Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Пловдив е сред най-опасните градове за катастрофи!

Двама младежи загинаха, а други двама се борят за живота си след ужасяваща катастрофа, която стана тази нощ на пловдивския булевард „Руски“. 

Защо за пореден път се случва такова тежко пътнотранспортно произшествие на равен участък и без натоварено движение в центъра на Пловдив? Какво може да се направи, за да се предотвратят такива катастрофи?

Изключително безхаберно управление на транспортната ни система! Основна причина за тежките катастрофи у нас - коментира ситуацията  инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.  Другото, по думите му,  е млад шофьор, с мощен джип.  

Когато, на 21 г. му даваш такава кола, защото той не може да си я купи сам, на тази възраст, къде е контрола?

Институциите така и не могат да обяснят, защо се случват острите аномалии между рязко намаление и увеличение на жертвите по пътищата. Отговорът  е един – транспортната ни система е нестабилна и затова ще продължават да се случват такива трагични събития  – категоричен е Богдан Милчев.

Ясно е, че високата скорост е основната причина за трагедията в Пловдив. Ако този джип се бе ударил с 50 км.ч., както е по закон, младежите нямаше да загинат.  Защо обаче шофьорите си позволяват да карат така? Защото знаят, че може да им се размине, защото винаги са го правили и никой не ги е възпирал и санкционирал!

Държавна агенция за безопасност на движението трябва да поеме лидерството и ангажимента за състоянието на пътната безопасност в България. Да се намеси решително и да принуди общините да почнат да си вършат работата!  Защото в момента за общините е някакво досадно служебно задължение.

Пловдив е един от най-опасните градове и вероятността да загинеш при катастрофа е сред най-големите.  Градът се развива бурно индустриално и икономически, а от друга страна транспортната му система не може да поеме нарастващия трафик. Същевременно, има голям проблем с транспортния травматизъм.

Кметът на Пловдив е бил поканен за участие в конференция за оценка на риска заради този извод, но той дори не е изпратил представител, възмутено коментира Богдан Милчев.

Не задръстванията са проблема с травматизма. Когато си във задръстване не можеш да загинеш, най-много само да ругаеш. Но след задръстванията има прави отсечки, по които вече изнервените шофьори предприемат рискови и опасни маневри – обяснява експертът по пътна безопасност.

Проблемът е в община Пловдив и от липсата на реакция от страна на кмета, убеден е Богдан Милчев. 

Чуйте цялото интервю с него в звуковия файл. 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Антоанета Василева

Рекорден брой сигнали за тормоз на деца в Интернет

Рекорден е броят на сигналите за престъпления онлайн срещу деца в мрежата, подадени на Горещата линия на  Центъра за безопасен интернет за 2024-а година. 1 750 000 са сигналите, обработени само за миналата година, съобщи Антоанета Василева, координатор на центъра. По думите й в предишни години броят на тези сигнали е стигал до 46 000...

публикувано на 11.02.25 в 15:38
Демира Недева

Две ученички от МГ-Пловдив ще представят проекти в САЩ

Ученичките от Математическата гимназия в Пловдив - Димана Праматарова и Демира Недева ще представят проекти на международния научен инженерен панаир в Охайо, съобщиха от гимназията.  Димана Праматарова от XI "а" клас и Демира Недева от XII "а"  на Математическа гимназия „Акад. Кирил Попов“ са тазгодишните лауреати на Панаира на..

публикувано на 11.02.25 в 11:52
Доц. Николай Димитров

Бойкот на цените ще отпусне напрежението, но за малко

Как балканското недоволство срещу повишаването на цените и спекулата ще се проектира у нас? Според  социалния психолог и университетски преподавател доц. Николай Димитров това недоволство вече е побългарено, при това доста аматьорски.  "Защото, ако в Хърватия недоволството тръгна много мощно от  един журналист, който обяви този протест за..

публикувано на 11.02.25 в 11:17

Не бойкот на веригите, а държавна подкрепа на производителите

Очаквано протестите и бойкотите достигнаха и до България. Опасявам се обаче, че тези инициативи няма да доведат до такова намаляване на цените, както отчитаме намаляване на броя на касовите бележки.  Теорията и практиката е доказала в годините, че намеса в пазарните отношения в условията на пазарна икономика трудно може да доведе до нещо,..

публикувано на 11.02.25 в 09:10

Хората с множествена склероза с улеснен достъп до лечение

Улеснява се  лечението на хора с Множествена склероза и п рез тази година 3200 души с увреждания ще получат високотехнологични помощни средства. Това съобщи в програма "Точно днес" Здравка Цветарска, председател на Фондация „МС – Заедно към върха“.  Тя уточни, че добрите новини са от Първия национален форум за хората с МС, който се..

публикувано на 11.02.25 в 07:06