Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Колко похарчиха партиите за медийно отразяване преди изборите

Снимка: БГНЕС

Над 4 милиона лева са похарчили участниците в предстоящия парламентарен вот за медийно отразяване. Това сочат данни на Института за развитие на публичната среда.

По всяка вероятност епидемичната ситуация е едно от обясненията, друго може да се търси в увеличените цени за реклама в медиите, обясни в интервю за предаването „Преди всички“ Диана Ефтимова от екипа на института.

В рамките на предизборната кампания Институтът за развитие на публичната среда е наблюдавал 40 национални и регионални медии – телевизии, радиостанции, сайтове и агенции.

Две от медиите са обявили договори за безвъзмездно отразяване – това са телевизиите „Евроком“ и „Алфа“.

Най-много средства са вложили в предизборната кампания партиите от управляващата коалиция - коалицията Воля-НФСБ, следвани от ВМРО и ГЕРБ, сочат данните от мониторинга.

Най-предпочитаните медии са големите телевизии. „Което показва, че залагат участниците в кампанията на медии с широк обхват, голяма аудитория“, отбеляза Ефтимова.

При средствата, които партиите получават като дарения, се регистрират най-много приходи от физически лица - около 1000 направени дарения на обща стойност близо 1 100 000 лева.

„Тук отново основни приходи регистрират от патриотичната формация ВМРО и коалицията Воля-НФСБ. Докато при ВМРО даренията са над 600 на брой, при Воля-НФСБ цялата сума 281 000 лева е дарена от един-единствен техен крупен дарител в рамките на четири вноски“, поясни Диана Ефтимова.

Сумите, които са вложени в кампанията на политическите субекти в социалните мрежи, са по-ниски от тези за електронните и печатни медии, сочат още наблюденията на експертите от Института за развитие на публичната среда.

„Интересен факт е, че във Фейсбук рекламата протича не толкова през основните партийни страници или страниците на лидерите на съответните формации, а през лични страници на кандидатите.“

Повече по темата ще научите от звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Валери Чуков за вота на Острова: Не голяма победа на лейбъристите, а катастрофална загуба на консерваторите

Обединеното кралство избра лявата Лейбъристка партия да управлява през следващите 5 години. " Не става дума за някакъв завой вляво, не става дума за голяма земетръсна победа на Лейбъристката партия ", казва Валери Чуков, бивш редактор в някогашната Българска секция на Световните служби на BBC. " Благодарение на мажоритарната..

публикувано на 08.07.24 в 08:12

Поморие - балнеотуризъм, романтика и спектакъл на птици и кайтисти

Поморие е може би с най-дългата плажна ивица по Българското Черноморие, но това, което го прави уникално, е Поморийското езеро, което е свръхсолена лагуна с лечебна кал. Избрали веднъж Поморие за своята лятна ваканция, след това хората години наред се връщат там. Изобщо градът се променя, но любовта към него остава.  Градът е разположен..

публикувано на 07.07.24 в 15:11
Д-р Весела Атанасова

"Египетските култове край Черно Море" - как древните божества достигат до бреговете на Черно море

Митът за Озирис и Изида обяснява сътворението на света . Той разказва за борбата между доброто и злото. Хилядолетия наред в гробници и храмове египетските майстори разказват в своите рисунки за смелия Озирис и красавицата Изида, за раждането, Възкресението и качването на престола на египетския владетел. Култът към божествата в Древен Египет е..

публикувано на 03.07.24 в 14:02

Павлина Илиева: За българина цената е водеща при избор на почивка

Намираме се в разгара на активния летен сезон и всеки пътува или ще пътува нанякъде. В последните години българите имат все по-голям избор за това, къде да отидат на лятна почивка . Избират близки или далечни дестинации, познати или екзотични места. Някой търсят развлечения, други хубави плажове, трети евтин пазар. Важното е почивката да..

публикувано на 01.07.24 в 13:42

Двама български космически предприемачи за разрастването на иновации в Космоса

Те вярват, че ходенето в космоса е по-лесно. Те вярват, че това е бизнес възможност и начин да развиват компании за милиони. Те са двама български космически предприемачи , който бяха гости на едно от последните издания на „Тех Парк толкс'' на София Тех Парк. Това са Делян Аспарухов - съосновател и президент на американската компания Varda Space,..

публикувано на 29.06.24 в 08:30
Людмила Кирилова

Людмила Кирилова за усещането да посетиш вулкан

В света има любители на нетрадиционни туристически дестинации, а също и такива които съчетават традиционните – културно-исторически и кулинарен туризъм с нетрадиционните. Какво имам предвид – това са туристи, които искат да станат свидетели на грандиозни зрелища, като изкачвания в близост до активни вулкани.  "Вече има и българи, които се интересуват..

публикувано на 25.06.24 в 11:51
Радослав Илиев

Радослав Илиев: Започнахме с древни текстове, които никога не са поставяни на театралната сцена

"В началото сформирахме творчески екип, който да подбере млади хора, които да възстановят дейността на трупата за античен театър с патрон Огнян Радев, както и да подготвим първия спектакъл", разказа в "Нощен Хоризонт" историкът и преподавател  Радослав Илиев, председател на фондация античен театър "Огнян Радев" .  Това е  единственият античен..

публикувано на 24.06.24 в 11:57