"Пробивът под жп гарата напредва с обнадеждаваща скорост. Остават 150 метра, които са под кръговото кръстовище. Изпълнителите от ДЗЗД „Проект Пловдив“ са си поставили срок за пускането му в експлоатация до края на годината и се надявам, че ще успеят да влязат в него. Поздравявам ги за отговорното изпълнение на проекта."
Това написа в профила си във Фейсбук кметът на Пловдив Костадин Димитров след инспекция на работата по пробива под Централна гара.
При обиколката на обекта го придружи Николай Иванов, ръководител на проекта от фирма "Трейс Груп Холд". Той увери градоначалника, че сроковете ще бъдат спазени и съоръжението ще бъде пуснато до края на тази година.
Пред Радио Пловдив Николай Иванов обясни, че около 2/3 от пробива са прокопани от южната страна, сега се копае от северната страна откъм бул. "Васил Априлов".
Вече се работи и по изграждането на вътрешната конструкция на пробива, хидроизолацията и дънни плочи, заедно с вътрешните стени на съоръжението.
Очаква се до два месеца да бъдат изкопани и последните 150 метра от пробива. Така изкопът от бул. "Васил Априлов" ще се свърже с прокопания тунел под бул. "Христо Ботев".
Това е, може би, една от най - сложните части на пробива, тъй като нивото на подпочвените води е най - високо и геологията е най - тежка за преодоляване, обясни Николай Иванов.
По думите му, за да напредват изкопните работи, първо се понижава нивото на подпочвената вода.
Средно между 20 и 30 души с около десетина машини работят от южната страна на пробива, които изработват вътрешната конструкция на съоръжението.
На изкопа от северната страна работят 12 до 15 души с два багера и десетина самосвала.
Иванов обеща да спазят графика и да приключат в срок дейностите по пробива. Според него, само нещо непредвидено, свързано с геоложкия терен, би могло да забави работата им.
След гурбия пробив предстои изграждане на вътрешните мрежи в съоръжението, поставянето на окачени по стените и тавана водопроводи, вентилационна система, система за видеонаблюдение и още няколко системи, които ще се правят впаследствие.
На въпрос предвидена ли е връзка между пробива под гарата и вече съществуващия там пешеходен подлез Иванов заяви: "Няма да коментирам тези възможни връзки и развръзки".
Той отбеляза, че още при изработката на идейния порект е било преценено чисто технологично, че такава връзка не е необходима, тъй като на изхода на пробива е предвидена спирка на масовия градски транспорт със стълбище и асансьорна шахта в непосредствена близост до жп гарата.
Николай Иванов посочи още, че не е в обхвата на проекта решаването на проблема с автомобилния трафик, който от значително по - широкия бул. "Васил Априлов" трябва да бъде поет от много по - тясната ул. "Димитър Талев".
Нашият проект приключва до ул. Калиакра" до извеждането на пробива до нулевото ниво, подчерта ръководителят на проекта от фирма "Трейс Груп Холд".
Интервюто на Иванка Петкова с Николай Иванов е в звуковия файл.
Най-вероятно бюджетът ще бъде гласуван, тъй като той винаги може да се актуализира. Това заяви в програма "Точно днес" на Радио Пловдив политологът доц. Иван Начев. Той посочи, че така от една страна ще се удовлетворят исканията на подкрепящите това правителство, а от друга във времето ще се потърси начин да се удовлетворят другите искания на..
Днес малкото македонско градче Кочани казва последно сбогом на децата и младежите, които загинаха при пожара в дискотеката „Пулс“ на 16 март. 59 младежи, повечето от тях на възраст между 14 и 25 години починаха при най-голямата трагедия в града. По-голямата част от починалите са родом от Кочани, а другите от Чешиново-Облешево, Щип, Пробищип и Скопие...
Служители от публичния и социалния сектор излизат на протест пред Народното събрание и настояват за 10% ръст на възнаграгражденията и достойни доходи. Това се случва в седмицата, в която депутатите обсъждат на второ четене законопроекта за държавния бюджет на България. Служители от обществения сектор, сред които и държавните медии – БНР, БНТ и..
Като зов за помощ определи психиатърът д-р Веселин Герев протестите на неговите колеги в страната. "Колегите работят в много неприятни условия. От една страна средата и пациентите са много рискови и това прави риска на работното място за целия обслужващ персонал много висок. В клиниките се приемат много агресивни пациенти заради техните психични..
Пловдив винаги е бил на първите три места от областите с най-много катастрофи и най-много жертви у нас – заяви в интервю за Радио Пловдив председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров . Според него за това има обусловени причини, като тази, че Пловдив е вторият град по жители в страната,..