Вярват ли хората на информацията, която им дават таблата по спирките? Според възрастна жена, не може да им се вярва. По думите ѝ най-лошият градски транспорт е в Пловдив. Тя обясни, че времената за пристигане на автобусите "танцуват", а понякога автобуси идват 10-15 минути преди указаното време. На нейното мнение са и други хора.
Според хората в повечето случаи информацията на таблата е точна. Но не винаги. Някои пък казват, че таблата показват точно, но част от автобусите отсъстват в показваната информация. Пловдивчани допускат, че проблемът с таблата от миналата седмица се дължи на смяната на собствениците по линиите в градския транспорт или на съвременните технологии.
Оказа се, че отстраняването на проблема не е толкова лесно и то продължи доста време, а междувременно пловдивчани се върнаха поне с 10 години назад, когато просто си седяха на спирките и дори не се опитваха да гадаят кога ще дойде техния автобус. Според директора на Общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта“ Георги Стоилов екипът на предприятието работи усилено, за да се появи информацията за автобусите на таблата. И това стана - за една част в края на неделния ден, а за друга - днес сутринта (понеделник).
По думите на Стоилов, тъй като таблата са правени по проекта от 2016 година на испанската фирма "Индра", те показват разписанието само на 90 автобуса от градския транспорт, които са оборудвани все още с тази система.
Според него надграждането на тази система тепърва предстои, общината продължава да работи по въвеждането на електронната билетна система и останалите механизми за контрол. Все още обаче няма реално сключен договор за тази част от работата, но се работи по този въпрос.
Стоилов допълни, че продължава работата по въвеждането на електронното таксуване в автобусите с дебитни карти, пластики и мобилно приложение. По думите му специалистите работят по пускането на цялата система от 1 януари.
От общинското предприятие посъветваха пловдивчани да използват и мобилните приложения за информация на движението на автобусите, която се предоставя в реално време.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...