След дълго продължилата тишина в празните зали, театърът се отваря постепенно за зрители чрез алтернативни пространства в камерен формат.
Четири места могат да се ползват за работа на открито, три от тях ще бъдат отворени около 10-15 юни, съобщи Донкин в предаването "Хоризонт до обед". „Това са постановките с по един актьор, моноспектаклите и евентуално някои от спектаклите, които са с двама души. Народният театър сериозно е поработил в тази сфера, на своите камерни сцени последните 3-4 години. Имаме 8-10 заглавия, които бихме могли да предложим.“
Едно от пространствата е до служебния вход на театъра, т.нар. заден двор, който ще бъде превърнат в кафе-театър. Там ще могат да се разположат между 10 и 15 маси.
„За нас не е важна в момента голямата площ, многото хора. За нас е важно в момента да възстановим контакта си с нашите зрители – това е необходимо както на артистите, така и на нашите зрители. Този контакт, който е близък, като че ли има повече смисъл, повече същност и в момента това е по-важно, отколкото да правим по-мащабни работи.“
Ще се използват и двете тераси на ВИП залите на нивото на първия етаж – там предстоят срещи с известни български артисти, драматурзи, режисьори и сценографи. Срещите ще бъдат записвани и ще могат да се гледат след това.
„Бихме могли по този начин да покажем една съвсем различна "кухня" на театъра, едно съвсем различно лице на всичките тези творци, което ще бъде много интересно за нашите зрители.“
От края на август до края на септември ще работи и сценичното пространство по проекта „Театър пред театъра“.
Тъй като театърът разполага с две каси, едната ще бъде за хора над 60 години и те ще могат да влизат отделно.
Бившият билетен център пък ще бъде вече магазин за театрални сувенири – „нещо, което в България не е правено и за което отдавна мечтаем“, изтъкна Мариус Донкин.
Подготвя се и платформа на Народния театър за излъчване на спектакли. „Оказа се, че имаме около 70 спектакъла, които са заснети, но тъй като не съм доволен от качеството на заснемането им, ще ги подложим на преобработка и като звук, и като картина“, коментира театралният директор.
Мариус Донкин не е привърженик на онлайн излъчването на живото представление. „Театърът е такова изкуство, че неговото въздействие, неговата сугестия върху хората е живото изкуство, възможността да видиш наблизко и очите, и жеста, и дъха на артиста. Но има много хора от България, които искат да видят този театър, искат да видят неговата продукция, но не са в състояние да дойдат до София.“
Направена е ревизия и на драматургията за тази година, за да бъдат посрещнати потребностите на зрителите след епидемията от коронавирус, поясни Мариус Донкин. "За драматургията решихме, че е най-добре тя да бъде българска, да се разпростира както от класиката, така и до съвременната драматургия."
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.С бурни аплодисменти лондончани показаха високата си оценка за дебюта на българската диригентка Деляна Лазарова на най-големия и престижен европейски музикален фестивал - Би Би Си Промс. Концертът в Роял Албърт Хол на 10 септември беше част от ежегодните участия на Шотландския симфоничен оркестър на Би Би Си. С него, по особено тържествен и специален..
Народният театър "Иван Вазов" представи новия си сезон. Той започва със заявката за "театър на три континента". Официално започва в събота, 13 септември, с 62-рото представление на "Великденско вино" с участието на Владо Пенев. Дни по-късно предстоят три премиери. Едната ще е следващият вторник и за първите пет поредни представления..
С премиера на книга за актрисата Емилия Радева започва днес есенният литературен сезон на Столичната библиотека. "Животът ми - едно добро представление" е заглавието на изданието, което ще бъде представено от съставителя на книгата и дъщеря на известните актьори Емилия Радева и Любомир Димитров Катерина Димитрова. Посетителите ще видят..
Книгата "Музеят на моето време" на Слава Янакиева представя колекция от фрагменти, в които личното свидетелство се превръща в общо послание за памет, род, загуби и надежда. Янакиева е културолог, преводач и университетски преподавател. Започва своето търсене в тишината на Covid пандемията. "Цялото бреме на времето, което мъкнем, трябва..
Международният театрален фестивал "Сцена на кръстопът", чийто основоположник е Стефан Данаилов, се открива за 29-а поредна година. Домакин е Пловдивският драматичен театър. Първото представление в афиша е спектакълът „Без кръв“ на Пловдивската трупа по едноимения роман на Алесандро Барико. Режисьор е Диана Добрева, а сценичната адаптация..
Книгата "Етюд-и-те на София. 10 години в кадри" на фотографа Иван Шишиев запечатва едни от най-интересните и впечатляващи хора, места и събития в столицата ни през последното десетилетие. "Вече има публикувани над 18 000 кадъра, които разказват какво се случва в София и България. Публикувал съм и снимки от Ирак, Албания, Киргистан,..
Започна юбилейният 25-и международен майсторски клас на оперната дива Райна Кабаиванска, организиран от Нов Български Университет. Той отбеляза рекорден интерес – за участие се записаха 140 млади оперни певци от 30 държави. Ето кои са избраниците на Маестрата, след прослушването на 4-и септември на сцената на Софийската национална опера и балет:..
От инцидента в Русе няма да има голямо сътресение на правителството . Това каза пред БНР Тихомир Безлов, старши анализатор в Центъра за изследване на..
"Опасявам се, че за случая в Полша повече става въпрос не за военнотехнически аргументи, а за политико-пропагандни аргументи , така че ще се опитам да..
"133 млн. лева загуба на Топлофикация "София" за първото тримесечие на годината , баш в разгара на отоплителния сезон, когато би трябвало да е печатница..