Поправките в Закона за движение по пътищата минаха вчера на първо четене в ПК по транспорт. Депутатите намалиха максималната скорост по магистралите от 140 на 130 км/ч и решиха пътната полиция да има достъп до общинските камери. Правителството прие 37 мерки за намаляване на ПТП след поредната трагедия на пътя.
"Ако можеше 1 закон да намали жертвите по пътищата, всички страни в ЕС щяха да имат един и същи закон. Законът не намалява жертвите на катастрофите. Той може да подкрепи управлението на транспортната система - до там", коментира в предаването "Точно днес" експертът от Института по пътна безопасност инж. Богдан Милчев.
По думите му, мерките не са публично ясни и са непълни, защото няма ясно очертани очаквани резултати, а част от мерките са крайно закъснели. "Не е ясно колко ще струват, от къде ще се вземат пари и след всяка мярка не е ясно какъв конкретен резултат се очаква и кога".
"Нямаме отсечки от рамка до рамка, по които да се движим с една и съща скорост, защото ежедневно се променя скоростният режим. Организацията ни на движение не позволява ефективно използване на тол камерите да мерят средна скорост. Това няма да оправи нещата!".
Богдан Милчев допълни, че лабораториите за кръвни тестове също няма да повлияят пряко на пътната безопасност.
"Тези 20 % намаление на жертвите ми звучат все едно сме на Женския пазар и имаме някакво намаление на продукти. Няма как да подобриш пътната безопасност, докато Пътната агенция работи в мъгла. Обществото, дори премиерът не знае как работи тя", заяви експертът.
"Преди години имаше министър 10 %, сега Гроздан Караджов е на път да стане министър 20 %", каза още Богдан Милчев.
"Мерките, които взимат, е да заглушат критичното говорене и протестиращите. Как ще подобрим системата с молебен пред "Ал. Невски"?! Те не виждат голямата картина", заяви той.
Цялото интервю на Елена Крушкова с експерта от Института по пътна безопасност е в прикачения файл.
Национално сдружение на Общопрактикуващите лекари в България провежда в Пловдив Отчетно-изборното си събрание, на което ще избере ново ръководство на съсловната организация. На събранието те ще обсъдят основни насоки за дейността на сдружението през следващите четири години. Освен избор на Председател на УС, заместник председатели, Секретар и..
Законът за автомобилните превози ощетява пловдивчани, предупреждава общинският съветник Николай Гюров в интервю за Радио Пловдив Новите промени в Закона за автомобилните превози, приети от Народното събрание, ще се отразят неблагоприятно на пловдивчани – това заяви в ефира на Радио Пловдив общинският съветник Николай Гюров от..
Народното събрание решава дали да назначи особен управител на "Лукойл Бургас". Решението се очаква до края на деня. "Меко казано за мен това е скандално, тъй като предоставя на управителя изключителни правомощия без съдебен или административен контрол, което може да доведе до фалит или източване на компанията! Не говоря само за "Лукойл" - Бургас, а..
Държавата поема контрола над „Лукойл“. По спешност парламентът реши да постави рафинерията в Бургас под управлението на особен управител, след като САЩ отказаха на швейцарската компания, купувач на международните активи на „Лукойл“, определяйки я като марионетка на Кремъл. Особеният управител ще има изключителни правомощия – решенията му няма..
"Всеобщо е убеждението, че този бюджет е инструмент за оцеляване", каза в Карлово президентът Румен Радев. Той очаква да види крайните параметри на финансовата рамка на държавата. Според Радев в бюджета няма стимули за растеж на икономиката, а по-скоро задушаване. Държавният глава смята, че е..