванията.
Продължаващият ремонт на Централна гара Пловдив затруднява превоза на пътници, но неговите темпове зависят от другата компания – НКЖИ, а превозваческата структура на БДЖ прави всичко възможно за нормалния и в срок превоз на пътниците до техните направления, увери Ангел Даскалов от пловдивското поделение "Пътнически превози" на БДЖ.
Конституционният съд трябва да разреши публикуването на обобщените данни от повторното преброяване на бюлетините в някои секции след последните парламентарни избори, защото това са данни за 17% от секциите в България. Само така ще можем да видим какъв процент е отклонението при броенето и да разберем дали изборите са честни с малки..
"След днешното обсъждане явно стана ясно, че ще трябва отново да върнем инициативата към Народното събрание, защото Комисията за защита на потребителите направи опит за връщане на диалога, но за съжаление от другата страна нямаше представители". Така Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители" описа днешната дискусия в Националния пресклуб..
Предварително попълнените декларации за облагане на доходите на физически лица вече са достъпни в портала за електронни услуги на Националната агенция по приходите (НАП). Потребителите, които имат персонален идентификационен код (ПИК) или квалифициран електронен подпис (КЕП), могат да се възползват от автоматично въведената информация за получени..
Взаимно замеряне с обвинения от страна на политическия елит у нас след изявлението на председателя на Конституционния съд (КС) Павлина Панова прогнозира в програма "Точно днес" политологът доц. Борис Попиванов. Той смята, че би трябвало в рамките на закона и правото тази ситуация да има лесен изход, да се изяснят какви правомощия имат четирите..
В програма "Точно днес" разговаряме с д-р Светла Петрова , експерт във Фондация за образователна трансформация. Темата е ранното профилиране в българското училище, новите учебни програми, и защо се налага отново да дискутираме дали религията ще влезе в задължителното обучение. Д-р Петрова каза, че концепцията, която разпространи МОН е всеобхватна и..