Разстоянието между Павликени и Бяла черква разстоянието е 1000 крачки – то може да бъде изминато безплатно, ако се ползва общинската пешеходна алея и платено – с автомобил или с автобус по третокласния републикански път. Пред тази дилема всекидневно са над 2000 жители на Бяла черква и с. Росица.
Местните определят ситуацията като парадоксална и не приемат да бъдат делени на хора от провинцията и столичани, а премиерът да нарежда на шефа на АПИ къде да има и къде да няма винетки, разказва в репортажа си кореспондентът на БНР във Велико Търново Здравка Маслянкова.
„Не може в София Северна – Южна тангента, гледаме по новините, много повече километри, а тук за един километър – винетка“, казват местни жители.
Пред БНР Силвия Георгиева, изпълнителен директор на Националното сдружение на общините (НСОРБ), заяви, че знае за ситуацията в община Павликени още от началото на миналата година и това един от общо 5 такива случая.
В предаването „Преди всички“ тя отбеляза, че ситуацията има дълга предистория – още от 3 януари м.г., когато стана ясно, че ще трябва да се плащат винетни такси за подобни участъци, които свързват градовете с крайградските зони или с близки населени места.
„Още тогава НСОРБ имахме среща с премиера и постигнахме съгласие да предложим на общините, които желаят да стопанисват за своя сметка подобни участъци и да ги придобият в собственост, да заявят това свое желание. Общините, които заявиха това желание, са Павликени, Белица, Челопеч, Рила, Варна и Шумен. Павликени вече получи официален отказ, а за останалите пет процедурите продължават“, посочи Силвия Георгиева.
Опитваме се да преминем през тежките и тромави процедури пътищата, които са публично-държавна собственост, да станат публично-общинска собственост, каза още тя.
Според нея има съвсем нова теза в публичното пространство за друга възможност, че „общините може сключват споразумение с АПИ и да ѝ плащат за поддръжка“: „Очакваме допълнителна информация от Пътната агенция и от регионалното министерство каква е тази възможност и как да се възползваме от нея“.
От своя страна Петър Мутафчиев, бивш транспортен министър и настоящ председател на Форума за балкански транспорт и инфраструктура (ФБТИ), заяви в предаването, че най-напред трябва да се зададе въпроса: „Кой създаде този батак?“.
„Това е българското правителство, тъй като то е собственик на публичната държавна собственост, т.е. на пътищата в България. Мисля, че този казус може да бъде решен със съответно решение на българското правителство“, каза Мутафчиев.
Според него налице са парадокси: „Прицепите пътуват по втори, трети и четвърти клас пътна мрежа и няма да плащат никаква такса. Същевременно ние искаме винетна такса, за да се отиде примерно от населеното място до гробището, което е извън територията на това населено място. Това са парадокси“.
Още по темата можете да чуете в звуковите файлове.Проблемът в Китай с вируса на чикунгуня е голям, но рискът за нас, в Европа, е много малък. В това увери д-р Аспарух Илиев, експерт по безопасност на ваксините, ръководител на лаборатория в Берн. Лек ръст на случаите от Covid-19. Има ли опасност у нас от вируса чикунгуня? Южен Китай преживява най-голямата си епидемична вълна от вируса,..
Следващата настанителна кампания, особено в София, ще прилича много на предишната. Около 10 блока на различни университета ще бъдат в ремонт. Това заяви пред БНР Ангел Стойков, председател на Националното представителство на студентските съвети. От 2020 г. датират програмите за ремонт на студентските общежития за около 300 млн. лв...
" Консервната промишленост в България може би е пред своя край. Скоро на рафтовете в магазините ще се предлагат кисели краставички от Индия, печени чушки от Македония, компоти от Гърция и конфитюри от Египет". Предупреждението е на Стойко Кировски - председател на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци. Пред БНР той отбеляза, че..
Всяка година в горещите месеци рисковете от пожарите са факт. Всички високи треви и изсъхнали ниски храсти представляват перфектната среда за разпалване на пожари , които могат да излязат извън контрол. Липсва политика за превенция на пожарите чрез пашуване на животни в определени зони. Това заяви пред БНР адвокат Емилия Тончева, която..
Гуверньорът на Европейската централна банка Кристин Лагард публикува изображение на едно евро с българска национална страна в профила си в социалните мрежи. В публикацията Лагард казва, че остава още малко, докато видим в обращение тези евромонети и оценява високо решението на БНБ да запази образите на настоящите стотинки върху евровите монети...
49,2 на сто от българите подкрепят влизането в еврозоната, което е ръст спрямо предишното проучване, обяви директорът на "Алфа Рисърч" Боряна Димитрова в Министерския съвет. Неподкрепящите въвеждането на единната валута, са 45,8%. При бизнеса процентът на подкрепа е 66 на сто, като според Димитрова вече хората оценяват позитивно..
Промените в образователните програми за гимназия са добра първа стъпка към решаването на проблема с недостига на квалифицирана работна сила в редица сектори, но дефицитите в образованието се преодоляват с години. Така от Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) коментират решението за повече часове по природни науки, математика,..
Няма пропуски или нарушения в лечението на 39-годишния Петър Стоянов, който преди няколко месеца почина след заразяване с полирезистентна бактерия и..
" Консервната промишленост в България може би е пред своя край. Скоро на рафтовете в магазините ще се предлагат кисели краставички от Индия, печени..
Промените в образователните програми за гимназия са добра първа стъпка към решаването на проблема с недостига на квалифицирана работна сила в редица..