Розита Еленова, член на Съвета за електронни медии, подготви анализ на проведените през тази година в България избори за Европейски парламент и тяхното отразяване в традиционните медии.
"Мен ме интересуват изключително телевизиите, които са ангажирани с политическа партия. Това е едно интересно явление. То не е еднозначно в различните държави. Има държави, в които има телевизии, медийни доставчици, които се ангажират с партии. Има законодателства, в които това е забранено. Различни са вариантите. Ние обаче се фокусираме върху нашето общество“, обясни в предаването „Хоризонт до обед“ Розита Еленова.
Проблем за България е, че политическата реклама не е формулирана и трябва да се намери регламентация, смята тя.
"Има такава необходимост от дефиниране. В настоящия момент тя не съвпада нито с понятието търговско съобщение, така както е в Закона за радио и телевизия, който съветниците съблюдаваме, нито с политическа агитация така, както е в Изборния кодекс, който се съблюдава от ЦИК", посочи Розита Еленова. По думите й е било интересно "това да бъде наблюдавано на фона на цялостната дезинформация".
Местните избори - по-колоритни от евроизборите
Местните избори бяха по-умерени, по-интересни, по-нестандартни, по-креативни в сравнение с изборите за депутати в Европейския парлймент, според Еленова.
"Давам ви веднага конкретен пример със старта на тази кампания. Двама от политиците, които проявяват своята изобретателност, са Марешки и Ангел Джамбазки. Марешки прави своите политически послания на фона на бензиностанции, на аптеки и впоследствие той беше глобен, защото прави своето политическо послание в търговска реклама, заради този микс. Ангел Джамбазки направи категорично политическа реклама. Тази политическа реклама, когато е извън тези 30 дни (на изборната кампания - бел. ред.), тя не влиза нито в търговско съобщение по ЗРТ (Закон за радиото и телевизията - бел. ред.), нито в политическа агитация и този политик не беше глобен, въпреки че той започна много рано своята политическа кампания", коментира Розита Еленова.
Партийните телевизии
В своето изследване Розита Еленова поставя специален акцент върху четири телевизии - Алфа ТВ, БСТВ, България 24 и СКАТ.
На местните избори не е установено в медиите, свързани с партийни централи, да има директна агитация от водещ кандидат за управленски пост, но това е присъствало по време на изборите за депутати в Европейския парламент.
"Когато един кандидат, участник в изборите, стане водещ, той нанася своите послания върху зрителя по много по-силен начин и в този смисъл не е равностойно неговото поведение", изтъкна още Розита Еленова. Тя даде примери за медийното поведение на няколко кандидати за управленски постове.
"Такова имахме с Ангел Джамбазки в "България 24", такова имахме с Велизар Енчев в БСТВ, такова имахме в СКАТ с Валентин Касабов, и такова - появява се другият доставчик, една интересна телевизия - Евроком, където беше господин Бареков".
Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.
"Много се радвам, че конференцията "Обществените медии - силата на аргументите" събра хора от всички краища на света" . Това заяви пред БНР Милен Митев , генерален директор на БНР: "Имахме представители от обществени медии от Европа от Азия, от Северна Америка и дори от Африка . Нещата, които ми направиха впечатление, е, въпреки че идваме от..
Детският радиохор празнува 65 години с концерта “Фиеста - радостта от музицирането” , който ще се проведе на 23 октомври от 19:30 ч. в зала 3 на НДК . Програмата включва пиеси от испаноезичния свят - Испания, Мексико, Аржентина, Перу, Куба, Венецуела. Проектът се реализира с подкрепата на Министерството на културата и Програма "Култура“ на..
"Смола" е най-новата песен на група "Ангелите" . "В момента "Ангелите" преминават през много промени" . Това каза пред БНР Ангелина Сапаревска - Анджели : "Чуха ни нашите слушатели на най-голямата музикална конференция на Балканите Solarlife преди една седмица. Там дебютирахме с новия си стил, жанр, всъщност вече експериментираме с..
"Пленумът в Китай е един от изключително важните пленуми, тоест място за решение в икономическата сфера" . Това коментира пред БНР Галена Славова , българка, която живее и работи в Китай: "Този пленум беше доста време отлаган - месеци наред, но така или иначе вече беше насрочен и би трябвало да се приеме програмата за икономическото развитие на..
Гьоте-институт България представя изложбата "Лечебни растения в смъртоносната зона“ на германския артист Свен Йоне . "Смъртоносната ивица" е едно историческо понятие . Това е ивица на вътрешната граница между двете Германии и на тази ивица нищо не е трябвало да расте , за да могат войниците да имат поглед върху терена, защото те са имали..
В навечерието на рождения ден на Кристиян Таков негови близки и приятели организират поредица от възпоменателни събития. В интервю за предаването "Преди всички" на програма "Хоризонт" Галя Йончева , майка на Кристиян Таков, даде повече подробности за концерта в негова памет: "Тази година е юбилейна за Кристиян. Той щеше да навърши 60..
Видим ръст на задлъжнялостта сред млади длъжници провокира кампания за финансова грамотност, организирана от Камарата на частните съдебни изпълнители. Към ноември миналата година длъжниците между 18 и 30 години са били 120 000 души . От Камарата официално са предложили НС да одобри цялостна програма за финансова грамотност на учениците ...
Физиономиите, които се съревновават за властта в България днес, са безобразни - техните силуети деградират сами по себе си, техният политически език е..
Как осигуриха мнозинство за нещо, което го няма? Никой не знае какъв ще е Бюджет 2026, но го подкрепят! Шокирана съм от днешното изявление, освен, че..
Без яснота за постигнатите договорености приключи коалиционният Съвет за съвместно управление. На него партньорите в кабинета от ГЕРБ-СДС, БСП и..