Диана Андреева, директор на Обсерваторията по икономика на културата, нарече законодателните промени "манифест на лобизма".
"Практиката на финансови стимули, възникнала в държавите членки на Европейския съюз, и то в старите държави членки, като стимул за дебютното кино, нискобюджетното кино, което се осъществява и се произвежда от държавите членки. Те не са възникнали като инструмент, който единствено и само стимулира чуждестранни кинопродукции и дискриминира националните продуценти", допълни Андреева.
Според Андреева стимулите трябва да са насочени към местните продуценти, към нискобюджетното кино, към дебютното кино и след това към чуждестранни компании и чуждестранните продукции.
"В мотивите отсъстват категорични числа, които доказват на основата на анализ, разходи, ползи, колко е добавената стойност в момента на филмовата индустрия, колко са заетите и с колко биха нараснали при положение, че 15 милиона годишно ще се разходват по отношение на финансовите стимули", допълни Андреева.
През август беше даден срок за обществено обсъждане на предложените промени в Закона за филмовата индустрия.
Структурата на показа на европейско ниво включва следното съотношение - 60 към 40 приблизително е американското кино спрямо европейското.
"В България 83%, по данни на Националния статистически институт, е показа на американско кино в кината, т.е. българските филми и европейските имат 15%, българското кино е с показ 5-6%. Това означава, че всички средства, които инвестираме в производство, трябва да достигнат до българския зрител, а това не се случва".
На първо четене вчера Комисията по култура и медии разгледа законопроекта за изменение и допълнение в Закона за филмовата индустрия. Той е изготвен от Министерството на културата и е внесен в Министерски съвет без достатъчно изчерпателното обществено..
В 22-ото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Интервю със знаменития мексикански тенор Роландо Вийязон по повод предстоящия му рецитал “Белканто“ в..
В рубриката за българското музикално минало "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме с дълбоко уважение личности от историята, оставили диря с постиженията си във времена, когато не е имало българска професионална школа...
Пианистката и изявена клавирна педагожка Антонина Бонева за пореден път подготвя съвместна изява със свои възпитаници. След успеха на компактдиска "Да израснеш с Рахманинов" и концертите, които всички изпълнители представиха преди няколко години из..
Традиционната комедия на Нийл Саймън "Последният страстен любовник" е най-новото репретоарно попълнение в афиша на Драматичен театър "Сава Огнянов" в Русе. В деня, в който театърът обяви, че ще представи "Последният страстен..
В Кърджали трима приятели възстановяват хитова музикална банда от 80-те години на миналия век. Някогашните момчета, покорили с китарите си сърцата на стотици почитатели, сега отново се събраха. Репетират всяка вечер, а амбицията им е..
От 1 до 9 март 2025 г. в София ще се проведе Международният конкурс за пианисти "Панчо Владигеров". Той ще бъде открит с концерт на ученици от училищата по изкуствата в страната, които ще свирят музика от Панчо Владигеров. Конкурсът е под патронажа на..
Националният празник 3 март бе отбелязан във Виена с класически концерт и официален прием, организиран от посолството на Република България съвместно с Българския културен институт „Дом Витгенщайн“ и постоянното представителство на България към..
Дежурните метеоролози в синоптичната станция на връх Мургаш са били нападнати и пребити в полунощ на 9 март. През прозореца влиза непознат мъж и..
Моят апел към Борисов и премиера Росен Желязков е да поемат такъв ангажимент, че България ще разходва повече за отбрана от държавния бюджет. За..
Нападателят на дежурните метеоролози на станцията на връх Мургаш е 32-годишен мъж. Той е задържан за 72 часа , съобщиха от СДВР за..