След реконструкцията, която трябва да приключи до края на 2015 г., единственото познато нещо на централна гара ще бъде конструкцията. Предстои саниране, изграждане на подземен и надземен паркинг, както и на второ ниво над чакалнята - обясни Ивайло Дженев – ръководител проекти в Националната компания железопътна инфраструктура. Целта е да се увеличи енергийната ефективност и да се пестят разходи за отопление и електрическа енергия. Чакалнята ще се намали, ще се отдели втория етаж, подменя се дограмата, ще бъде направена топлоизолация на тавана и на покрива, монтират се фотоволтаични батерии и слънчеви колектори, каза още Ивайло Дженев.
След като бъдат приложени всички мерки за енергийна ефективност в сградата на централна гара, разходът на ток там ще намалее с около 30 процента. А спестените средства ще бъдат използвани за други полезни дейности.
Само след година централната железопътна гара в София ще бъде много по-чиста, но и по-лесно достъпна, ще бъдат изградени специални подходи за трудно подвижни хора, а пероните ще придобият съвсем нов, напълно европейски облик, разказа Ивайло Дженев. Освен информационните табла, на всеки перон ще бъдат монтирани пейки, чешми, както и автомати за безалкохолни напитки и храни.
Освен това ще бъдат подобрени връзките между гарата, автогарите и метрото.
Остава ни само да почакаме. Краят на дългото чакане идва - само след година.Чуйте какво каза още Ивайло Дженев. Чуйте и как пътниците коментират досегашното състояние на гарата и какво според тях трябва да се промени.
Необходима е спешна реформа в районите за планиране в България . Сегашното райониране очертава все по-големи икономически дисбаланси в тях по..
Искаме оставките на цялото ръководство на БАБХ за несправяне с проблемите, неовладяване на обстановката и конкретно за казуса с Велинград. Това..