Представителите на транспортния бранш в България обявяват национална протестна готовност. Недоволството им е заради планираното увеличение на тол таксите, което определят като "несправедлива и необоснована мярка".
Те се мотивират с това, че тол системата не работи, със зле поддържана и липсваща инфраструктура, неефективна събираемост и отсъствие на транспортна политика.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов смята, че превозвачите няма да усетят драстично предвиденото 20-процентно увеличение на тол таксите. Те обаче реагират остро в отворено писмо.
Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев подчерта, че затова увеличение браншът не е бил информиран, а е станало ясно едва, когато е публикуван проекта на бюджет за тази година.
„Наясно сме, че финансите на държавата не са добре. Ние нямаме за цел да клатим държавата или да ни яхват политици, а искаме да имавизия затова как ще се развива транспортната инфраструктура“, каза в интервю за предаването „Ден след ден“ на Радио Пловдив Йордан Арабаджиев.
В отвореното писмо превозвачите призовават тежестта на тол облагането да се насочи към транзитния трафик, каквато е практиката в другите европейски държави.
„България е единствената страна в Европа, в която тол системата важи и за второкласните пътища. Не говоря за второкласните пътища, които са част от международните коридори. Но в останалата част, се движат превозни средства, които обслужват предимно местен бизнес. От друга страна - ножицата между най-екологично чистите превозни средства и тези, които замърсяват най-много, е твърде малко разтворена. Как тогава да стимулираме превозвачите да купят по-чисти превозни средства?“, коментира още изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи.
Според Йордан Арабаджиев тол системата не работи в полза на превозвачите, респективно – да се подобрява инфраструктурата в България.
Цялото интервю с Йордан Арабаджиев можете да чуете в звуковия файл.
Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС. Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..
Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..
Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма. Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...
Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..
770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на месец е непосилна за много семейства...