Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Няма решение за транспорта до Труд и Войводиново

В събота и неделя на протест излизат пловдивските села Трилистник, Труд и Войводиново.  За пореден път те ще напомнят, че имат транспортни проблеми и неспазени обещания към тях от страна на местните власти. В Трилистник от миналата година настояват да се изгради жп надлеза, за да не изминават десетки километри по заобиколни лоши пътища или да се качват на магистралата, за да стигнат до село Рогош. Село Труд пък иска автобус №1 от Пловдив да стига до селото, както е било преди десетина години, а Войводиново има същия проблем с автобус №15, който през август спря маршрута си до селото заради проточващия се ремонт на Брезовско шосе в града. 

Според областния управител Христина Янчева, в областната администрация е получено писмо от жителите на село Труд със сигнал, който уведомява за преписката за линия №1. 

"В това писмо нямаше искане за среща с нас и аз реагирах бързо, като реших да направя спешно работна среща с кметовете на двете общини и техните експерти, за да намерим решение на проблема. Този проблем е поставян и през 2022 година и отново не се е стигнало до решение линия №1 да стига до село Труд. В момента кметовете на общините "Марица" и Пловдив не могат да намерят решение на проблема. Но тъй като транспортната услуга е и социална, се опитахме да намерим друго решение – затова се разбрахме маршрутка №5 да увеличи курсовете си и да има повече спирки на междуградските рейсове в рамките на град Пловдив, за да е по-удобно на пътуващите до селото", обясни Янчева.

Тя поясни, че не е поканила протестиращите, защото в тяхното искане е било записано, че искат само писмен отговор. По думите ѝ единствено кметовете на двете общини могат да решат въпроса с удължаването на линията.

"Преди години единицата е пътувала до село Труд но тя е в градската транспротна схема. Удължаването ѝ може да стане след дълга процедура. Освен това, ако която и да е линия излиза от границата на общината, тя трябва да бъде платена от другата община, където влиза в транспортната схема. В същото време има доста проблеми с транспорта в Пловдив и ако единицата излиза от града, процедурата е доста дълга", коментира Янчева.

Според нея компетентният орган да разреши промените на транспортните схеми са съответните общински съвети. Областният управител само утвърждава искането преди промените да влязат в местните парламенти и след това отново го утвърждават, когато бъде гласувано. 

"Не е в моите правомощия, аз да направя това. Можем да направим още една среща, но днес изпратихме писмо до инициатора на протеста в Труд Галина Тошева, в което дадохме нашето становище и на община "Марица"  относно линия №1. Засега обаче няма работещо решение", подчерта Янчева и обясни, че с Войводиново проблемът е същият. 

"Ние нито имаме договори с инвеститорите, нито със строителите на Брезовско шосе, нито с превозвача, който изпълнява линия №15. Това е работа на съответния кмет на съответната община", каза тя.

Христина Янчева допълни, че другата седмица областна администрация ще се произнесе по искането на община Пловдив, свързано с прекратяване на договора за 13 автобусни линии с превозвачите от 2018 година. Искането е за спешна мярка, която ще им позволи да да се направят временни договори, посочи областният управител и допълни, че то трябва ввнимателно да се огледа. 

За искането на хората от село Трилистник да бъде отворен надлеза, строен от НКЖИ, тя обясни, че до областна управа няма писмо, посочи Янчева. Тя обясни, че е поискала среща с НКЖИ за всички техни проекти в Пловдив и областта, която да се проведе в областна управа и вероятно тя ще се проведе другата седмица. 

Чуйте още в звуковия файл. 

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Коалиционни конструкции като новия кабинет имат дълъг мандат

Националният изпълнителен съвет (НИС) на СДС на свое заседание е взел единодушно решение да подкрепи правителството на коалиционните си партньори - ГЕРБ, защото това се налага в момента. Това заяви в програма "Точно днес" евродепутатът от ЕНП, седесар и началник на кабинета на президента Петър Стоянов Илия Лазаров.  Той припомни, че подобна..

публикувано на 17.01.25 в 16:55

ДАНС не ни каза защо е забранила достъпа на Зингаревич в България

Изслушването на ДАНС и службата за разузнаване породи повече въпроси отколкото отговори и още повече съмнения.  Това коментира за Радио Пловдив местният депутат от „Възраждане“ Ангел Георгиев за изслушването на шефа на ДАНС за забраната на собственика на „Ботев“-Пд Антон Зингаревич за влизане в България.  Той обаче направи уговорката, че не..

публикувано на 17.01.25 в 16:15

Няма да е лесно на сегашната тройна коалиция

В първия работен ден на новото правителство стана ясно, че кадровите промени ще започнат от вторник. До тогава Съветът за съвместно управление ще обсъди предложенията на партиите за новите назначения, като последната дума ще има премиерът Росен Желязков. Как ще се разпределят кадрите на отделните партии,  ще има ли взаимен контрол по..

публикувано на 17.01.25 в 15:49
Петър Чолаков

Имената на зам.-министрите ще изяснят политическия пъзел

Какво може да очакваме от избраното редовно правителство? Новата коалиция и заявеното управление ще внесе ли стабилност и ще отговори ли на очакванията на хората? Според политолога Петър Чолаков дали кабинетът отговаря на очакванията, ще покажат първите социологически сондажи.  "Моята прогноза е, че това правителство  ще  стартира с много ниско..

публикувано на 17.01.25 в 11:04
Станислав Балабанов,ИТН

Историческият компромис за правителство е много тежък

Историческият компромис за съставяне на правителство е много тежък в такава ситуация, но над 80% от българите искат да има кабинет, за да може държавата да тръгне в дадена посока, зщото страната ни е в тежка финансова, икономическа, юридическа криза.   Това заяви народният представител Станислав Балабанов ден след като кабинетът..

публикувано на 17.01.25 в 10:39