Известният и световно признат френски баритон Людовик Тезие изнесе впечатляващ рецитал на сцената на Виенската Щатсопер в клавирен съпровод на изявената българска пианистка Мария Принц. В първата част на концерта бяха включени творби от песенното творчество на Ференц Лист, Роберт Шуман, Франц Шуберт и Хектор Берлиоз, а във втора част след две песни на Моцарт и канцонетата “Deh, vieni alla finestra“ от операта “Дон Жуан“, последваха ария на Елецки от “Дама Пика“ на Чайковски, ария на Родриго от “Дон Карлос“ на Верди и ария на Жерар от “Андре Шение“ на Джордано.
Творческата симбиоза между Людовик Тезие и Мария Принц бе забележителна и очарова виенската публика, която след своите продължителни, емоционални и настойчиви аплаузи, имаше удоволствието да се наслади на няколко биса, сред които великолепната интерпретация на “Песен за звездата“ на Волфрам от операта “Танхойзер“ на Вагнер. В своя рецензия, изданието Online Merker акцентира на вътрешната енергия, която Людовик Тезие излъчва на сцената, неговото красиво темброво звучене и перфектно поднасяне на текста, както и отличния, нежен и деликатен, но едновременно с това запомнящ се клавирен съпровод на Мария Принц. Специално за слушателите на предаването “Каста Дива“ по Хоризонт известната българска пианистка разказа за своето творческо партъорство с Людовик Тезие и неговия изключително задълбочен подход и търсения в процеса на репертоарна подготовка. Известният френски баритон също с удоволствие сподели подробности за своя рецитал във Виенската Щастсопер.
“След първоначалната ни среща с Мария Принц на концерт в Музикферайн преди няколко години, нашето творческо партнъорство се разви бързо. Мария Принц ми помогна изключително много при изготвянето на концепцията и цялостната програма на соловия концерт във Виенската Щатсопер. Решихме в първата част да започнем с песенен репертоар и след това плавно да преминем към света на операта – представен с няколко емблематични големи арии - образци на този жанр. И именно тук се крие голямото предизвикателство на един солов рецитал, както чисто гласово като вокална интерпретация, така и от гледна точка на драматургията на концерта. Не е възможно след песните на Шуберт веднага да изпееш арията на Жерар “Nemico della patria“ от операта “Андре Шение“. Тук отново съм благодарен на Мария Принц за идеята да включим като преход към оперната част на вечерта малката Канцонета “Deh, vieni alla finestra“ от “Дон Жуан “ на Моцарт. Мисля, че успяхме да представим една концертна програма, издържана като стил и естетика.
Виенската Щатсопер заема специално място за мен като оперна сцена, не само заради великолепната сграда на театъра, но най-вече заради публиката, която тук винаги е била изключителна – толкова сърдечна и емоционална. Онова, което особено впечатлява, е, че след всеки спектакъл на Виенската Щатсопер пред артистичния вход чакат поне 50 души меломани от публиката, за да поискат автограф или да изкажат своето възхищение от спектакъла. Трябва да споделя, че в момента по света това се случва много рядко. Обикновето излизаме от театъра след представлението и си тръгваме сами. Поне в Париж често е така, за съжаление. А във Виена е различно - тук хората всеки път ни очакват. Този контакт с публиката е важен и носи много топлина и емоция, която зарежда.
Разбира се, че съм избрал професията на певец, защото обичам оперната музика и притежавам необходимия глас, но това е начин също да се срещам и общувам с хората. При този контакт, говорейки за спектакъла, те ме зареждат и възнаграждават с тяхната емоция. Чувството е специално не защото моето его се нуждае от това, но ние хората на изкуството сме много чувствителни като натура. Като артисти разкриваме душите си на сцената, отваряме сърцата си към публиката и когато тя поеме нашата емоция и също се разкрие към нас и реагира на изпълненията ни, това е онзи вълшебен миг на сливане, който носи щастие както на певеца, така и на публиката“ сподели Людовик Тезие.
В звуковия файл чуйте цялото интервюто с Мария Принц и Людовик Тезие за предаването за музикално-сценични изкуства „Каста дива“.
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..
Български училища в Чикаго, САЩ – "Малко българско училище" и "Малка България" са със спрени субсидии от българската държава . Причината е скандал...
"Рисковете от Бюджет 2026 са в няколко групи, но най-големият риск в момента и най-големият проблем, е, че отсъства каквато и да е чуваемост , каквато и..
Спиране на огъня и посочване на дата на изтегляне на войските от зоната на съприкосновение , това са аксиоми при провеждането на мирни преговори...