Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Красимир Лалов: Опашка от 31 км на „Капитан Андреево“ е смешно за европейска страна

Красимир Лалов - председател на Националното сдружение на превозвачите.
Снимка: БГНЕС

Приветстваме планираната за днес видеоконферентна среща на министрите на транспорта на ЕС и очакваме мъдри решения от нея, каза пред БНР Красимир Лалов - председател на Националното сдружение на превозвачите.

Ако България си позволи да спре международния транспорт, това означава да се срине до 2-3 дена и да станат непредвидими последствия, посочи той в предаването „Преди всички“ на програма „Хоризонт“.

Лалов благодари за обявените вчера мерки от Националния оперативен щаб, свързани с коронавируса за бранша, но посочи, че закъснялото решение е създало доста неприятни емоции. 

Той уточни, че една от мерките е ако пристига международен шофьор от чужбина и фирмата е решила камионът му да не се товари, има прозорец или почива, тогава той си остава под карантина в къщи.

Другият вариант е, когато шофьорът пристига и разтовари и тръгва, той просто няма проблеми на границите, с правните органи и закона, тъй като изпълнява задълженията си.

Проблем са наличните коридори

Лалов увери, че фирмите са подсигурили шофьорите си с лични предпазни средства, които „и в Европа са налице, където камионите се допускат само с маски, със съответното оборудване“.

„Нашите камиони, 90 на сто, са оборудвани много над изискванията… проблемът не е в това. Проблемът са наличните коридори“.

„През изтеклото време имахме хора, които стояха на словенско-унгарската граница и не бяха допускани да продължат… Към момента има хора, които изчакват да се образува конвой, да тръгнат, нещата са много бавни…Затова приветстваме тази видеосреща на министрите на транспорта на ЕС“, каза Лалов.

Опашки заради липса на буферни паркинги у нас

„Но искаме да подчертаем, че на турската граница имаме проблем с 31 километра опашки, на „Дунав мост“ 1 и 2 трудно се обработват камионите, опашките са големи, на „Калотина“ и „Кулата“ е същото“.

„Крайно време е България да изгради това, за което говорим от 15 години – буферните паркинги по границите. Защото тези 31 км на „Капитан Андреево“ е смешно за европейска страна“, каза Лалов.

Тези хора са по самата магистрала, нито имат откъде и какво да купят, нито санитарни неща, каза той и посочи, че подобни са условията и по другите основни гранични пунктове

Според него такива паркинги и оборудването им, щяха да бъдат като превантивна мярка срещу коронавируса.

„ А в момента някакви странни субекти търгуват по колоната…, а освен корона вируса има и куп други заболявания при неспазване на хигиена. Там няма вода да се измиеш… въобще нещата са доста, които създават проблеми“, каза Лалов

Без резерв от шофьори

Той призна, че българските превозвачи на практика не разполагат с резерв от шофьори, които да запълнят празнината, ако се стигне до карантина или заболяване.

„Наличието на шофьори в България, както и в много други страни от ЕС, е под необходимия минимум. Така че никой не може да се похвали, че има някакви резерви от 50-100 шофьора. Ние просто нямаме резерви т нито един шофьор“, каза Лалов.

Както има лекари които отказват, така има и шофьори, каза той, коментирайки дестинации към страни с повишен риск от Covid-19.

„Всичко опира до психика, до това дали осъзнаваш, че тази държава разчита на теб, защото нашата икономика е отворена и около 80% от това, което се вкарва и изкарва, е на гуми, с камиони. Много от нашите шофьори съзнават своята отговорност и ние им благодарим."

Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Пътуване назад във времето с първа спирка - Военната академия "Георги Раковски"

Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..

публикувано на 26.11.25 в 15:09
Полина Карастоянова

Поли Карастоянова: 2026-а година ще бъде по-добра за българския туризъм

2025-а година е определена като най-успешната  след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..

публикувано на 25.11.25 в 13:42
Мартин Димитров

Мартин Димитров: Сегашното управление става опасно за финансовата система

"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..

публикувано на 25.11.25 в 09:16
Хранителна банка в САЩ

Кърт Шулц за бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас

За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..

публикувано на 24.11.25 в 15:46

ИИ и туристическите платформи - кое е новото и кое е "забравеното старо"?

Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка.  Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..

публикувано на 24.11.25 в 14:44

Дигитален туризъм и нови професии на изкуствения интелект в сферата

Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..

публикувано на 23.11.25 в 11:53
с. Баните, община Баните

Старата минерална баня в Баните ще стане музей на балнеологията

Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..

публикувано на 23.11.25 в 07:45