Премиера на балетната класика с музиката на Чайковски „Лебедово езеро“ ще има тази вечер на сцената на Античния театър в рамките на „Опера оупън“. Хореограф на спектакъла е Мариана Крънчева, а освен балета на Пловдивската опера в постановката ще участват и премиер- солисти от Испанския национален балет.
Според Мариана Крънчева в спектакъла са използвани хореографски и визуални подходи, които съчетават романтиката на Чайковски с темите за властта, предателството и страстта.
„Лебедово езеро“ е една от шестте премиери на Opera Open 2025, който тази година преминава под мотото „Невидимите светове“ и обединява опера, балет и симфонична музика на открито
Пред Радио Пловдив Мариана Кръчнева сподели, че въпреки респекта към класиката, е добавила свой поглед към драматургията на спектакъла. В постановката Злият магьосник Ротбард е съветник на кралицата, който иска да вземе властта и този негов стремеж движи действието. Осмислен по този начин, образът кореспондира с вечната, но и съвременна тема за изкушението на властта, което ражда злото. Така заедно с естетическата наслада и емоционално преживяване, публиката има и над какво да се замисли след спектакъла, казва хореографът.Извън сценичната подготовка и вълнения, Мариана Крънчева не спести критика към сцената на Античния театър, която по думите й, не се поддържа добре.
"Артистите като мравки обхождат всеки сантиметър от нея, за да запомнят неравностите и да не стъпват по тях, което създава огромно напрежение. Не са добри и съблекалните - само две, тесни и непригодни.
"Изкуството е нашата надежда, затова апелирам към тези, от които зависи, да проявят повече уважение към труда на артистите", каза в интервюто Мариана Крънчева.
Чуйте в прикачения звуков файл.
Участниците в 29-я Международен фолклорен фестивал обмениха опит в традиционната среща при кмета Костадин Димитров. С изрисувана гилза от военните действия в Украйна съставът от там направи препратка към ролята на културата в тежки времена. Гилзата е паднала в родния град на танцовата група и е гравирана с традиционни фолклорни мотиви от местен..
Пиесата „Разстоянието“ от Тиаго Родригес откри фестивала в Авиньон на 7 юли 2025 г. Този спектъкъл, с копродуцентството на Драматичен Театър Пловдив, ще се играе и на "Сцена на кръстопът" на 17 и 18 септември. Гост в Авиньон бе директорът на театъра Сузана Арутунян - Василевска, която разказа за представлението във Франция и фестивалната..
Древна кариера за производство на глина от римския период разкриха археолози в обект в близост до детска градина в централната част на Пловдив. Находките правят историческа връзка с проучвания от предходни години в съседни имоти и оформят зоната като производствен център на керамика. Повече за археологическите проучвания разказва археологът София..
В Клуб "Неделя" послучай 50-годишния юбилей на камерния женски хор към АМТИИ "Проф. Асен Диамандиев"- Пловдив разговаряхме с Елица Йорданова- представител на колектива, която ни разказа как се поддържа жива една музикална традиция и за ежегодните срещи на възпитаничките на маестро Киркор Четинян, хористките, които гордо се наричат "четинянки"...
„Снежната кралица”, „Малката кибритопродавачка”, „Дивите лебеди”, „Грозното патенце”, „Малката русалка”, „Новите дрехи на краля” – дори няма да питам дали познахте за кого ще говорим днес. Сигурен съм, всички знаете писателя Ханс Кристиан Андерсен, нещастният човек от щастливата Дания, който ни остави тези и още много шедьоври от света на приказките...