Няма никаква опасност Пловдив да остане без градски транспорт. Всичко е под контрол. Гражданите няма да усетят тези наши маневри тук.
Това заяви пред Радио Пловдив заместник-кметът по обществения ред Ангел Славов, който отговаря и за транспорта.
Коментирайки решението на Община Пловдив да прекрати договора си с превозвачите от 2018 година за обслужването на 13 линии от градския транспорт, той посочи, че общинската администрация е била принудена да стигне до тази крайна мярка.
Има неизпълнение на курсовете, а някои от линиите са в трагично състояние, каза Славов. За пример той посочи линиите 29 и 99, обслужвани от фирма "Хеброс бус" на Веселин Дошков, които - по думите му: "почти ги няма, почти не съществуват."
След "Хеброс бус" по неизпълнение на курсове се нарежда фирма "Автотранс 2000" на Димитър Чолаков. Там също нещата не са хич хубави като изпълнение на маршрутите - малко по- високи са като стойности, но също са незадоволителни, обясни заместник-кметът.
Прекратяваме договорите, защото искаме да подобрим качеството в услугата градсдки транспорт, категоричен е заместник- кметът.
Фирмите участват в общ консорциум, затова се налага разваляне на договора с всички. Просто няма как поотделно да го развалим с някой от тях, обясни Ангел Славов.
От общината са изпратили едномесечни предизвестия до превозвачите. През този един месец те ще обслужват автобусните линии.
Отделно общината е поискала от областния управител Христина Янчева налагане на временна мярка за възлагане на 13-те маршрутни линии.
След като ни я даде, ние правим договори с тях, за да може да караме докато бъде организирана обществена поръчка, с която да се покрият тези линии, да кандидатстват превозвачи.
Заместник-кметът не посочи какво време ще отнеме процедурата. Не мога да се ангажирам с конкретен срок, но кметът е твърдо решен да го направим по най - бързия начин, каза Славов. И допълни: "имаме готовност, имаме екип".
Ангел Славов подчерта обаче, че цената на услугата няма да бъде вдигана и билетът остава 1 лев.
Интервюто на Димитър Владимиров с Ангел Славов е в звуковия файл.
Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС. Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..
Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..
Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма. Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...
Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..
770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на месец е непосилна за много семейства...