„Тези снимки са част от кампанията на Демократична България да се сатанизира Центърът за градска мобилност“ - така Карлос Контрера, председател на Комисията по транспорт в Столичния общински съвет от „Патриоти за София“ коментира набираща популярност в социалните мрежи снимка на глоба от 30 лева за нередовен пътник в градския транспорт в София.
Заради пандемията, поетапно бяха прекратени продажбите на хартиени билети в превозните средства. През март 2020 г. и водачите спряха да продават билети, но от 4 януари 2021 г. това вече не се прави и от контрольорите.
Документи за превоз могат да се купят от касите на Центъра за градска мобилност, клоновете на „Български пощи“ и тото пунктовете в София, припомни Контрера.
„Ако кажете, че ние на 2600 спирки трябва да поставим пунктове за продажба на билети или автомати – тогава да го направим. Аз подкрепям идеята такива автомати да има на натоварени спирки и където няма места за продажба като каси на ЦГМ, но това може да стане, когато излезе информация от тикет-системата, къде е най-голям е пътнико- потокът“, коментира общинският съветник.
„Проблем е, че едната система не работи, преди да е въведена електронната система“, призна Контрера.
„Това е техническата страна на нещата. Още преди пандемията се оказа, че има технически проблеми с оборудването на различните видове градски транспорт с поставянето на тези валидатори…Но няма вече такъв проблем“.
„Общественият транспорт има и социални функции“, коментира заместник – председателя в транспортната комисия в СОС Калоян Паргов от групата на БСП:
„За нас, на първо място, е пътникът – правото му на достъп до обществен транспорт и правото му на достъп до закупуването на документ за този превоз.
Що се отнася до новата система, за нея досега са заплатени 14 милиона лева, но въпросът е защо в заданието не беше включен третият метродиаметър. Това забави въвеждането на системата, която вместо на 11 декември , към 11 май ще бъде пусната.
„Тук има едни голям въпрос – готова ли е Столична община и ЦГМ да ползват такъв тип система с компетентни служители – в нея ще има обработване на много информация“, посочи Паргов.
"В момента действително има известно неудобство за ползвателите на градския транспорт", заяви и Зафир Зарков, заместник – председател в транспортната комисия в СОС от групата на ГЕРБ:
"Ситуацията е безпрецедентна и с оглед на пандемията, в която живеем. Вече работят съществени елементи от новата система като видеонаблюдението, което дава сигурност за пътуванията, монтирани са над 12 000 валидатора, предстоят тестовете по третата линия на метрото. Искаме час по скоро от ЦГМ да имаме ясен график за въвеждане на системата, ще можем да зареждаме картите си чрез интернет, чрез валидаторите... Предстои и в СОС да се реши дали да бъде зареждане за време или по изминато разстояние. И двата метода са по-справедливи от хартиеният билет", поясни Зарков.
Общинските съветници посочиха, че е необходимо да се дискутира дали да не се върне старата система за таксуване в градския транспорт до въвеждането на новата система.
Още по темата в звуковия файл.
Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" повдигна отново темата за т.нар. оценка "дисциплина" и въвеждането на по-сериозни санкции, касаещи поведението на учениците. Юлиян Петров, КТ "Подкрепа": Оценката за възпитание не е наказание Има деца, които смятат, че могат да правят всичко и всичко е разрешено и идват лошите наказания на живия..
"Недобра е новината, че трафикът през последната седмица е два пъти по-лош от среднодневния за изминалата година. На места в сутрешните пикови часове стигаме до над 100% средно време за пътуване ", обясни пред БНР Христо Грозданов, управител на Института за транспортна инфраструктура. По думите му "Пловдив след ковид привлече много..
Как победата на Тръмп на президентските избори в САЩ ще размести културно-социалните пластове отвъд Океана и как ще изглежда обещаната от него „Златна епоха“ за Америка? В деня, в който Доналд Тръмп повторно ще встъпи в длъжност като американски президент, от Автономията за слушане ви предлагаме анализ на стъпките на завиващата..
Трима служители на Националната компания "Железопътна инфраструктура" са временно отстранени заради трагичния инцидент край Локорско, при който загинаха двама работници. Това стана ясно след среща на новия министър на транспорта Гроздан Караджов с ръководствата на "Холдинг БДЖ", Националната компания "Железопътна инфраструктура" и..
Проблемите в детското здравеопазване и липсата на лекари не са от вчера, те са от доста години. Недостиг има в общинските и държавните болници, потвърди за тежката ситуация проф. Даниела Авджиева, преподавател в катедра "Педиатрия" на Медицинския университет в София, в интервю пред БНР. "Проблемът е, че липсват педиатри и в..
Българското политическо пространство в момента има 4 измерения, което е много сложно за партийно-политическа система . Това заяви пред БНР Боян Захариев от "Отворено общество", автор на анализ за българското партийно-политическо пространство и симпатиите на избирателите, базиран върху данни на "Алфа рисърч". В много демокрации по света..
Децата от между 6 и 11 години от великотърновските детски градини и училища през тази учебна година ще се учат как да разпознават симптомите на инсулта , за да бъдат полезни на своите близки и незабавно да потърсят лекарска помощ. Образователната програмата се казва "Бързи герои 112" и се подкрепя от община Велико Търново, младежите..
Достатъчно е да сте в едно помещение с болен от грип, който да се изкиха и изкашля няколко пъти и се заразявате в рамките на часове . Началото е..
Според официални съобщения интерес към рафинерията в Бургас имат компании от Казахстан, Азербайджан, Унгария и Катар. По този повод енергетици и..
През 2025 година банките на българския пазар очакват проблеми с платежоспособността на клиентите по обслужването на техните кредити и..