Според египетското министерство на гражданската авиация, египетските военни са засекли сигнал за бедствие от самолета в 4.26 часа. По-късно обаче от египетските военновъздушни сили отрекоха това твърдение. "Иджипт еър" съобщи в профила си в туитър, че самолетът е произведен през 2003 година и бил управляван от опитен екипаж – капитанът е имал 6275 летателни часа, а вторият пилот – 2766 часа.
В самолета е имало 56 пътници, сред които три деца, и десет души екипаж. 30 души са били египтяните, 15 – французи, двама иракчани и по един човек от Саудитска Арабия, Великобритания, Белгия, Португалия и още няколко държави. Няма информация на борда да са се намирали българи.
"Иджипт еър" е създала незабавно кризисен щаб, както и организация за приемане на близките на пътниците от самолета в района на летището в Кайро, като е осигурила за тях медицинско обслужване, преводачи и други необходими услуги.
В телефонен разговор френският президент Франсоа Оланд и египетският държавен глава Абдел Фатах Сиси са подчертали необходимостта от "тясно сътрудничество за бързо установяване на обстоятелствата" около изчезването на самолета. Френският премиер Манюел Валс посочи, че на този етап не може да бъдат изключвани никакви хипотези за инцидента. Президентът Оланд свика спешно заседание на кабинета, на което бе решено Париж да изпрати самолети и кораби в издирването на самолета, след като Египет и Гърция вече предприеха първите действия.
От оскъдната информация, с която разполагаме, се разбира, че по време на полета вероятно е имало сериозен технически проблем. Това става ясно от появата на дим в кабината на екипажа, едно изключително неприятно явление по време на полет, с което може да се предположи, че има възникнал пожар. В случая може и да предположим, че проблемът не е съответно димът в кабината, а по-скоро възникването на късо съединение в комуникацията – в енергозахранващата система, което може да доведе до прекъсване както на захранването с електрически ток, така и на навигационното захранване. Това е едно от най-страшните събития по време на полет – прекъсването на електрозахранването, каза за предаването "12+3" инж. Марин Петров - преподавател в Техническия университет в катедра "Въздушен транспорт".
По време на проверката преди полет не може да се извършат прегледи на всички проводници и захранващи кабели. Предвидени са и прекъсвачи, бушони, но има случаи, когато това са т.нар. "скрити откази".
Според инж. Петров е напълно възможно 2 часа самолетът да е кръжал или летял в някаква посока без екипажът да може да се ориентира поради липса на навигационно оборудване.
Въпросът, че два часа след загубата на радиовръзката е получена информация за заработване на аварийните средства, които обозначават, че има катастрофа. Те се задействат при удар в някаква повърхност, целта им е да локализират мястото, където е попаднало въздухоплавателното средство.
Не се изключват и умишлени действия, които могат да бъдат терористичен акт или нещо друго, заяви още инж. Петров.
Цялото интервю на Даниела Якова с инж. Марин Петров чуйте в звуковия файл.
На 31 октомври 2015 г. пътнически самолет Ербъс А321 на руската авиокомпания "Когалимавиа" с 224 души на борда се разби в централната част на Синайския полуостров. Анализът на двете черни кутии, както и огледът на мястото на катастрофата, бяха в подкрепа на хипотезата, че причината за катастрофата е атентат, а руските власти прекратиха полетите до Египет до изясняване причините за катастрофата.
Руските пилоти са игнорирали сигналите от италианските изтребители, отговарящи за мисията на НАТО за охрана на въздушното пространство над Балтийско море, когато вчера са нарушили естонското въздушно пространство, заяви високопоставен естонски военен представител, предаде Асошиейтед прес. Това 12-минутното навлизане беше поредно изпитание за..
Пожар гори на територията на бившата рафинерия "Плама". Пламъците от сухи треви са се прехвърлили в изоставени утайници. Четири пожарни автомобила са на мястото. Няма опасност за обхващане от пламъци на други сгради, има задимяване на района. Комисар Станислав Атанасов, Директор на Регионалната дирекция "Пожарна безопасност и защита на..
Локализиран е пожарът край ловешкото село Брестница. Няма опасност за близките населени места и къщите. На терен работят три екипа на пожарната. Горят сухи треви и храсти, но огънят е локализиран. Пожар е избухнал край ловешкото село Брестница
Огромни щети понася гръцкото животновъдство от шарка по овцете. Последните случаи са в Северна Гърция. Последният регистриран случай е днес във ферма на остров Самотраки. Вече 3500 животни са унищожени на острова, съобщават местните власти. Животновъдството е половината от приходите на жителите на Самотраки и щетите са огромни. В същото..
Въоръженото крило на "Хамас" публикува "прощални" снимки на повечето от останалите заложници в ивицата Газа, като предупреди, че израелското нападение над град Газа може да ги изложи на опасност, предаде АФП. С тези снимки то припомни и случая с израелски пилот, изчезнал през 1986 г., след като самолетът му беше свален над Ливан. От 251..
Председателят на Народното събрание Наталия Киселова обяви по повод отхвърления вот на недоверие на правителството, че "трябва да вземем поука от повдигнатите въпроси, по които има напрежение в обществото". В старозагорското село Братя Даскалови, където гостува по случай празника на общината, тя подчерта, че резултатите от гласуването са..
Доналд Тръмп подписа изпълнителна заповед, с която задължава американските компании, които привличат служители от чужбина, да плащат по 100 000 долара на служител годишно. Новата мярка засяга предимно служители на технологични компании, които работят на територията на САЩ въз основа на работни визи H-1B. Американските медии припомнят, че..
Изпълнението на съдебните актове не означава, че те не могат да бъдат обсъждани и критикувани . Това е начин за развитие на съдебната практика,..
" Пеевски очевидно е завладял държавата. При този вот на недоверие това стана ясно най-ярко". Това заяви пред БНР Божидар Божанов, съпредседател на..
"Темата за сухия режим и голямата депресия в социалната историята на Съединените щати е много интересна и аз за първи път се сблъсках с част от..