"Убеден съм, че много от нещата, които се приеха по отношение на електрическите тротинетки, няма да работят. Според мен има някои недоразумения, като например забраната да се движат в тъмната част на деня и да се управляват минимум от 16-годишни деца. Това ще бъде неприложимо, тъй като те масово се карат от тийнейджъри на 12,13 или 14 години, а също масово се карат през нощта. Освен това трябва да има единен стандарт за регистрация, не може всяка община да има различни регистрационни табели и различни номерации за тези превозни средства", коментира Тодоров.
Той припомни, че вече има и много фирми за споделено придвижване с тротинетки, които оперират в много градове със сключени договори и отдават под наем тези превозни средства за краткосрочно ползване. По думите му няма как тези фирми да осигурят каски на клиентите си.
Тодоров е на мнение, че не е лошо за тротинетките да се сключва застраховка "Гражданска отговорност, но то пак е свързано с индивидуализирането на превозното средство и регистрацията му. За да отговарят на законовото изискване, скоростта на всички тротинетки трябва да бъде ограничена до 25 км/ч., т.е. всички, които са в момента внесени, трябва да бъдат под този режим, за да се определи цена за застраховката. Не е ясно и кой ще я сключва – непълнолетният или родителят.
"Обществените отношения и появата на този тип превозно средство, много избързаха. Те се появиха, нямаше никакъв регламент за тях и изведнъж станаха проблемни, започнаха да се случват инциденти, включително и смъртни случаи и трябваше да се действа в авариен и бърз режим, но бързите неща не са най-удачните. Аз не приветствам и пълната им забрана, както е в някои европейски градове. По-скоро трябва да се търси режим, при който електрическите тротинетки да бъдат приравнени към велосипедите, задължително да имат каски, светлоотразителни елементи или към скутерите под 50 кубика - категория А1, за които се изисква обучение и могат да се карат от непълнолетни", смята председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.
Пловдивчани обаче са на мнение, че тези изменения в закона са много навременни. Според тях трябва да се забрани водачите на тротинетки да се движат по големи булеварди или да бъдат глобявани, ако превишат скоростта. Освен това хората смятат, че регистрацията на тротинетки е необходима и приветстват промяната за сключване на застраховка "Гражданска отговорност".
Една от важните промени в закона е, че общинските съвети трябва да приемат свои наредби в срок до 4 месеца, с които допълнително да ограничават използването на електрическите тротинетки. Това каза на последната сесия на местния парламент и зам.-кметът по транспорт в община Пловдив Александър Държиков. По думите му от Националното сдружение на общините ще подготвят рамкова наредба, за да има уеднаквяване на правилата. Според него това ще стане най-вероятно до края на годината.
Чуйте повече в прикачените звукови файлове.
В Деня, в който отбелязваме 140 години от Съединението на Княжество България и Източна Румелия, гостува писателят и журналист Николай Илчевски. На въпроса защо е важно да помним и почитаме 6 септември като бележита дата в календара, той отговори: „Датата е свързана с безпрецедентно събитие в нашата и в световната история...
Невен Иванов е учител по история и създател на образователната платформа ОкейИстория. Гордее се с тази кауза, посветена на най-милите съкровища на майка България - нейната история и нейните деца. Поставя си за цел да достигне до колкото може повече български деца, както у нас така и в чужбина. И постига тази цел, благодарение на майсторските..
Съединението на България е било икономически изгодно и за Източна Румелия, и за Княжество България. Причината е, че Източна Румелия е била по-стабилна икономически, с по-добра инфраструктура, развито образование и култура, но Княжество България е било аграрно и парично независимо, имало е собствена банкова система. Това коментира проф...
Кметът на Пловдив Костадин Димитров поздрави пловдивчани за празника на града и по случай 140 години от Съединението на България. „ От началото на създаването на държавата говорим за обединение, за единство и за слоган, който е символ на цяла България. Поради лични и конкретни интереси всеки дърпа чергата към себе си. Аз обаче винаги,..
Съединението е белегът за нашата зрялост. То е, което ни прави модерни българи, това е краят на нашето Освобождение, каза в предаването на Радио Пловдив проф. Милко Палангурски. Колкото и да е странно излизат още нови документи в архивите и се налага препрочитане на изворите. Съединенитето влиза в нашия празничен календар малко "осакатено", с цел..