Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Положението със свлачищата в област Смолян е критично

Снимка: Радио Пловдив

В област Смолян положението със свлачищата е критично, коментира Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики по повод свлачището по пътя Девин – Кричим, което пренасочи тежкотоварния трафик по пътя Асеновград – Смолян. Тя припомни, че това е поредното свлачище и даде за пример срутището от 2010 година до Тешел, което и до днес не е укрепено. 

Според нея държавата въобще не работи за укрепването на свлачищата, въпреки че през 2021 година е изготвена програма за премахването им и е отпуснато финансиране. Обвинения за източване на средствата и смяната на правителства са блокирали проектите, напомни още Русинова. По думите ѝ в  Смолян това е много сериозен проблем, защото хората остават без достъп. Това създава социално-икономически и транспортни проблеми. Лично тя преди месец е подала сигнали за опасни участъци в Родопите, но и до момента отговор от пътните служби няма. 

Тези хора живеят с усещането, че техните проблеми не са важни за държавата, коментира пътният експерт. Тя смята, че у нас се работи на парче, непрофесионално и с разбиране на проблеми. Русинова не се съгласи с критиките за започнатите ремонти на магистрала "Тракия" в областите София, Пловдив и Сливен. 

Моментът е най-подходящ за аварийните ремонти, каза тя и похвали пътните фирми, които ремонтират магистралата край Пловдив, че на ден се полагат по 4 километра асфалт. Изрази обаче разочарование, че не са предприети ремонти в пазарджишкия участък на аутобана, който също е проблемен. По думите ѝ най- вероятно някой там не си е свършил работата. 


По публикацията работи: Неда Велкова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Възможна е криза с горивата, важна е държавната политика

За горивата и санкциите - какво да очакваме на нашия енергиен пазар и след 1 януари, когато идват разплащанията с евро? Прогнозата за сделката "Лукойл" правим в разговор с доц. Васил Петков , преподавател по МИО и маркетинг в ПУ и УНСС. С него говорим за критичните въпроси около съдбата на „Лукойл Нефтохим“ в Бургас и влиянието на санкциите..

обновено на 06.11.25 в 11:40

След линията от Пловдив до Братислава и полети до Малага

Какво за развитието на Летище Пловдив излиза на преден план, след като стартира линията до Милано, какво сочи анкетата на сайта на пловдивския аеропорт и какви са предпочитаните дестинации на хората от Южна България, разговор с изпълнителния директор  Красимир Пешев .  Пешев съобщи, че допитването до пътниците е провокирано от техните въпроси в..

обновено на 06.11.25 в 11:40

Среща на бизнеса от Пловдив, Пазарджик и региона

Среща на бизнеса в Пловдив, Пазарджик и региона организира “Капитал Градове”, платформата за регионални дискусии и издания на в. "Капитал". Тя ще се проведе в хотел DoubleTreebyHilton в Пловдив.  В срещата ще участват кметовете на Пловдив и на Пазарджик Костадин Димитров и  Петър Куленски и представители на бизнеса в областта на..

обновено на 06.11.25 в 11:19

Историята на теснолинейката, разказана в 364 страници

На 10 ноември в Пазарджик ще е премиерата на книгата „Родопската теснолинейка“. Това е книга-енциклопедия, която в 364 цветни страници събира повече от век история, разкази и снимки, посветени на единствената действаща теснолинейна железопътна линия в България по маршрута Септември–Добринище.  В  интервю за програма "Ден след ден" Кристиян Ваклинов..

публикувано на 05.11.25 в 16:50
Кънчо Стойчев

Бюджет 2026 е крачка в пропастта, трябва да се преработи

Проектобюджетът за 2026 година е определен от бизнеса като опасен и нереалистичен. Според заместник-председателя на Асоциацията на индустриалния капитал и социолог Кънчо Стойчев държавата върви към свръхдефицит и критично равнище на задлъжнялост, а цената ще бъде платена от българските данъкоплатци. В интервю за Радио Пловдив Стойчев заяви, че..

публикувано на 05.11.25 в 16:01