Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Пловдив е сред най-опасните градове за катастрофи!

Двама младежи загинаха, а други двама се борят за живота си след ужасяваща катастрофа, която стана тази нощ на пловдивския булевард „Руски“. 

Защо за пореден път се случва такова тежко пътнотранспортно произшествие на равен участък и без натоварено движение в центъра на Пловдив? Какво може да се направи, за да се предотвратят такива катастрофи?

Изключително безхаберно управление на транспортната ни система! Основна причина за тежките катастрофи у нас - коментира ситуацията  инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.  Другото, по думите му,  е млад шофьор, с мощен джип.  

Когато, на 21 г. му даваш такава кола, защото той не може да си я купи сам, на тази възраст, къде е контрола?

Институциите така и не могат да обяснят, защо се случват острите аномалии между рязко намаление и увеличение на жертвите по пътищата. Отговорът  е един – транспортната ни система е нестабилна и затова ще продължават да се случват такива трагични събития  – категоричен е Богдан Милчев.

Ясно е, че високата скорост е основната причина за трагедията в Пловдив. Ако този джип се бе ударил с 50 км.ч., както е по закон, младежите нямаше да загинат.  Защо обаче шофьорите си позволяват да карат така? Защото знаят, че може да им се размине, защото винаги са го правили и никой не ги е възпирал и санкционирал!

Държавна агенция за безопасност на движението трябва да поеме лидерството и ангажимента за състоянието на пътната безопасност в България. Да се намеси решително и да принуди общините да почнат да си вършат работата!  Защото в момента за общините е някакво досадно служебно задължение.

Пловдив е един от най-опасните градове и вероятността да загинеш при катастрофа е сред най-големите.  Градът се развива бурно индустриално и икономически, а от друга страна транспортната му система не може да поеме нарастващия трафик. Същевременно, има голям проблем с транспортния травматизъм.

Кметът на Пловдив е бил поканен за участие в конференция за оценка на риска заради този извод, но той дори не е изпратил представител, възмутено коментира Богдан Милчев.

Не задръстванията са проблема с травматизма. Когато си във задръстване не можеш да загинеш, най-много само да ругаеш. Но след задръстванията има прави отсечки, по които вече изнервените шофьори предприемат рискови и опасни маневри – обяснява експертът по пътна безопасност.

Проблемът е в община Пловдив и от липсата на реакция от страна на кмета, убеден е Богдан Милчев. 

Чуйте цялото интервю с него в звуковия файл. 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Стресът от пиротехниката е довел до смъртта на чинките

Общо 1007 умрели и 31 ранени достигна броят на птиците, открити край Копривщица. Това съобщиха от Спасителния център за диви животни на неправителствената организация „Зелени Балкани“. По-рано през седмицата оттам заявиха, че в първия ден на новата година са получили сигнал за загинали и ранени планински чинки, като аутопсията и анализът дават..

публикувано на 03.01.25 в 16:45

35% от общините нямат достъп до газова инфраструктура

Има ли потенциал природният газ не само като индустриално, но и като битово гориво? Основен въпрос в предаването „Ден след ден“, а отговорите търсим от Мария Кръстева, ипълнителен директор на Българската асоциация „Природен газ“. „Борсовата цена на природния газ остава значително по-ниска от електроенергията, но заради субсидирането –..

публикувано на 03.01.25 в 16:08

Обилният сняг е причината села да останат с дни без ток

Когато по Коледа доста населени места останаха без ток заради тежкия сняг, много хора работиха при много тежки условия, за да възстановят електроподаването. Това каза в предаването "Ден след ден" Петър Костадинов , говорител на ЕВН.  Той обясни, че дружеството разполага с достатъчно аварийни екипи и техника, но заради прекалено обилния сняг е имало..

публикувано на 03.01.25 в 15:07

Ползите за нас от Шенген са много повече, рисковете са управляеми

Приемането ни в Шенген на практика е приключване на процеса на пълноправното приемане на България в ЕС - общност на свободно движение на стоки, хора и капитали. Да припомним, че в Шенгенското пространство има и няколко страни, които не са членове на ЕС като Лихтенщайн и Швейцария, каза в предаването "Точно днес" Йордан Божилов , председател на..

публикувано на 03.01.25 в 10:19

България засяда, ако изостави Плана за възстановяване

България засяда, ако изостави Плана за възстановяване и устойчивост. Това коментира Павлин Стоянов, специалист в сферата на енергетиката и климата и автор на платформата Климатека във връзка с решението на Брюксел през декември да откаже второто плащане към България по ПВУ.   По думите му има голяма опасност страната ни да загуби поне..

публикувано на 03.01.25 в 08:57