Защо за пореден път се случва такова тежко пътнотранспортно произшествие на равен участък и без натоварено движение в центъра на Пловдив? Какво може да се направи, за да се предотвратят такива катастрофи?
Изключително безхаберно управление на транспортната ни система! Основна причина за тежките катастрофи у нас - коментира ситуацията инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. Другото, по думите му, е млад шофьор, с мощен джип.
Когато, на 21 г. му даваш такава кола, защото той не може да си я купи сам, на тази възраст, къде е контрола?
Институциите така и не могат да обяснят, защо се случват острите аномалии между рязко намаление и увеличение на жертвите по пътищата. Отговорът е един – транспортната ни система е нестабилна и затова ще продължават да се случват такива трагични събития – категоричен е Богдан Милчев.
Ясно е, че високата скорост е основната причина за трагедията в Пловдив. Ако този джип се бе ударил с 50 км.ч., както е по закон, младежите нямаше да загинат. Защо обаче шофьорите си позволяват да карат така? Защото знаят, че може да им се размине, защото винаги са го правили и никой не ги е възпирал и санкционирал!
Държавна агенция за безопасност на движението трябва да поеме лидерството и ангажимента за състоянието на пътната безопасност в България. Да се намеси решително и да принуди общините да почнат да си вършат работата! Защото в момента за общините е някакво досадно служебно задължение.
Пловдив е един от най-опасните градове и вероятността да загинеш при катастрофа е сред най-големите. Градът се развива бурно индустриално и икономически, а от друга страна транспортната му система не може да поеме нарастващия трафик. Същевременно, има голям проблем с транспортния травматизъм.
Кметът на Пловдив е бил поканен за участие в конференция за оценка на риска заради този извод, но той дори не е изпратил представител, възмутено коментира Богдан Милчев.
Не задръстванията са проблема с травматизма. Когато си във задръстване не можеш да загинеш, най-много само да ругаеш. Но след задръстванията има прави отсечки, по които вече изнервените шофьори предприемат рискови и опасни маневри – обяснява експертът по пътна безопасност.
Проблемът е в община Пловдив и от липсата на реакция от страна на кмета, убеден е Богдан Милчев.
Чуйте цялото интервю с него в звуковия файл.
Увеличената с 16 милиона лева план- сметка за поддържане на чистотата на Пловдив за 2025-та година ще гарантира по- добро изпълнение на дейностите по метене, миене и извозване на отпадъка, заяви в предаването „Точно днес“ заместник - кметът по екология и здравеопазване Иван Стоянов. Проектът на документа е в процес на обществено обсъждане и..
По калдъръмените улички, пазещи атмосферата на отминали епохи, под магичното небе на Стария град в Пловдив, ще откриете осемнадесет възрожденски къщи, които с широко отворени врати очакват шестнадесетото издание на „Дефиле на младото вино“ Фестивалът ще се проведе на 22, 23 и 24 ноември. ФЕСТИВАЛНИ ЛОКАЦИИ И УЧАСТНИЦИ Участниците..
Новият заместник-кмет на Пловдив с ресор "Транспорт" Ерол Садъков е предложение на Сдружението „Браво, Пловдив“. Преди това Сдружението, което има петима общински съветници, свали доверието си от бившия заместник-кмет Савина Петкова, която също беше негов член. "Той е един от главните двигатели на сдружението ни. Той умее да мотивира хората,..
Доколко приложима е забраната за използване на смартфони от учениците по време на час и в междучасията. Възможна ли е реализацията на така нареченото " дигитално междучасие " в Пловдив. Отговорите идват от началника на Регионалното управление на образованието Иванка Киркова и директорите на Основно училище "Алеко Константинов" и Националната..
От днес до 24 ноември се провежда Световната седмица на предприемачеството. В продължение на 17 години инициативата свързва и насърчава хора от цял свят да развиват своя потенциал и да допринасят за възраждането на предприемаческия дух и иновациите в своите общности. В България инициативата за включване в тази световна седмица е на..