Обучението по религия в училище също се оказа тема за горещи спорове. От едната страна са застъпниците на светския характер на образованието, които са против сегашното избираемо обучение в материята да стане задължителен предмет. Опонентите им смятат, че запознаването на децата с основите на вярата ще бъде изцяло в тяхна полза и няма да е за сметка на научните знания. Темата коментира в програма "Ден след ден" Боян Захариев, експерт от Институт „Отворено общество“.
Според него след вчерашната дискусия по темата има промяна в концепцията на МОН, което е добре.
Освен утвърдените програми, които има по православие и ислям и една трета, която се нарича неконфесионално преподаване по религия, която отново е религиозна по съдържание, те се съгласиха да има и допълни програми, допълните алтернативи-една или две, които да разглеждат етиката и добродетелите от чисто светска и дори от атеистична гледна точка, защото голяма част от населението в Блъгария, около 40% казват, че не са религиозни, част от тях казват че са атеисти. А дори сред религозното ни население, които са около 60% - общо православни християни и мюсюлмани основно и някой други религии, само около 7-8% най-много 10% са активно практикуващи вярващи, които редовно посещават своите храмове на своята религия, молят се и т.н, посочи Захариев
По думите му в Европа има най-разнообразна практика и в много страни има религия. Там където не са предложили алтернатива, тоест всяка религиозна общност може да изучава своята религия, погледната отвтъре и преподавана по начин, който е за вярващи, то тогава другите родители могат да се откажат. В Гърция и Румъния ситуацията е точно такава и родителите могат да се откажат, посочи анализаторът.
В други страни, ако децата са над 18 години могат сами да решат дали да изучават религия. В много страни предмета се изучава не като за вярващи, а с филосовски поглед към религията, не като за вярващи, които споделят тази религия, а по-скоро като критичен поглед. Във Франция пък на практика изучаването на религия е забранено.
По думите му България не е от най-религиозните страни в Европа. Принципно, ако религията не е задължителен предмет или има осигурени алтертиви правата не са нарушени
Захариев смята, че ще е добре тези, които не желеаят да изучават религия да имат възможност да изучават етика и добротели през светския поглед. Да няма противопоставяне.
Повече може да чуете в интервюто, което е в прикачения звуков файл.
Деветото издание на инициативата " Аз мога да строя " се проведе в Пловдив. В него участваха 15 отбора от професионалните гимназии по строителство, архитектура, геодезия, пътно и водно строителство от 10 града на страната. Това е състезание, което се прави по инициатива на Пламен Иванов и е подкрепено от на Камара на строителите в България,..
Епизодът „Вода“ от поредицата „Елементи в криза“ изследва парадокса на водните ресурси в България, като се фокусира върху град Пловдив. Фокусът е върху ефективността на системата за сметосъбиране, сортиране, депониране и рециклиранае, както и въздействието на нерегламентираните сметища и замърсяването на въздуха. Също така, обсъждаме въпроси,..
Организаторите на фестивала за хаус музика Lost in Hill и доброволци ще почистят пловдивския хълм Бунарджика на 27-ми април. Инициативата започва в 11:00 часа сутринта на входа на Летен театър Бунарджика. Целта е да се подготви територията за предстоящия пролетно-летен сезон за гражданите на Пловдив и гостите на града. "Ние едва сега започваме с..
Въвеждането на дисцплината „Философия на медицината“ в обучението на студентите медици на Медицински университет-Пловдив бе обсъдено по време на първия по рода си в страната дискусионен форум на тема „Общество-философия-медицина“. Той се организира от Департамента за езиково и специализирано обучение към Медицински университет - Пловдив...
30 хиляди души годишно заболяват у нас от варицела, като това предимно са деца, съобщи в програма "Точно днес" проф. Ани Кеворкян, ръководител на Катедрата по епидемиология и медицина на бедствените ситуации в Медицинския университет в Пловдив. Тя коментира значението и ползите от ваксините и необходимостта от постигане на по-високо имунизационно..