Той изтъкна, че кметът Костадин Димитров винаги е бил достатъчно отзивчив към тяхното сдружение и представителите му имат добър диалог с общината. По думите му това, което е провокирало тяхната позиция е липсата на интегриране на всички договорености с местната власт, които са били постигнати.
"Каква е причината, кой е писал наредбата, защо не ги е вкарал, не мога да кажа", посочи Денчев.
По думите му важното е не какво искат те, като сдружение, а да се направят неща, които са от полза за града. Хотелиерът е категоричен, че е необходимо да има алтернатива и добре работещ градски транспорт, добра свързаност на Пловдив с малките и по-големи населени места, а също буферни паркинги в и около централната градска част. "И когато имаме цялата тази инфраструктура, ще може да се инициират промени в наредбата", коментира той, като допълни, че предприемането на всяко ограничение, може да е фатално както за туристите, така и за предприемачите.
Според председателя на Сдружението проблем има и е важно, че се акцентира върху него, за да може да бъде решен по правилния начин, независимо кога.
"Как си представяте турист или бизнесмен, който идва в Пловдив на мястото, което е синя зона, след 4 часа той трябва да премести автомобила си оттам. Бих ви задал въпроса: Къде?", даде пример хотелиерът. И припомни, че Пловдив в момента има изключителен проблем със свързаността между Пловдив и София с междуградски автобуси, което също води до това, хората да ползват личните си автомобили.
По думите му повишаването на цената на престоя в синята зона няма да спре българина да влиза в широкия и супер център, да паркира и да си плаща.
"Това не е решение на проблема, когато говорим за изкарването на трафика. Единственото решение е да се обходи и види кои са общинските места със сравнително голям обем, които биха могли да станат буферни паркинги и те да са удобни на хората. Друга важна стъпка е изключително добре работещ градски транспорт, който ще спре 90% от жителите на Пловдив, които отиват на работа с коли в центъра. Вижте София! Там има много мащабен градски транспорт, метро, буферни паркинги. Това са най-семплите неща, които биха могли да олекотят трафика в града", поясни Денчев и добави, че ако това се реши, резултатът ще е много добър за Пловдив.
Председателят на Сдружението посочи също, че е важен и контролът и даде пример от последните 2-3 седмици, когато в Стария град вече има полицейски патрул и въпреки забраната за паркиране на ул. "Съборна", както и почти запълнения капацитет на хотелите, не се забелязва проблем с автомобилите, които влизат и паркират. "Много рязко изведнъж изчезнаха доста голям обем автомобили, които досега влизаха в Стария град", поясни Петър Денчев. Той добави, че обявената такса от 10 лева за 30-минутен достъп няма да е успешен модел, защото ще създаде огромни проблеми и ще доведе до ситуации, в които никой не иска да се влиза – нито живущите, нито общината.
Хотелиерът отново подчерта, че кметът се вслушва в браншовите организации и когато има чуваемост, няма как резултатите да не са в полза на града.
"Надяваме се, че тези мерки ще бъдат преработени, осмислени и резултатът ще бъде такъв, че Пловдив до няколко години да се похвали с добре уреден център", заключи той.
Потребителската такса, заплащана в извънболничната помощ при посещение на общопрактикуващ лекар или стоматолог да стане 3,90 лева от 1 ноември, искат от Националното сдружение на общопрактикуващите лекари. Предлага се таксата за пенсионерите да е 1,95 лева. Личните лекари настояват също за законова промяна, която да изключи освобождаването на групи..
Положението в село Труд наистина е нажежено! Хората искат яснота и подробности. Настояваме за общоселско събрание, на което да дойдат представители на властта. Ако не дойдат министри и кметът на Пловдив, поне г-н Иванов да се вдигне от община Марица и да дойде при хората най - накрая, вместо да пуска прессъобщения и да обяснява как..
Ефектът и ползите от домакинството на Пловдив на Глобалната конференция за винен туризъм, която приключва днес, коментира в програма "Ден след ден" проф. Бранимир Ботев, президент на Европейската лига за икономическо развитие Според него подобни глобални форуми не носят преки, а огромни индиректни ползи за винения бранш в България, стига да има..
България продължава да е последна по размер на минимална работна заплата в Европейския съюз, дори и след готвеното увеличение от 1 януари 2026 година. Защо обаче работодателските организации се обявиха против повишението на минималното възнаграждение? Според Румен Радев, председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ),..
На национален протест под надслов „Стига лъжи“ излизат точно днес младите медици на България. Протестът започва в 17.30 часа на площада пред Министерсвото на здравеопазването. До недоволството се стигна след като шест месеца след първите протести, решения по техните искания няма, а законопроектът, с който трябваше да бъдат..