„Тези снимки са част от кампанията на Демократична България да се сатанизира Центърът за градска мобилност“ - така Карлос Контрера, председател на Комисията по транспорт в Столичния общински съвет от „Патриоти за София“ коментира набираща популярност в социалните мрежи снимка на глоба от 30 лева за нередовен пътник в градския транспорт в София.
Заради пандемията, поетапно бяха прекратени продажбите на хартиени билети в превозните средства. През март 2020 г. и водачите спряха да продават билети, но от 4 януари 2021 г. това вече не се прави и от контрольорите.
Документи за превоз могат да се купят от касите на Центъра за градска мобилност, клоновете на „Български пощи“ и тото пунктовете в София, припомни Контрера.
„Ако кажете, че ние на 2600 спирки трябва да поставим пунктове за продажба на билети или автомати – тогава да го направим. Аз подкрепям идеята такива автомати да има на натоварени спирки и където няма места за продажба като каси на ЦГМ, но това може да стане, когато излезе информация от тикет-системата, къде е най-голям е пътнико- потокът“, коментира общинският съветник.
„Проблем е, че едната система не работи, преди да е въведена електронната система“, призна Контрера.
„Това е техническата страна на нещата. Още преди пандемията се оказа, че има технически проблеми с оборудването на различните видове градски транспорт с поставянето на тези валидатори…Но няма вече такъв проблем“.
„Общественият транспорт има и социални функции“, коментира заместник – председателя в транспортната комисия в СОС Калоян Паргов от групата на БСП:
„За нас, на първо място, е пътникът – правото му на достъп до обществен транспорт и правото му на достъп до закупуването на документ за този превоз.
Що се отнася до новата система, за нея досега са заплатени 14 милиона лева, но въпросът е защо в заданието не беше включен третият метродиаметър. Това забави въвеждането на системата, която вместо на 11 декември , към 11 май ще бъде пусната.
„Тук има едни голям въпрос – готова ли е Столична община и ЦГМ да ползват такъв тип система с компетентни служители – в нея ще има обработване на много информация“, посочи Паргов.
"В момента действително има известно неудобство за ползвателите на градския транспорт", заяви и Зафир Зарков, заместник – председател в транспортната комисия в СОС от групата на ГЕРБ:
"Ситуацията е безпрецедентна и с оглед на пандемията, в която живеем. Вече работят съществени елементи от новата система като видеонаблюдението, което дава сигурност за пътуванията, монтирани са над 12 000 валидатора, предстоят тестовете по третата линия на метрото. Искаме час по скоро от ЦГМ да имаме ясен график за въвеждане на системата, ще можем да зареждаме картите си чрез интернет, чрез валидаторите... Предстои и в СОС да се реши дали да бъде зареждане за време или по изминато разстояние. И двата метода са по-справедливи от хартиеният билет", поясни Зарков.
Общинските съветници посочиха, че е необходимо да се дискутира дали да не се върне старата система за таксуване в градския транспорт до въвеждането на новата система.
Още по темата в звуковия файл.
В рубриката "Горещо сърце" ще ви представим капитан Мартин Попов от регионална служба Военна полиция – София . Част от работата му е секретна и затова няма как да разкаже повече за нея. Но като цяло с невидимото си присъствие те осигуряват спокойствието и сигурността на всички НАТО-ски военни делегации, осигуряват преминаването на техниката на..
"В архитектурата не можем да преповтаряме стари стилове – така се получава кич . Когато търсим да пресътворим стилове от минали епохи, винаги е неуспешно. Всяка сграда е огледало на епохата ." Това заяви пред БНР авторът на проекта за реконструкция на Националната художествена академия в София арх. Стефан Добрев, урбанист, специализирал в..
Законът за медиацията вече е в сила и съдиите са длъжни да предписват задължителна медиация по определен кръг дела. Медиаторите обаче са несъгласни с определените тарифи за заплащане на час работа. Те са записани в наскоро приета Наредба на ВСС, която е минала без необходимото обсъждане. Според адв. Надя Банчева, която е активен участник в..
България дава достъп до релсите си както за чужди, така и за частни жп оператори. Вчера Министерският съвет одобри процедура за избор на пътнически жп превозвачи, която заедно с покупката на нов подвижен състав, е част от реформите в националния план за възстановяване и устойчивост. Възлагането на договорите ще бъде на регионален принцип, като..
От 1 септември специалистите от здравните кабинети в детските градини и училищата у нас ще имат електронен достъп до медицинската информация за децата, така че да не се налага на родителите да я представят на хартия. Това улеснение е заложено в изцяло нова наредба за тези кабинети, която все още е на обществено обсъждане, но след 25 август може да..
Брезник е на воден режим от ноември 2024 г. Към момента има повишени количества на манган – според експерти поради пониженото количество вода в питейния язовир , който захранва града. Той прилича на локва . Това разказа пред БНР Стела Панова, организатор на протести срещу безводието в Брезник. Тя уточни, че в дългосрочен план има проекти..
" Проблемът с липсата на вода в Община Плевен е изключително голям. Той не е от вчера или от днес, той е натрупван с години. Климатични условия, амортизирана мрежа и множество фактори породиха този тежък режим, който имаме в момента". Това заяви пред БНР подпредседателят на Общинския съвет в града доц. Иван Малкодански. Днес той свиква..
Фирмата, предлагаща парасейлинг, при който в Несебър загина 8-годишно момче, не е била проверявана за трудовите договори от Инспекцията по..
Чистка в Столична община явно има и смятам, че това е неетично. Явно не е на база работиш – не работиш, може би причината е, че си работил по..
Има специална наредба за водноатракционни услуги , приета през 2009 г. и е актуализирана през 2012 г. По случая със загиналото дете в Несебър възниква..