Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Водородните автомобили са колите на бъдещето!

Електромобилите, които са задвижвани с водородни горивни клетки, също да се ползват от подкрепящите мерки на готвения Закон за електрическата мобилност – за това призовават от Българската Асоциация за водород, горивни клетки и съхранение на енергия.

Към днешна дата в страната има 8-9 електромобила, които се захранват с горивни клетки, и тези превозни средства се карат основно в София. Но малко по малко напредва водородната електромобилност. Разбира се, тук критичното е зарядната инфраструктура за тях“ – заяви в интервю за Радио Пловдив доц. Благой Бурдин от Института по електрохимия и енергийни системи към БАН.

Двата основни вида електромобили са – с батерии и с водородни горивни клетки. Предимството на водородния автомобил е, че неговото зареждане става много по-бързо, само в рамките на 5-6 минути. След което можете да изминете между 500 и 700 км. Тук също нямаме емисии на въглероден диоксид и отделяне на токсични вещества при движение“ – изтъкна още Бурдин.

Специалистът призова в Закона за електрическата мобилност този вид електромобили с водородна горивни клетки да се включат към електромобилите изобщо, за да може да се насърчи тяхното използване и да се изгради структура на тяхното зареждане в страната.

Водородните електромобили са автомобилите на бъдещето – счита експертът, който от миналата година шофира първата кола от този род у нас.


По публикацията работи: Стоян Терзиев

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03