Според египетското министерство на гражданската авиация, египетските военни са засекли сигнал за бедствие от самолета в 4.26 часа. По-късно обаче от египетските военновъздушни сили отрекоха това твърдение. "Иджипт еър" съобщи в профила си в туитър, че самолетът е произведен през 2003 година и бил управляван от опитен екипаж – капитанът е имал 6275 летателни часа, а вторият пилот – 2766 часа.
В самолета е имало 56 пътници, сред които три деца, и десет души екипаж. 30 души са били египтяните, 15 – французи, двама иракчани и по един човек от Саудитска Арабия, Великобритания, Белгия, Португалия и още няколко държави. Няма информация на борда да са се намирали българи.
"Иджипт еър" е създала незабавно кризисен щаб, както и организация за приемане на близките на пътниците от самолета в района на летището в Кайро, като е осигурила за тях медицинско обслужване, преводачи и други необходими услуги.
В телефонен разговор френският президент Франсоа Оланд и египетският държавен глава Абдел Фатах Сиси са подчертали необходимостта от "тясно сътрудничество за бързо установяване на обстоятелствата" около изчезването на самолета. Френският премиер Манюел Валс посочи, че на този етап не може да бъдат изключвани никакви хипотези за инцидента. Президентът Оланд свика спешно заседание на кабинета, на което бе решено Париж да изпрати самолети и кораби в издирването на самолета, след като Египет и Гърция вече предприеха първите действия.
От оскъдната информация, с която разполагаме, се разбира, че по време на полета вероятно е имало сериозен технически проблем. Това става ясно от появата на дим в кабината на екипажа, едно изключително неприятно явление по време на полет, с което може да се предположи, че има възникнал пожар. В случая може и да предположим, че проблемът не е съответно димът в кабината, а по-скоро възникването на късо съединение в комуникацията – в енергозахранващата система, което може да доведе до прекъсване както на захранването с електрически ток, така и на навигационното захранване. Това е едно от най-страшните събития по време на полет – прекъсването на електрозахранването, каза за предаването "12+3" инж. Марин Петров - преподавател в Техническия университет в катедра "Въздушен транспорт".
По време на проверката преди полет не може да се извършат прегледи на всички проводници и захранващи кабели. Предвидени са и прекъсвачи, бушони, но има случаи, когато това са т.нар. "скрити откази".
Според инж. Петров е напълно възможно 2 часа самолетът да е кръжал или летял в някаква посока без екипажът да може да се ориентира поради липса на навигационно оборудване.
Въпросът, че два часа след загубата на радиовръзката е получена информация за заработване на аварийните средства, които обозначават, че има катастрофа. Те се задействат при удар в някаква повърхност, целта им е да локализират мястото, където е попаднало въздухоплавателното средство.
Не се изключват и умишлени действия, които могат да бъдат терористичен акт или нещо друго, заяви още инж. Петров.
Цялото интервю на Даниела Якова с инж. Марин Петров чуйте в звуковия файл.
На 31 октомври 2015 г. пътнически самолет Ербъс А321 на руската авиокомпания "Когалимавиа" с 224 души на борда се разби в централната част на Синайския полуостров. Анализът на двете черни кутии, както и огледът на мястото на катастрофата, бяха в подкрепа на хипотезата, че причината за катастрофата е атентат, а руските власти прекратиха полетите до Египет до изясняване причините за катастрофата.
ГЕРБ отказаха отправената покана за среща този следобед с ПП-ДБ за обсъждане на възможни партньорства. Това стана ясно от думите на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, който представи решенията след заседание на Изпълнителната комисия на партията: Борисов: Ако има правителство, то ще е извън ДПС-НН, извън АПС, извън МЕЧ и извън "Възраждане" "Виждам..
"БСП-Обединена левица“ ще подкрепи облагането на свръхпечалбите на банките и въвеждането на данък върху концесиите. Това заяви пред журналисти депутатът от „БСП-Обединена левица“ Драгомир Стойнев след среща на представители на политическата сила със служебния вицепремиер и министър на финансите Людмила Петков за състоянието на публичните..
Конфедерация на труда "Подкрепа“ разпространи остро становище във връзка с подготвен от социалното министерство проект за промени в Кодекса на труда, според който ръстът на минималната работна заплата е обвързан само с инфлацията. От синдиката са категорични, че ако се допусне приемането на този акт от Министерския съвет в този му вид, ще..
Пет проблема във Военновъздушните сили е установила проверката, извършена от Министерството на отбраната. Тя беше назначена, след като двама пилоти загинаха с учебно-боен самолет L-39 при репетиция на въздушно шоу до авиобазата "Граф Игнатиево". Загинали са двамата офицер-пилоти на катастрофиралия учебно-боен самолет Министърът на отбраната..
Председателят на Върховния административен съд Георги Чолаков ще продължи да ръководи съда и след 22 ноември, когато изтича 7-годишният му мандат. С осем гласа "за" и два "против" Съдийската колегия реши той да остане начело на ключовата съдебна институция до избора нов титуляр. Последната възможност за номинации е този четвъртък, като право да..
Алиансът за права и свободи ще подпише декларацията за "санитарен кордон" около Делян Пеевски и неговата формация ДПС – Ново начало, предложена от ПП-ДБ и ще подкрепи техния пакет от антикорупционно законодателство. Това стана ясно след поредната среща, провела се в Народното събрание по инициатива на ПП-ДБ. Валентин Тончев от АСП категорично се..
Служебният вицепремиер и финансов министър Людмила Петкова обсъжда с депутати от групата на „БСП-Обединена левица“ състоянието на публичните финанси и проектобюджета за догодина. Срещата, която се провежда по искане на народните представители се провежда в парламента. Финансовата рамка за 2025-та година беше отложена както като представяне, така и като..
Новото Народно събрание не успя да избере свой председател след два кръга на гласуване. На първи тур бяха гласувани кандидатурите на Наталия..
"Може да се направи правителство без ДПС – Ново начало на Пеевски, без АПС на Доган, без "Възраждане" - защото сме от много различни..
Новото от вчерашния ден, което беше изненадващо, е промяната в отношенията между Борисов и Пеевски. Вчера преминаха в тиха конфронтация . Такива са..