Усложнената пътна обстановка се дължи на пресичащия квартала път II-86 , който е част от европейската транзитна мрежа и товарен трафик по трасе III-866. Общината да създаде безопасни условия за пътници и коли, призова от името на инициативния комитет Кирил Хаджихристев, който е и бивш заместник-министър на МВР.
Имат ли основания хората от квартала да недоволстват?
Още преди три години са проведени първи срещи с властите с искане за пешеходни пътеки по проблемните места. Или поне да се възстановят премахнатите хоризонтални сигнализации – припомни Кирил Хаджихристев.
През квартал „Устово“ преминават два първокласни републикански пътя и един третокласен. По тях става транзитно преминаване на цялото натоварено движение.
Има възможност част от този поток да бъде изведен по околовръстен път, като се положат съответните указателни знаци. Това обаче тогава не беше прието. Затова сега проблемът се поставя отново, с по-голяма настоятелност – да се изведе преминаването на тежките камиони – изтъкна бившият експерт от КАТ.
Според него, при пускането на пътя Рудозем – Ксанти трафикът ще се увеличи поне двойно, което естесвено създава още по-голяма опасност от тежки инциденти.
Когато обаче няма координация между институциите – кой за какво отговаря – се получава хаос и бездействие, констатира Хаджихристев.
Друга опасност за планинските пътища са свлачищата, на които тези региони са подложени. Пресен пример е последният проблем с рухналия път Девин – Михалково, в направление Смолян.
Забравени са някои стари, но полезни превантивни методи. Например, преди две десетилетия в КАТ имаше офицер, който да отговаря конкретно за организацията на движението. Ако тези мерки се възобновят, това ще помогна за нормализирането на пътната обстановка – убеден е бившият заместник-министър на МВР.
В момента дори има служители от системата, които най-малкото недобре познават нормативните уредби в сферата на пътното законодателство. Все пак, болшинството са подготвени, подчерта Кирил Хаджихристев.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...