Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Превозвачът Петко Ангелов ще съди "Хеброс бус" и "Автотранс"

Превозвачът Петко Ангелов, който държи над 50% от линиите в градския транспорт, заяви в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив, че е най-потърпевшият от прекратяването на договорите на превозвачите по 13 линии от градския транспорт. 

ще от 2016 година първия договор имаме, че трябва да  се работи на километър, когато влезе системата "Индра". Общината не изпълни това нещо, усвоиха се 25 милиона при предишния кмет и в момента другите две дружества са  декапитализирани и са пред фалит. Общината не можа да намери начин как да се прехвърлят линиите от болното на здравото място и аз съм най-потърпевшия от  всички колеги това, защото и по двата договора карам над 50% от линиите  и имам 96% изпълнение", подчерта Ангелов.

Ангелов посочи, че двете фирми, които не си изпълняват договорите са "Автотранс Чолаков" и "Хеброс бус". Той допълни, че е можело договорите на тези две фирми да се прехвърлят на този, който изпълнява и да не се стига до сегашната ситуация. 

По думите на Петко Ангелов на "Автотранс Чолаков" миналия месец са върнати линии.  "Заради него прекратяват договора и му връщат линиите", категоричен бе бизнесменът. 

"С никой не си говоря, с всички съм изпокаран. Ние нямаме бизнесотношения защото общината си плаща на всяка фирма", заяви той и допълни, че консорциумът сам е паднал. 

Според него когато дойдат избори, всички се упражняват върху градския транспорт на Пловдив. "Това е най-тежката работа, която има в момента  и постоянно има недоволни граждани – един път им е студено, друг път - топло, не можем да угодим на всички", обясни превозвачът.

По думите му, когато не се изпълняват линиите от двете фирми, е трябвало общината да предприеме нещо.  "Чакаме шеста година да влезе "Екобус", ами той да вземе линиите. Призовавам "Екобус да си вземат 200 линии", коментира Ангелов и допълни, че фирмата му няма достатъчно капацитет да кандидатства за всички линии. 

"При тази система, ситуацията при която договорите се бутат ей така, който има желание да даде 20 милиона евро и да кара по всичките линии, ави нека тяхното дружество да го направи. Това са проблеми на общината не мои. 100 рейса са ми на пазара и излизат, и аз не съм сигурен дали утре ще взема линия. Накрая кметът решава", ядосано заяви превозвачът. 

Той е категоричен, че ще си търси правата в съда, но изчаква да приключи прякото договаряне. И добави, че ще съди Веселин Дошков и Димитър Чолаков за пропуснати ползи. "От общината какви претенции да имам? То си излиза, че те не изпълняват. Тези догвори трябваше да бъдат прекратени или да се плаща на километър още преди години", повтори отново Ангелов. 

По темата с нередовните маршрутки по линия №5 до село Труд превозвачът заяви, че и там кара на временен договор. "Ами да мине село Труд в регулацията на община Пловдив, за да се кара дотам", коментира той.

Според него до упреците към него се е стигнало заради предизборни изявления на кмета на Труд. 

"Не съм длъжен като имам по разписание една маршрутка, да давам пет маршрутки. Когато си плащат и имам одобрена схема от общината има възможност. Но не може незаконно да им се пускат маршрутки. Както и линия №1 да ходи до село Труд, ами да намерят кой да плаща", възмути се бизнесменът.

Чуйте повече в звуковия файл!



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Вторият ешелон на МОСВ е сред виновните за контрола на въздуха

Системата за измерване на въздуха в България е опетнена, злепоставена, изложена, развалена, орезилена, ... каквито са българските значения на чуждицата „компрометирана“ – и не отчита коректно замърсяването. А тя е такава в резултат от умишлени действия на органи от Министерството на околната среда и водите и на Изпълнителната агенция по околна..

публикувано на 14.10.24 в 17:17

Ако не се овладеят държавните разходи, идва ликвидна криза

В Бюджет-2025 се очертава дупка от около 18 милиарда лева. Икономистът Кузман Илиев бе сред експертите, които предупреждаваха за риска от увеличаващия се дефицит. Според него налице е политически проблем, защото поредица от правителства с къс хоризонт увеличаваха разходи, вдигайки доходи на редица групи. Разходите са високи и растат и са много..

публикувано на 14.10.24 в 16:16

Тестовете PISA не затрудниха деветокласниците

Тестваха  на електронни устройства деветокласниците по природни науки - химия, биология и физика . За първи път подобно изпитване по модела PISA се провежда днес и утре в цялата страна.  Повечето пловдивски ученици приключиха още в 9 часа, половин час преди определеното време - част от тях обаче поискаха този вид изпити да са на хартия, а не..

публикувано на 14.10.24 в 15:11

Образованието трябва да е общ приоритет на политиците

Днес и утре деветокласниците полагат теста по природни науки по модела PISA. С това се цели по-добра подготовка на учениците и подобряване представянето на следващото международно изпитване. Според Люба Йорданова от "Заедно в час" ц елта на международната програма PISA е държавите да видят как се справят с политиките в сферата на образованието..

публикувано на 14.10.24 в 11:21

По-висока МРЗ не означава уволнения, а по-малко инвестиции

Рязкото вдигане на минималната заплата може да окаже и невидим ефект. Често ефектът от това не е автоматично уволнение на хора, както се спекулира. Сериозното вдигане на минималното възнаграждение води до липсата на нови инвестиции, които биха дошли заради евтината работна ръка. Това коментира Петър Ганев от Института за пазарна икономика по..

публикувано на 14.10.24 в 11:19