Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Казусът с транспорта Пловдив - с. Труд стигна до НС

Инициативният комитет (ИК) от пловдивското село Труд отново настоя линия №1 да пътува от Пловдив до селото и обратно. Своите аргументи членовете на Инициатилния комитет разкриха пред областната управа.

На срещата стана ясно, че линия №1 може да се включи в транспортната схема до Труд след 19 януари, когато ще бъде определен новият превозвач, който ще я поеме.

Областната управа е изпратила преписка до транспортната комисия в парламента, с която се настоява за промени в Закона за пътищата, с които да се определят редът и механизмът за превоз на пътници между различни общини, какъвто е случаят със село Труд, което е в община „Марица“, а линия №1 пък обслужва градския транспорт в община „Пловдив“.

Едва след въпросните промени, превозвачът може да изчисли себестойността на билета от Пловдив до Труд – съобщи след срещата в областната управа Галина Тошева от Сдружение „Бъдеще за село Труд“.

„Ще имаме още една среща с ИК от Труд през януари“ – потвърди за Радио Пловдив областният управител Христина Янчева.

„Община „Марица“ ще подаде заявление до пловдивския Общински съвет за удължаване на маршрута на линия №1. След като бъде определен новия превозвач след 19 януари, той ще представи условията си за превоза на пътници до Труд. Разбира се, за пълното решаване на проблема няма как да мине без законодателни промени, предложени на парламента от редица областни управи още миналата година“ – заяви Янчева.

Припомняме, че жителите на най-голямото село в община „Марица“ на два пъти блокираха Карловския път с протеста си срещу нередовния транспорт. Хората твърдят, че междуградските автобуси не са длъжни и не спират в Труд, а маршрутка №5 е недостатъчна да извози хората, които работят и учат в Пловдив.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

От години произвеждаме барут и снаряди, но протести не е имало

Новината за изграждането на заводите за барут и боеприпаси в Кърнаре от германския концерн „Райнметал“ и ВМЗ–Сопот е положителна и извежда България на нови позиции и пазари в отбранителната индустрия, коментира пред Радио Пловдив Валентин Радев – председател на Сдружението на специалистите по боеприпасите, бивш министър на МВР и зам.-военен..

публикувано на 30.10.25 в 15:59

Бизнесът не може да се товари с още и още разходи за заплати

Повишаването на минималната работна заплата трябва непременно да бъде подплатено с качество на съответния труд и с производителност на труда, не механично, каза в предеването "Точно днес" заместник- председателят на БХРА Атанас Димитров. "Има една поговорка, че едно магаренце може да бъде от товарено с 500 кг твар. Ако го натоварите с 600 или с 700..

публикувано на 30.10.25 в 11:20

Механичното "рязане" в бюжетната сфера не е решение

Широко налаганата напоследък теза, че държавните служители са прекалено много и всяка година нарастват по същество не е вярна. Това не е нищо повече от поредната неолиберална опорка, която цели да отслаби държавата и нейната роля в икономическите процеси, гласи  позиция на Института за социални и синдикални изследвания и обучение към КНСБ. По техни..

публикувано на 30.10.25 в 10:56
Еленко Божков

Наредба посочва 4 начина за смятане на сградната инсталация

Разходът на топлинна енергия ще се изчислява по нови правила, след като и българският, и Европейският съд отмениха използваната досега формула. Не разбирам защо трябва да се прави драма от тези решения, вместо да се търси на-лесния начин, коментира за БНР Пловдив енергийният експерт и бивш зам.-министър на енергетиката Еленко Божков. По думите му..

публикувано на 29.10.25 в 16:51
Пламен Таушанов – Председател на Управителния съвет на БАЗП

Трудът на медиците не трябва да се плаща през бюджета на НЗОК

Не е редно през бюджета на здравната каса да се заплаща труда на медицинския персонал, заяви адвокат Пламен Таушанов член на Надзора на Касата от квотата на пациентските организации, който единствен е гласувал "против" параметрите на бюджета на здравната каса за 2026 г. Подчерта още, че това е незаконосъобразна практика, която продължава вече..

публикувано на 29.10.25 в 15:59