Смъртта на 12- годишната Сияна предизвика протести, гняв, негодувание, мъка и искане за оставки в ръководството на АПИ. За съжаление през последните години това не е нито първият, нито последният трагичен случай на пътя, коментира пред Радио Пловдив председателят на Съюза на автомобилистите в България Емил Панчев.
Той посочи, че през последните години са построени нови пътища в страната, независимо от качеството им и че в сравнение със социализма те са по- добри. По- малко са и жертвите на пътя в сравнение с годините до 1989-та година, когато са били 1000 на година, а сега са около 600. В същото време статистиката отчита, че България е на едно от първите места по жертви на пътя сега в сравнение с развитите страни.
Истината е, че всеки път е критичен, ако водачът не се съобразява с опасностите, които той крие. При нас не се изследва точно каква вина има пътното съоръжение, а обикновено казваме, че 90% от ПТП-та са по вина на водачите. Сега обаче с пътя-убиец край Телиш, може би ще излезе, че причината са и износеният асфалт, и неравностите по него. В съчетание с висока скорост винаги ще има катастрофи и то с фатален изход, каза Панчев.
Пътният знак за опасен участък на пътя респектира дисциплинираните водачи, но не и нарушителите на Закона за движение по пътищата. Подобен стил на шофиране винаги води до катастрофа, недай боже тежка, коментира още той.
Той заяви още, че недостигът на шофьори в Европа принуждава фирмите да назначават хора без да гледат досието на водача. Това са жестоки компромиси, които изпитваме всички ние, коментира председателят на СБА.
Според него още от най- ранна възраст в семейството и в детската градина трябва да се възпитава култура на безопаснасност на движението. В България има законодателство, но много често всичко се изпълнява формално навсякъде. Панчев е убеден, че не може неграмотният и невъзпитан човек да спазва Закона за Движение по пътищата. Той отчете, че има все повече камери по пътищата, че наказанията за шофьорите - нарушители стават все по- тежки, но липсва респект към Закона, който се възпитава от най- ранна възраст.
Твърде много се преекспонира необходимостта от прилагането на пълна упойка при дентални дейности. Темата е изключително сериозна, защото не винаги това е най-добрият или най-необходимият вариант да се тушира негативното отношение на децата към денталните манипулаци, коментира в следобедната програма на Радио Пловдив "Ден след ден" д-р Веселка..
Как ще се паркира занапред с новите правила на общината в Стария град, по темата разговаряме с хотелиера Христо Гюлев от Сдружението на собствениците, живущите, работещите и инвеститорите в Старинен Пловдив. Гюлев каза, че живее и работи от 2016 година в Стария град. Той посочи, че не разбира защо всяка година се случва едно и също нещо, "някой..
Идентифициране на опасните пътни участъци, проверки с необозначени автомобили по пътищата и улесняване на процедурата за налагане на глоби – това са основните предложения, които МВР ще подложи на обсъждане на днешното правителствено заседание. Тези мерки бяха изтъкнати от вътрешния министър Даниел Митов, който присъства на годишния отчет на..
Предстои световна рецесия заради политиката на американския президент Доналд Тръмп, ако тя се запази такава. Това прогнозира икономическият анализатор Красен Станчев и допълни, че това ще може да се види поне след като измине едно тримесечие. Подчерта, че не знае дали рецесията ще бъде толкова силна, колкото беше по време на пандемията,..
За децентрализация на районните администрации настояват районни кметове в Пловдив дни преди да бъде обявен за обществено обсъждане проекта на бюджет на Община Пловдив. Те са обезпокоени от информацията, която циркулира в общесвеното пространство, че тази година за всеки един от районите ще бъдат отпуснати по 500 хиляди лева. В интервю за..