Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Тиймбилдингът с кауза "българското село" - начин компаниите да помогнат на малкия бизнес

Снимка: БГНЕС

Организирането на тиймбилдинг с включване на социална кауза набира все по-голяма скорост и популярност у нас. В един от вариантите тази кауза е изчезващото българско село с неговите хора, традиции и природа. Антония Чиликова, консултант и преподавател по алтернативен туризъм, обясни в БНР:

„Идеята е насочена към хората от фирмите, които биха искали да се докоснат до магията на българското село, до онази храна, която ние в града вече рядко успяваме да вкусим. Нашата идея е и друга – фирмите, които са осъзнали вече силата на това да помагаш, да могат със собствения си принос, идвайки на село и включвайки се в дейностите, които ние предлагаме, да могат със средствата, които ще отделят за организирането на това събитие, със собствения си труд да подпомогнат това в българското село да има все по-успяващи малки бизнеси и все по-интересни инициативи, които да предложи селото на града.

Нашата идея е да дадем нещо много повече от хапването и пиенето на село. Желанието ни всъщност е да срещнем хората от тези фирми с едни наистина вдъхновяващи личности, които имат много да разкажат и много неща, на които да научат хората, които ще ги посетят. Те не са избрани случайно, това са хора, които наистина са запазили традициите“.

Идеята е компаниите от градовете да подпомогнат малкия бизнес на село, каза Чиликова в предаването „Преди всички“ по „Хоризонт“.

„Опираме се на дългогодишен опит в селските райони, в селския туризъм и познанията си изобщо в познанията си за българското село. Избрали сме хора, с които сме работили и знаем, че наистина могат да предложат много интересен продукт, интересни изживявания на хората, които ще ги посетят“.

Основно тиймбилдингът среща клиентите с хора в пограничните райони, допълни тя. Градският човек иска качествена услуга на настаняване и цялостно преживяване.

„На първо място е задачата да успеем да създадем едно незабравимо преживяване в участниците в тези тиймбилдинги, които да могат да провокират в тях не просто да представят себе си в най-добра светлина, не само да изградят в екипа отношение на доверие и на емпатия, но искаме и да създадем преживяване, което да накара тези хора да се ангажират много по-задълбочено и занапред с проблемите на селото, те ги приемат лично и като свои“.

Очаква се положителен ефект и върху местните хората. Кауза е и опазването на читалищата в съответните села, а на клиентите се предлага да вземат участие в някое от събитията, които читалищата организират.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Благотворителната изложба "Изкуство с мисия" е в подкрепа на деца със специални потребности

На 15 април от 18.30 в София ще бъде открита благотворителната великденска изложба „Изкуство с мисия“. Тя е в подкрепа на деца и младеж със специални образователни потребности. Организатори са Роксана Кирилова и Христина Бобокова. В изложбата ще бъдат представени творби на художниците Райна Стоймирова, Константин Константинов, Илиана..

публикувано на 13.04.25 в 06:27

Витоша... в бъдеще време

Междувременно Столичният общински съвет одобри инициативата "Витоша на децата" , която ще осигурява занимания сред природата за деца на възраст от 7 до 12 години през лятната ваканция. Лагерите ще бъдат дневни, без нощувки, с продължителност 5 дни и ще се провеждат в периода юни – септември 2025 г. Заниманията ще включват походи и спортни..

публикувано на 11.04.25 в 11:20
Модели представят колекция на

Италианският моден холдинг "Прада" стана собственик на "Версаче"

Италианският холдинг за мода и аксесоари "Прада" стана собственик на другата емблематична италианска луксозна модна фирма "Версаче". "Прада" върна "Версаче" на Италия" е обобщеното мнение на медиите на Апенините, начело с информационната агенция "Анса". "Прада“ закупи "Версаче“ за 1 милиард и 250 милиона евро от американски холдинг, който бе..

публикувано на 11.04.25 в 10:48

В режим на оцеляване ли са социалните предприятия и кооперациите?

ООН обяви настоящата 2025-а за година на кооперативите. Като част от солидарната икономика социалните предприятия осигуряват заетост на хора от уязвимите групи . "Държавата и кооперативните съюзи трябва да работят заедно. Ние сме длъжници на кооперативното дело ", смята министърът на социалната политика Борислав Гуцанов...

публикувано на 10.04.25 в 10:33

Туроператорите със свежи и вкусни идеи къде да празнуваме Великден

Фестивалите са начин да съхраним традициите , да се докоснем до местната култура и да усетим духа на общността. Те събират хора от различни краища, като създават атмосфера на споделеност и празничност. Освен че предлагат уникални преживявания, фестивалите подпомагат местната икономика и популяризират автентични кулинарни, фолклорни и занаятчийски..

публикувано на 09.04.25 в 11:35
Локомотив 2626

Назад във времето с ретро подвижния състав на БДЖ

Има още една г рупа любители на железниците, които показват страстта си към този вид транспорт като изработват модели на влакове , жп инфраструктура и гари. Това са членовете на Клуб железопътен моделизъм . Неговото клубно помещение и изработени модели се намират на Централна жп гара София. Владимир Колев е председател на клуба. По темата..

публикувано на 08.04.25 в 13:25

Тайнствена пирамида на 2200 години открита близо до Мъртво море

Тайнствена пирамида на 2200 години, пълна със съкровища: монети и оръжия, беше открита близо до Мъртво море. Артефактите са запазени в почти перфектно състояние, благодарение на сухия пустинен климат. Мистериозната пирамидална структура е близо до ручея Зохар. Джипът пъпли през пустинята. Няма път. Тръгнахме, въпреки предупрежденията, че след..

публикувано на 08.04.25 в 11:05