Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Община Пловдив няма да допусне втора „Индра“

Община Пловдив ще защитава обществения интерес при финализиране на електронната система в градския транспорт. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Ерол Садъков, заместник-кмет на Пловдив с ресор транспорт. Той обясни, че в момента се водят преговори с фирма „Тикси“ за сумата, която трябва да се даде допълнително за да работи плащането с банкови карти в рейсовете.

Към момента в 70% от автобусите има монтирани валидатори.

„Това е друг проблем, който трябва да реши „Тикси“. В момента от 220 автобуса реално в изправност са 140 устройства, което е 70% от подвижния съста. Имаме 25 в неизправност, а в над 50 автобуса няма оборудване. Съгласете се, че в момента няма как да тръгне електронното таксуване“, каза Ерол Садъков.

Той допълни, че от „Тикси“ са изпратили оферта за да бъдат свалени устройствата от автобусите и съответно да бъдат монтирани от превозвача, който поема линиите.

„За момента офертата ни е за 2500 лева на брой. Затова там също сме в разговори, тъй като тази сума е прекалено висока“, обясни Садъков.

Водят се и преговори за стойността на таксите, които Община Пловдив трябва да плаща за поддръжката и администрираните на банковото разплащане в автобусите от масовия градски транспорт на града. Преди месец заместник-кметът по транспорт беше изготвил доклад, от който ставаше ясно, че трябва да бъдат платени още 1 милион 349 хиляди лева, което не отговаря на обществения интерес.

„Последните разговори бяха много положителни. Надяваме се скоро да имаме решение и на този проблем. Трябва да намерим пресечна точка между двете искания. Ние защитаваме интересите на Община Пловдив, а и на всички пловдивски данъкоплатци. Не можем да си позволим неразумно да подписваме договори, а след това да се оказва, че за пореден път общината е в неизгодна позиция. Тук говорим за някаква справедлива сума и такса, която да се плаща при трансакциите“, обясни Ерол Садъков.

Той допълни, че след развалянето на договорите с превозвачите от 2016 и 2018 година, изпълнението на курсовете по тези линии вече е на 97%.

Заради неизпълнение на изискванията до месец ще се разтрогне и договорът от 2021 година.

„Линиите ще бъдат давани на фирмите, които нямат нарушения. Договорът от 2021 година се разтрогва, заради постъпили сигнали и оплаквания за неспазване на маршрутни разписания, обслужване на автобусни линии. И тези сигнали се потвърдиха от ОКТ“, категоричен беше Садъков.

Цялото интервю с Ерол Садъков можете да чуете в звуковия файл. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03