Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Застрахователи, които не искат таксита за клиенти, вдигат ГО

Владимир Тодоров
Снимка: БГНЕС

Експертът по пътна безопасност Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи у нас коментира в програма "Ден след"  има ли основание за вдигане на застраховките. „Гражданска отговорност“ и „Злополука на пътниците“ за таксита, което стана повод и за протеста им днес в Пловдив. 

Той припомни, че таксита винаги са плащали по-високи застраховки ГО и Каско, защото презумцията е, че те са 24 часа на пътя и автомобилът е по-рисков.

Обикновено цената, която дават застрахователите за таксиметровите автомобили е от 100% до 200% по-скъпа от  ГО за останалите. Направих бърз преглед на тарифите, но нека да не се спекулира с това, наистина има компании, които  обявяват цени от 3000 лева, но това са компании, които не желаят да имат клиенти таксиметрови автомобили, допълни Тодоров.

По думите му в България има 18-19  компании, които продават ГО и има компании, при които увеличението е до два пъти. Така, че ако е 300 лева  цената на ГО за стандартен автомобил, то 600 лева ще е годишната цена за таксиметров автомобил.

Според него всяка компания има право да си избира клиентите като в това няма злоупотреба и на пазара има такива, които не са вдигнали драстично цената. Той посочи, че цените на ГО я вдигат компаниите, които не искат да имат за клиенти таксиметрови шофьори.

Има компании които предлагат 200 % увеличение, но има такива които предлагат 500% и това са такива, които не искат таксита в портфейла си, каза още Тодоров. 

Той уточни, че КФН трябва да направи анализ и да провери защо се вдига ГО за такситата.

След протестите Комисията за финансов надзор трябва  да направи проверка и кои компании и защо са вдигнали тарифите.

Не знам от какво е продиктувано това увеличение и дали не се е получило развален телефон, посочи още експертът .

Той препоръча на таксиметровите шофьори да проверят и в други компании на каква цена се продават застраховките и да си намерят най-изгодната за тях.

Тодоров изрази мнение, че няма основание да се повиши цената на гражданска отговорност за останалите автомобили. По думите му няма увеличение на ПТП през последните месеци, но припомни, че има ръст на услугите в сервизите, които ремонтират автомобилите след катастрофа.

Надявам се, че след протестите  на таксиметровите шофьори КФН ще извърши този анализ, посочи Тодоров.

Цялото интервю може да чуете от прикачения звуков файл. 

По публикацията работи: Елена Крушкова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Стресът от пиротехниката е довел до смъртта на чинките

Общо 1007 умрели и 31 ранени достигна броят на птиците, открити край Копривщица. Това съобщиха от Спасителния център за диви животни на неправителствената организация „Зелени Балкани“. По-рано през седмицата оттам заявиха, че в първия ден на новата година са получили сигнал за загинали и ранени планински чинки, като аутопсията и анализът дават..

публикувано на 03.01.25 в 16:45

35% от общините нямат достъп до газова инфраструктура

Има ли потенциал природният газ не само като индустриално, но и като битово гориво? Основен въпрос в предаването „Ден след ден“, а отговорите търсим от Мария Кръстева, ипълнителен директор на Българската асоциация „Природен газ“. „Борсовата цена на природния газ остава значително по-ниска от електроенергията, но заради субсидирането –..

публикувано на 03.01.25 в 16:08

Обилният сняг е причината села да останат с дни без ток

Когато по Коледа доста населени места останаха без ток заради тежкия сняг, много хора работиха при много тежки условия, за да възстановят електроподаването. Това каза в предаването "Ден след ден" Петър Костадинов , говорител на ЕВН.  Той обясни, че дружеството разполага с достатъчно аварийни екипи и техника, но заради прекалено обилния сняг е имало..

публикувано на 03.01.25 в 15:07

Ползите за нас от Шенген са много повече, рисковете са управляеми

Приемането ни в Шенген на практика е приключване на процеса на пълноправното приемане на България в ЕС - общност на свободно движение на стоки, хора и капитали. Да припомним, че в Шенгенското пространство има и няколко страни, които не са членове на ЕС като Лихтенщайн и Швейцария, каза в предаването "Точно днес" Йордан Божилов , председател на..

публикувано на 03.01.25 в 10:19

България засяда, ако изостави Плана за възстановяване

България засяда, ако изостави Плана за възстановяване и устойчивост. Това коментира Павлин Стоянов, специалист в сферата на енергетиката и климата и автор на платформата Климатека във връзка с решението на Брюксел през декември да откаже второто плащане към България по ПВУ.   По думите му има голяма опасност страната ни да загуби поне..

публикувано на 03.01.25 в 08:57