„Тенденцията се запазва. Все още хората не пътуват или пък не са им върнати парите за отложени полети, отменени полети от страна на авиокомпаниите“, уточнява тя за предаването „Чуй лятото“.
В голяма част от случаите потребителите настояват да им се възстановят парите. Авиокомпаниите са затрупани с жалби и тяхната обработка се забавя, отчитат от Европейския потребителски център в България. „При някои от авиокомпаниите има забавяния от порядъка на месеци, независимо че в законодателството е предвиден срок от 7 дни.“
Другият тип доминиращи жалби, чийто брой надхвърля този от предишни години, е за отпаднали почивки. „Хората са си резервирали, да кажем, седмица в Париж или в Рим. Всичко зависи от вида на резервацията. Има резервации, които за съжаление са най-често използваните – без право на безплатна отмяна. В този случай потребителят няма право да получи парите си обратно. С помощта на нашата мрежа обаче ние се опитваме да водим преговори с търговците, с хотелите, с местата за настаняване и в голяма част от случаите успяваме да постигнем вид компромис“, отбелязва Соня Спасова.
За Европейския потребителски център у нас август тематично е бил посветен на темата за фалшивите стоки.
„Хората поръчват стоки, които се надяват да бъдат качествени, приятни за ползване, удобни за носене, ако са обувки или дрехи. Впоследствие получават фалшиви стоки, които носят разочарование. Последните сигнали, които получаваме, са свързани с недостатъчно качествена козметика – било то парфюми, било кремове. Включително имахме сигнал за крем за бебе – жената е получила опаковка, която е видимо използвана и след това допълнително запечатвана.“
Когато поръчваме стока, е добре да видим предварително дали имаме контакт с търговеца, за да се оплачем, ако възникне проблем, съветва Соня Спасова. „Да провери отзиви на други потребители, да разгледа самия сайт – ако той изглежда сравнително професионално направен, картинките са хубави, няма правописни грешки – това повече вдъхва доверие.“
Логично е да се обърне внимание на цената, подчертава Спасова. „Ако един парфюм на страницата на официалния производители или дистрибутор струва 100 евро, ако го намерим за 10 или 20 евро, няма как да очакваме, че ще бъде със същото качество, същата миризма, същата трайност.“
Относно концертните събития, отменени или отложени заради пандемията, важат различни правила и разпоредби в различните държави на провеждане на културните прояви, уточнява Соня Спасова.Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..