„Все още нямаме възстановяване в икономиката. Нямаме достатъчно потребление, което да реагира и да дръпне цените бързо нагоре и за крайния потребител. На пазара, специално в Европа, движението в цените не е така рязко, тъй като повече от половината от цената на крайния продукт – бензина и дизела, са данъци. Много по-бързо се сменят цените в САЩ“, каза Стефанов в предаването „Преди всички“.
„Важният елемент е, че в момента няма такова бързо възстановяване на икономиката, което да издърпа цените нагоре. Потреблението остава свито. Всеки си прави сметка, че ако увеличи цените сега, това би означавало загуба на клиенти. От тази гледна точка производителите на бензин и дизел са внимателни“, поясни Стефанов. Той отбеляза още, че с третата вълна на Covid кризата у нас хората ще продължат да си остават вкъщи. Остават и ограничения за транспортните фирми.
В коментара си за цената на квотите с въглероден диоксид и бъдещето на въглищните централи в България Руслан Стефанов изтъкна:
„Сценариите, за които отдавна говорим – че каквато и правителствена политика да се възприема, тези централи излизат от употреба. Колкото по-бързо бъдат изведени от употреба, толкова по-малко загуби ще натрупа българската енергетика.“
При ясната амбиция на Европа, както и на САЩ и Китай, вървим към сериозна заявка към 2050 г. да се търсят варианти за безвъглеродно бъдеще. Тези централи трябва да търсят алтернатива за своето бъдещо съществуване, категоричен е Стефанов, според когото натискът ще става все по-голям. „Дори при по-ниски цени на квотите, загубите ще се трупат.“
Цените на квотите въглеродни емисии неминуемо ще влязат в крайната цена на тока. Въпросът е кой ще понесе тежестта, подчерта Руслан Стефанов.
„Това са механизми, при които или тези цени влизат в крайната цена, или съответно ние плащаме загубите на тези електроцентрали през данъците си или по друг начин. Въпросът е кой ще понесе това увеличение – дали тези, които ползват услугата – потребителите, или тези, които са имали неблагоразумието да платят данъците си в държава, която поддържа подобни губещи електроцентрали.“
Българските производители в момента на практика нямат алтернативата на евтин зелен ток, каквато имат германските производители например, посочи още Стефанов.
Поради забавеното навлизане на възобновяеми енергийни източници България не може да си позволи такива по-ниски цени. „Всичко останало бута цените нагоре.“
България в момента е неподготвена и няма възможност да включи ВЕИ, защото няма разработени такива в достатъчен обем, както е в други европейски страни, обобщи експертът.
Мнението в детайли чуйте в звуковия файл.
От днес започва поетапното въвеждане на новата Системата за влизане/излизане (СВИ) на Европейския съюз, предназначена за граждани на трети страни, влизащи в Шенгенското пространство за краткосрочен престой - 90 дни в рамките на всеки 180-дневен период. В рамките на шестмесечен преходен период, т.е. до 9 април 2026 година, всички външни граници на..
Жителите на 6 села от Пловдивска област излизат на протест заради състоянието на междуселищния транспорт до Пловдив. Организаторите настояват за промяна и подобряване на транспортната услуга, тъй като в момента стотици хора пътуват всеки ден в стари, неудобни и нередовни маршрутки. Пред читалището в Рогош ще се съберат жители на селото, както и..
В Пазарджик днес се провеждат извънредни изори за нов общински съвет с рекорден брой кандидати. Общо 29 партии и коалиции ще се борят за място в местния парламент, като се очаква и силен преференциален вот. Предизборната нощ премина спокойно, но общината остава със засилено полицейско присъствие. В днешния изборен ден ще има и рекорден брой..
Таксиметровите шофьори искат увеличение на тарифите за превоз. Аргументът им е, ча са вложили 1000 лева, за да изпълнят изискванията за въвеждане на еврото. До 31 октомври всички касови апарати в таксиметровите автомобили трябва да могат да издават касов бон с цената на превоза в лева и в евро. Около половината таксиметрови автомобили вече са със..
Британските потребители са ограничили разходите си повече от жителите на която и да е друга страна от Г-7 след пандемията, тъй като високите лихвени проценти и страхът от икономически сътресения подтикват домакинствата да трупат спестявания, вместо да харчат напразно, показва проучване, публикувано в уводна статия на „Файненшъл таймс“. От началото..
Прилагането на новия Кодекс за движението по пътищата в Гърция налага глоби за някои дори странни навици на шофьорите, които се считат за нарушения. Забранено е шофьорът да носи дебело яке, защото се предполага, че се ограничава бързата реакция. Всички пакети и чанти трябва да бъдат поставени в багажника.Пазарска чанта на задната седалка, ако не..
Десетки хиляди пропалестински демонстранти се събраха в центъра на Лондон ден след влизането в сила на прекратяване на огъня между Израел и “Хамас” в Газа. Имаше и контрапротест и се стигна до сблъсъци и арести. Демонстрацията, организирана от “Кампния за солидарност с Палестина“, започна по крайбрежната алея "Виктория", след което участниците се..
"Трудно се прави бизнес в България, даже бих казал много трудно" . Това заяви пред БНР бизнесменът Пламен Бобоков : "Няма да обяснявам защо...
Вярвам, че е възможно да има мир между палестинците и гражданите на Израел. Това заяви пред БНР Васил Димитров, наш сънародник, който беше сред..
Във Великобритания вече има случаи министерството на вътрешните работи (Хоум офис) да отнема временен статут за пребиваване на чужденци. Потърпевши са..