31 часа не стигат, нашите инструктори се превърнаха във факири, коментира пред БНР Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.
„Рамката на тези 31 часа е изключително отесняла и тя не може по никакъв начин да позволи и да спомогне за едно качествено, добро обучение, което да гарантира, че като излезе бъдещият водач на пътя, ще бъде безопасен, ще знае какво трябва да прави, ще може да го прави“, мотивира предложените промени Георгиев.
„Като добавим и това, че курсистът иска тези 31 часа да му се дават събота и неделя, защото тогава не е на работа, като знаем интензивността на движението в събота и неделя, можем да си представим какво е нивото на сегашното обучение.“
Теоретичната подготовка според Красимир Георгиев няма да пострада заради предлаганото намаляване на часовете. В една голяма част от времето се разисква размерът на глобите, което не е толкова важно за безопасността, а и глобите са променливо величина, изтъкна той. Така идеята е да се икономисат часове за теми, за които има информация в интернет. „Затова си позволихме да я намалим с 14 часа.“
„Ще си позволя да стъпя на народната мъдрост - колкото повече се кара, толкова по-добър шофьор ставаш. Старите шофьори не без основание казват, че шофьор се става с километри. Смятате ли, че с един курс в момента, в който са минали между 150 и 180 километра, със 180 км дали ще може да се произведе един добър водач? Ето това е в момента.“
Красимир Георгиев цитира примери от практиката, според които с курсисти, които преди това някой е обучавал, представляват по-голям проблем от тези, които нямат никакъв опит. „Половината от часовете им минават, за да ги от това, което ги е научил техният „великолепен учител“. Затова аз лично предпочитам при нас когато се записват да идват хора, които нито веднъж не са карали автомобил, защото знам, че това, което ще ги научим и те ще могат, е единствено правилно.“
„За разлика от много колеги аз имам полигон – не го използвам, защото установих, че ефектът е нулев. Има правилни места, стига този, който обучава, да е добър професионалист и да си подбере тези правилни места, да си направи т.нар. правилни маршрути, подходящи за упражнението, което ще отработва за дадения час. Има толкова тихи и хубави места, където на спокойствие, но в една истински обкръжаваща обстановка хем да свиква с обстановката, хем да усвоява първите навици и умения“ - така Красимир Георгиев отговори на въпрос редно ли е курсист с нулев опит да започва подготовката си насред интензивното движение.
Ще има оскъпяване на шофьорските курсове, но е трудно да се предвиди точно с колко, отбеляза още Красимир Георгиев. По думите му, "не може да се увеличават разходите и да не се увеличават и таксите за поемането на тези разходи.“
Георгиев смята, че прекалено много се фокусираме в цената, а „в следващия момент, когато от КАТ искат глоби от 2000-3000-5000 лева ръкопляскаме“.
„А не може ли да ги учим тези хора и глобите да станат по-малки? Мисля, че е по-нормално. И когато КАТ му вземе книжката, защото не си е платил глобата, той намира веднага пари да си плати глобата, за да си вземе книжката. А когато трябва да кара шофьорски курс и да се научи, за да има тази книжка, ами, виждаш ли, „много ми е скъпо“. Това не е гарантирано право от Конституцията. То е необходимост. На който му е необходимо, ще се учи толкова, колкото е необходимо, за да бъде безопасен и ще плаща толкова, колкото струва.“
Мнението на Красимир Георгиев чуйте и в звуковия файл.През юли Народното събрание прие промени в Наказателния кодекс за подобряване на закрилата на животните. Измененията бяха определени като историческа победа от защитници на правата на животните и дойдоха след масови протести в цялата страна против насилието над четириноги. Демонстрациите бяха породени от задържането през март на Габриела Сашова..
"Ще накараме институциите да работят. Всеки заслужава да има процес, който да му осигури истината". Това заяви пред БНР адвокат Методи Лалов, който пое защитата на непълнолетен участник в побоя, при който пострада старши комисар Николай Кожухаров, ръководител на Областната дирекция на МВР в Русе. Повдигат обвинения на задържаните за..
Русия и тероризмът остават най-директните и дългосрочни заплахи. Това е посочила Радмила Шекеринска по време на втория ден от посещението си в България. Свързаността между страните в Югоизточна Европа е и фактор на колективната сигурност на НАТО в региона. Това е казал президентът Румен Радев на срещата си номинираният от РСМ зам.-генерален..
Екоактивистката Даниела Тонева, чийто дом в кюстендилското с. Шатрово беше замерян с камък, а колата ѝ беше нацапана с боя, ще отиде в парламента, за да представи пред журналистите, а и евентуално - пред депутатите, проблемите и ситуацията с ТЕЦ "Бобов дол". Това каза тя за БНР. Еколози, активисти граждани я подкрепят, дават ѝ да разбере,..
Цялото интервю на Снежана Иванова с проф. Даниел Вълчев в предаването "Неделя 150" чуйте в звуковия файл.
Липсата на вода се дължи предимно на климатичните промени и заради неадекватно управление на водния сектор. Инфраструктурата е собственост на няколко министерства, а МОСВ контролира подземните води - имаме Министерство на енергетиката, Министерство на икономиката, напоителна система, посочи в интервю пред БНР министърът на екологията Манол..
Ако някога сте се питали: Нормално ли е поведението на детето ми , как да поставям граници, без да се скарам, как да запазя спокойствие, когато ме провокира, как да възпитавам уверено, сърдечно и отговорно дете , то книгата "Родителството с обич и граници" е точно за вас. Така се обръща към читателите Мила Томова - Прусийска , автор..
"Ще накараме институциите да работят. Всеки заслужава да има процес, който да му осигури истината". Това заяви пред БНР адвокат Методи Лалов,..
От инцидента в Русе няма да има голямо сътресение на правителството . Това каза пред БНР Тихомир Безлов, старши анализатор в Центъра за изследване на..
"133 млн. лева загуба на Топлофикация "София" за първото тримесечие на годината , баш в разгара на отоплителния сезон, когато би трябвало да е печатница..