Пътят до „Златните мостове“ на Витоша е единственият, който води до десетките хижи в района - "Кумата", "Офелиите", "Боерица", "Звездица" и други, а местността е любима на туристите през цялата година, тъй като е лесно достъпна, защото до там се движат и автобусите на градския транспорт. През зимата обаче пътят не се почиства добре от снега, а през лятото е осеян с дупки.
"Пътят до "Златните мостове" от "Бояна" е с дупки, въпреки че частично го запълниха преди 20 дни, когато се беше стопил снегът", каза управителят на хижа "Боерица" Юри Димитров.
"Аз запълвам общински път, преди няколко месеца дадох 1000 лева, имам протокол от фирма, която се занимава с тежка техника, дойдоха, почистиха", допълни управителят на хижа "Звездица" Васил Лазаров.
Наскоро Общината е предприела спешни действия за закърпване на по-големите дупки, а след като се стопи снегът, 1 дка от компрометирания път ще бъде ремонтиран, казва столичният заместник-кмет по строителството инж. Ангел Джоргов.
"По-основно, както си му е редът с изрязване и с горещ асфалт втората половина на октомври миналата година са направени 500 квадрата отремонтирана настилка, 500 квадрата асфалтови кръпки. След като мине зимният сезон вече сме възложили около 1000 квадратни метра ремонтни работи. Сега в зимните условия единствено със студен асфалт само по-сериозни дупки се изкърпват, за да не се изразходват нецелесъобразно средства".
Ангел Джоргов допълни, че през тази година ще се направи проект и ще се остойности, но не е ясно кога ще бъде направен основен ремонт на пътя до "Златните мостове".
Каквито и колкото и ремонти да се правят обаче, ако пътят не се поддържа, ямите отново ще се появяват след всяка зима, защото водата от топящия се сняг се изтича по платното, според Васил Лазаров от хижа „Звездица“:
"За да се поддържа този път трябва да се изчистят канавките отстрани, за да не тече водата по пътя. Как мислят да направят лифт при положение, че има изграден път, който не се поддържа".
Управителят на хижа „Боерица“ Юри Димитров допълни, че при снеговалеж пътят не се почиства добре, а и фирмата, обслужваща шосето, не чисти до всички хижи, а само до някои от тях. При последния обилен сняг хижарите протестираха, тъй като непочистеният път затруднява достъпа на туристите до планината.
"От двулентов път го направиха пешеходна алея машините, които го почистваха и на практика не го почистват. По същия начин беше до "Златните мостове". Сбъркан е планът за почистване на Витоша. Не е ясно защо до "Офелиите" опесъчават пътя, а нагоре по хижите не опесъчават", подчерта Димитров.
Поддръжката на пътя е отговорност на Столичния инспекторат, откъдето обясниха, че канавките и банкетите се почистват всяка есен и пролет, а що се отнася до снегопочистването - при много сняг платното действително се стеснява, поради и без това тесните габарити на шосето. Опесъчава се единствено главният път от „Бояна“ до „Златните мостове“ и „Офелиите“, както и разклона за „Копитото“, а отбивките за хижите единствено се почистват, уточнява инж. Николай Кючюков.
"Към хижите единият път е от "Златните мостове" към хижите "Септември", "Момина скала", "Родина", "Тинтява" и "Бор". Този път, както и другите пътища от "Офелиите" към "Борица" и от "Офелиите" към "Звездица" се извършват само дейности снегопочистване. Проблемът на тези три пътя, които казах преди малко, е че самият габарит на пътя е много малък и минавайки снегорина, той почиства този габарит. Ако се опита да го разшири, снегопочистващата машина ще падне в канавката".
А защо пътищата до някои хижи се почистват, а до други не, както сигнализират хижарите? Отговорът е, че това е заложено в договора между Общината и пътноподдържащата фирма, обясняват от Столичния инспекторат:
През зимата състоянието на пътя се следи с високопроходим автомобил, оборудван със специални сензори, казва инж. Кючюков от Столичния инспекторат:
"Това е уникална технология не само за България, а и за целия Балкански полуостров. Тя ни дава в реално време какво е състоянието на пътната настилка, а именно каква е тази настилка - дали е суха, мокра, заледена, дали има сняг и съответно дебелината на това покритие върху асфалтовата или паважната настилка. Уникалността на тази система, освен че ни дава тези данни, е в това, че в реално време тя ни препоръчва какъв вид обработка трябва да бъде предприета, за да бъде осигурена нормална проходимост при зимни условия".
И така - и тази пролет дупките по пътя за любимите на софиянци "Златни мостове" на Витоша отново ще бъдат закърпени, както увери заместник-кметът по строителството Ангел Джоргов, остава и надеждата за цялостен ремонт на шосето.
Повече можете да чуете в звуковия файл.УНСС набира стажанти за програма "Езиков приятел" в подкрепа на деца мигранти. Стажантска програма "Езиков приятел" е насочена към студенти, които желаят да допринесат за социалната интеграция и успешното развитие на деца мигранти в България. Инициативата се реализира в рамките на проекта Language Buddy. Програмата търси мотивирани и..
София заема последното, 36-о място в международна класация на мрежата "Чисти градове" за безопасно придвижване на деца и подрастващи. Оценката ни е три пъти по-ниска дори от предпоследния в подреждането . В класацията участват големи градове и столици на държави от ЕС. Проучването "Улици за децата, градове за всички" анализира..
Александруполис е най-големиятград в Западна Тракия с най-голямото пристанище в региона . Градът, разположен недалеч от българската граница, предлага съчетание от крайбрежна атмосфера, достъпни цени и богати възможности за активен отдих и забавления, посочи за "Пътувай с "Хоризонт" Петрос Кириакидис – заместник-председател на туристическия сектор в..
Германия е най-добрата културна дестинация за туристите в Европа по данни на Световната организация по туризъ м. За българските туристи тя се нарежда на трето място след Гърция и Турция. Какво поддържа интереса на българските туристи към Германия и какво предстои през тази година? За това разказа в "Пътувай с "Хоризонт" Кристиян Салай –..
Какви са основните жалби на потребителите, как се извършват проверките, и какви реални санкции могат да понесат туроператори, които работят "на тъмно", посочи за БНР Игнат Арсенов, директор на дирекция "Контрол на пазара" в КЗП . Колко често се получават сигнали и жалби , свързани с туристически услуги и какви са тенденциите в броя им в последните..
В деня на Европа - 9 май, и когато се навършват 40 дни от гибелта на 12-годишната Сияна, която загина при катастрофа на пътя Плевен - Луковит Европейският център за транспортни политики връчи награди в памет на жертвите на пътя, но и напомнящи за общата отговорност по темата. Наградите са гласувани от 9-членния управителен съвет на Европейския..
Едно силно слънчево изгаряне в детството удвоява риска от рак на кожата в зряла възраст. "Децата ни имат проблем с рака на кожата" под това мото ще се проведе националната кампания за профилактика на рака на кожата. Очаква се случаите на рак на кожата да се повишат с 40% през следващите 25 години. Ден на безплатните прегледи за рак на кожата е 14..
Пети ден продължава протестът на работещите в градския транспорт на София. И днес столицата осъмна без трамваи, тролеи и автобуси. Метрото продължава да..
Хубавото би било за въвеждането на предмета "Добродетели и религия, че ще има един стандарт – една учебна програма и учениците във всички училища..
А з отправих ясно предложение. Това заяви пред БНР Васил Терзиев, кмет на София, след като стана ясно, че продължава протестът на работещите в..