Защо за пореден път се случва такова тежко пътнотранспортно произшествие на равен участък и без натоварено движение в центъра на Пловдив? Какво може да се направи, за да се предотвратят такива катастрофи?
Изключително безхаберно управление на транспортната ни система! Основна причина за тежките катастрофи у нас - коментира ситуацията инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. Другото, по думите му, е млад шофьор, с мощен джип.
Когато, на 21 г. му даваш такава кола, защото той не може да си я купи сам, на тази възраст, къде е контрола?
Институциите така и не могат да обяснят, защо се случват острите аномалии между рязко намаление и увеличение на жертвите по пътищата. Отговорът е един – транспортната ни система е нестабилна и затова ще продължават да се случват такива трагични събития – категоричен е Богдан Милчев.
Ясно е, че високата скорост е основната причина за трагедията в Пловдив. Ако този джип се бе ударил с 50 км.ч., както е по закон, младежите нямаше да загинат. Защо обаче шофьорите си позволяват да карат така? Защото знаят, че може да им се размине, защото винаги са го правили и никой не ги е възпирал и санкционирал!
Държавна агенция за безопасност на движението трябва да поеме лидерството и ангажимента за състоянието на пътната безопасност в България. Да се намеси решително и да принуди общините да почнат да си вършат работата! Защото в момента за общините е някакво досадно служебно задължение.
Пловдив е един от най-опасните градове и вероятността да загинеш при катастрофа е сред най-големите. Градът се развива бурно индустриално и икономически, а от друга страна транспортната му система не може да поеме нарастващия трафик. Същевременно, има голям проблем с транспортния травматизъм.
Кметът на Пловдив е бил поканен за участие в конференция за оценка на риска заради този извод, но той дори не е изпратил представител, възмутено коментира Богдан Милчев.
Не задръстванията са проблема с травматизма. Когато си във задръстване не можеш да загинеш, най-много само да ругаеш. Но след задръстванията има прави отсечки, по които вече изнервените шофьори предприемат рискови и опасни маневри – обяснява експертът по пътна безопасност.
Проблемът е в община Пловдив и от липсата на реакция от страна на кмета, убеден е Богдан Милчев.
Чуйте цялото интервю с него в звуковия файл.
Рекорден е броят на сигналите за престъпления онлайн срещу деца в мрежата, подадени на Горещата линия на Центъра за безопасен интернет за 2024-а година. 1 750 000 са сигналите, обработени само за миналата година, съобщи Антоанета Василева, координатор на центъра. По думите й в предишни години броят на тези сигнали е стигал до 46 000...
Ученичките от Математическата гимназия в Пловдив - Димана Праматарова и Демира Недева ще представят проекти на международния научен инженерен панаир в Охайо, съобщиха от гимназията. Димана Праматарова от XI "а" клас и Демира Недева от XII "а" на Математическа гимназия „Акад. Кирил Попов“ са тазгодишните лауреати на Панаира на..
Как балканското недоволство срещу повишаването на цените и спекулата ще се проектира у нас? Според социалния психолог и университетски преподавател доц. Николай Димитров това недоволство вече е побългарено, при това доста аматьорски. "Защото, ако в Хърватия недоволството тръгна много мощно от един журналист, който обяви този протест за..
Очаквано протестите и бойкотите достигнаха и до България. Опасявам се обаче, че тези инициативи няма да доведат до такова намаляване на цените, както отчитаме намаляване на броя на касовите бележки. Теорията и практиката е доказала в годините, че намеса в пазарните отношения в условията на пазарна икономика трудно може да доведе до нещо,..
Улеснява се лечението на хора с Множествена склероза и п рез тази година 3200 души с увреждания ще получат високотехнологични помощни средства. Това съобщи в програма "Точно днес" Здравка Цветарска, председател на Фондация „МС – Заедно към върха“. Тя уточни, че добрите новини са от Първия национален форум за хората с МС, който се..