От него става ясно, че през изминалата година при лоши условия са загинали 10 души или 2% от всички загинали при катастрофи през годината. Докато когато времето е било сухо, слънчево и благоприятно за движение са загинали 352 души или 73% от всички намерили смъртта си на пътя.
По-малкото жертви се дължат на факта, че когато метеорологичните условия са усложнени шофираме по-внимателно, с по-ниска от разрешената за движение скорост, обясни Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
Докато при хубаво време рискът се увеличава, тъй като скоростните ограничения не са съобразени със състоянието на пътната инфраструктура в страната.
Затова Богдан Милчев призова 2025 г. да е годината, в която ще оправим пътната инфраструктура. Според него през последните 3 години фокусът при пътния травматизъм е изместен от лошата инфраструктура към пияните и дрогирани шофьори, които ни убиват на пътя.
Даде и пример, че през изминалата година има само по един смъртен случай след употреба на наркотици и на алкохол
„Не можем да повлияем на пътния травматизъм с традиционните мерки с камери и с контрол, защото на пътя се загива, не защото малко ни контролират, не защото шофьорите не спазват, защото самият път създава предпоставка шофьорите да допускат грешки.
През 2024 г. загиналите са с 8% по-малко спрямо предходната, но това е благодарение на събитията, т.е. имаше повече дъждовни и мъгливи дни. Освен това при голяма част от катастрофите със загинали е имало по-малко души в колата.
Може да има по-малко загинали, но рискът става все по-висок“, каза Милчев.
Той добави, че държавата ни няма достатъчно средства, за да ремонтира цялата инфраструктура, затова трябва да набележи потенциално опасните места и да работи върху тях.
Отбеляза още, че Пловдив е сред най-опасните градове за пътен травматизъм в страната. Причината – бързото разрастване във всички посоки без да е помислено за логистиката.
Земеделците в страната заявиха готовност за ефективни протести заради липсата на вода за напояване. Българската аграрна камара изпрати протестна декларация до премиера и министрите на енергетиката, земеделието и околната среда с искане за спешна среща заради провала на предстоящия поливен сезон. По темата в програма "Ден след ден" разговаряме с..
Оперативното бюро на ДПС с лидер Ахмед Доган трябва да реши дали партията продължава да подкрепя управляващата коалиция, след като ДПС "Ново начало" все по-настоятелно става негласна част от нея. Лидери на движението заговориха за цялостно преформатиране на ДПС. Възможно ли е това след разцеплението и очевидно продължаващото люспене на частта,..
Ключов ли ще се окаже политическият ден за съдбата на управляващото мнозинство. ДПС-ДПС решава днес дали да оттегли подкрепата си за правителството. Автентичното ДПС се разпада, лидерът Ахмед Доган заговори за нова пария и лица, много от членовете на ДПС-ДПС правят избор и преминават в средите на Ново начало. За процесите и подкрепата към..
От днес в регионалните здравни инспекции започна поставяне на ваксината "Нименрикс", която действа срещу част от инфекциите с менингококови бактерии. В пловдивската инспекция също е създадена необходимата организация. В аптечната мрежа в Пловдив обаче трудно може да се намери ваксината срещу бактериален менингит. Припомнме, че препаратът ще се..
От 2 април Съединените щати налагат 25-процентни мита върху вноса на всички автомобили, произведени в чужбина. Такива мерки и в такъв мащаб се въвеждат за първи път в такъв обем, което ще размести много пластове. Експерти прогнозират до 17% свиване на печалбите на европейските производители като следствие от тези мита. Задава ли..