Електромобилите, които са задвижвани с водородни горивни клетки, също да се ползват от подкрепящите мерки на готвения Закон за електрическата мобилност – за това призовават от Българската Асоциация за водород, горивни клетки и съхранение на енергия.
„Към днешна дата в страната има 8-9 електромобила, които се захранват с горивни клетки, и тези превозни средства се карат основно в София. Но малко по малко напредва водородната електромобилност. Разбира се, тук критичното е зарядната инфраструктура за тях“ – заяви в интервю за Радио Пловдив доц. Благой Бурдин от Института по електрохимия и енергийни системи към БАН.
„Двата основни вида електромобили са – с батерии и с водородни горивни клетки. Предимството на водородния автомобил е, че неговото зареждане става много по-бързо, само в рамките на 5-6 минути. След което можете да изминете между 500 и 700 км. Тук също нямаме емисии на въглероден диоксид и отделяне на токсични вещества при движение“ – изтъкна още Бурдин.
Специалистът призова в Закона за електрическата мобилност този вид електромобили с водородна горивни клетки да се включат към електромобилите изобщо, за да може да се насърчи тяхното използване и да се изгради структура на тяхното зареждане в страната.
Водородните електромобили са автомобилите на бъдещето – счита експертът, който от миналата година шофира първата кола от този род у нас.

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...