Активни участници бяха седем млади певици. Като артистична натура със свое специфично виждане Александрина Пендачанска пренареди този концерт с идеята многобройната публика да присъства по-скоро на открит урок, отколкото на оперна гала. Седемте талантливи момичета, които очевидно гледат на преподавателката си с огромен респект и блеснали погледи, бяха предразположени до последния момент да се учат, а не да се „надпяват“ – да бъдат на сцената и да блеснат с дадености, но и с готовността да се усъвършенстват още и още. За всяка от тях беше избран фрагмент от работена по време на майсторския клас ария, а Пендачанска разкриваше пред присъстващите тънкостите, трудностите и не на последно място добрите постижения от работата й с ученичките.
Идеята беше осъществена по прелестен начин, с много позитивна енергия, и публиката си тръгна щастлива от срещата с талантите, нищо че не беше чула целите арии, както обикновено се случва на такива концерти. Беше красиво преживяване, за което допринесе предразполагащото майчинско отношение на оперната ни прима към ученичките й и искреността й към зрителите. Обръщението й можете да чуете в първия звуков файл.
Не много отдавна Александрина Пендачанска смяташе, че не е дошло още времето да преподава и да съчетава тази взискателна дейност с толкова активната й изпълнителска кариера. Какво се промени?
"Започнах в последните няколко години да усещам, че имам нужда да коригирам, когато чуя нещо неправилно, нещо, което може да бъде изпято по-добре. Изпитвам някаква вътрешна необходимост и едва се сдържам, защото нямаме право (да го правим) със колеги и с хора, които не са поискали съвет."
(целият отговор чуйте в интервюто във втория звуков файл)
Примата изказа мнение и по повод дискусията, която се разгоря в социалните мрежи, свързана с конкурса за преподаватели в Националното музикално училище "Любомир Пипков" - София, предизвикал скандал между оперната певица със световна кариера в миналото Дарина Такова, директорката на училището Столина Добрева и намесата на министъра на културата Боил Банов:
"Абсолютно нямаме право да се лишаваме от знанието и от това, което могат да допринесат хора, които са доказали себе си - това със сигурност са и Дарина Такова, и от по-старото поколение толкова много хора - само си представете: нито Гена Димитрова беше професор, нито Никола Гюзелев, нито Александрина Милчева, нито Райна Кабаиванска, Анна Томова-Синтова... Не сме се възползвали от този невероятен капацитет и от тези огромни майстори. Нямаме право да се лишим от тях! Твърде малко сме и просто е глупаво да се лишим от това знание.", заяви Александрина Пендачанска, но добави: "Със сигурност е въпрос на мярка. Принципно съм против това да бъдат нарушавани правилата. Реакцията на Столина (Добрева) категорично е била грешна, има някаква неадекватност, ако щете, но от друга страна, да бъде наказан човек, просто защото той спазва правилата, означава, че е очевидно, че правилата са грешни. Правилата са сбъркани. Въпросът е в политики. Политики на правителства. (...) Със сигурност има решение."
Интервютата с Александрина Пендачанска, излъчени в предаванията "Каста дива" и "Алегро виваче" по "Хоризонт", чуйте в звуковите файлове.
Визуалният артист Елена Филипчева представя изложбата си FAKE PHOTO EXHIBITION в One Gallery. "Съвременният разговор се води в посока фалшиви новини, фалшиви профили, фалшиви стоки, дори фалшиви хора. Не исках да заблуждавам зрителите за това какво ще видят. Исках те сами да изградят своята фабула и да интерпретират. Аз съм..
Композиторът Георги Андреев, ръководител на оркестъра в Националния фолклорен ансамбъл "Филип Кутев", гради творчески връзки и със Симфоничния оркестър на БНР от много години. На 27 септември в зала "България" неговата пиеса "Земя на рози" за гъдулка и оркестър ще открие първия концерт от новия сезон на състава, а самият автор ще бъде и солист. Другите..
Есента носи в себе си някаква мъдрост. Придава отвън и отвътре усещането за нещо топло и уютно. Есента е обръщане към себе си, някакъв особен инсай д, в който като филм се прожектират спомените ни, случките и преживяванията. Появяват се картини, все още ясни и неподправени. И ние сме в синхрон с времето, леко отпочинали, леко уморени. Вече не..
През месец юни диригентът Константин Илиевски съобщи в Цюрих името на пианиста, който ще солира на Симфоничния оркестър на БНР в първия концерт от новия творчески сезон – това е Дмитрий Юдин, 23-годишен руснак, който учи в Manhattan School of Music в Ню Йорк при именития кубински пианист и педагог Орасио Гутиерес. Името на Юдин се появи в афиша..
Етнобарок ще звучи на Софийски музикални седмици. Концертът е съвместен проект: "Единни в многообразието", с Белгийското председателство на ЕС. Ансамбълът включва Алон Сариел – барокова мандолина и лютня, Юрген де Бройн – лютня, Христина Белева - гъдулка за бароков концерт, Калина Андреева – вокал и контрабас, Ана Янкова – вокал, Борислав..
Актьорът Ивайло Захариев е с голяма роля в продукцията на френския режисьор Жереми Минюи "Top Floor" или на български - "Последен етаж" . Актьорът е единственият българин във френската продукция . Коварната страна на социалните мрежи е основната тема, на които се спира филмът, а в центъра му е известна инфлуенсърка , която попада в..
Най-изявените майстори в жанра на комедийната импровизация ще се включат в седмото издание на фестивала на комедийната импровизация 2024. Мотото на фестивала е "Дълбоко потапяне". "Това е фестивал, който е изцяло самостоятелно организиран. Около 80 души от чужбина идват специално за този фестивал. Нямаме никакво държавно финансиране, нито..
Есента е времето, когато заболяванията на опорно-двигателния апарат напомнят за себе си. Дори да нямате такива, пак може да усещате болки или в..
За поредна година Община Ловеч и природозащитната организация "Зелени Балкани" организират инициативата "Нощ на прилепите". От 17.00 ч. пред..
"Доган говори. Въпросът е защо сега говори." Това заяви в интервю за БНР адвокат Велислав Величков от инициативата "Правосъдие за всеки" относно..