"Много се радвам, че аз със собствени заслуги и със собствена работа и собствен труд съм успяла да впечатля това жури. Освен амбицията до "Икар" ме доведе на първо място Петко Петков, който е директор на Драматичния театър, без който това нещо нямаше как да е възможно. След това Ана Батева, режисьорът Стефан Здравески, Роси Симеонова, без която този спектакъл доста пъти нямаше да минава добре, целият екип, който стои зад това", каза за БНР Поля Йорданова.
Поля Йорданова играе в Габровския драматичен театър от година и половина. "Мечтата на Наташа" е първият ѝ моноспектакъл. Гради образа на своята героиня - тинейджърка, след дебюта си в "Свекърва". Наградата "Икар" не е първото ѝ признание за ролята. Миналата година беше отличена за най-добра актриса от 12-ия международен фестивал "Моноакт в Косово". "Мечтата на Наташа" е по текст на руската писателка и драматург Ярослава Полинович. Режисьор и преводач на пиесата е Ана Батева.
Освен в "Мечтата на Наташа" и "Свекърва" Поля играе в постановките "Любовни истории" и "Руски вечери с микроскоп" на Габровския драматичен театър. Според нея важното е спектаклите да са стойностни.
„Стойностни за мен, ако някой ме пита какво визирам под стойностни, не мога да кажа, но аз имам едни критерии, които съм си наложила сама на себе си“.
Младата актриса завършва актьорско майсторство в НАТФИЗ в класа на проф. Иван Добчев. Нейна състудентка е Мария Бакалова. Времето в академията я свързва и с актьора Александър Тонев, номиниран за "Икар" за поддържаща мъжка роля.
Окуражена от признанието Поля Йорданова казва, че продължава още по-амбицирана.
"Много ми се работи в моноспектакли, поне така си мисля, но моноспектакълът е много интересно нещо. Той въобще не е като другия театър".
Повече можете да чуете в звуковия файл.
С премиера на книга за актрисата Емилия Радева започва днес есенният литературен сезон на Столичната библиотека. "Животът ми - едно добро представление" е заглавието на изданието, което ще бъде представено от съставителя на книгата и дъщеря на известните актьори Емилия Радева и Любомир Димитров Катерина Димитрова. Посетителите ще видят..
Книгата "Музеят на моето време" на Слава Янакиева представя колекция от фрагменти, в които личното свидетелство се превръща в общо послание за памет, род, загуби и надежда. Янакиева е културолог, преводач и университетски преподавател. Започва своето търсене в тишината на Covid пандемията. "Цялото бреме на времето, което мъкнем, трябва..
Международният театрален фестивал "Сцена на кръстопът", чийто основоположник е Стефан Данаилов, се открива за 29-а поредна година. Домакин е Пловдивският драматичен театър. Първото представление в афиша е спектакълът „Без кръв“ на Пловдивската трупа по едноимения роман на Алесандро Барико. Режисьор е Диана Добрева, а сценичната адаптация..
Книгата "Етюд-и-те на София. 10 години в кадри" на фотографа Иван Шишиев запечатва едни от най-интересните и впечатляващи хора, места и събития в столицата ни през последното десетилетие. "Вече има публикувани над 18 000 кадъра, които разказват какво се случва в София и България. Публикувал съм и снимки от Ирак, Албания, Киргистан,..
Започна юбилейният 25-и международен майсторски клас на оперната дива Райна Кабаиванска, организиран от Нов Български Университет. Той отбеляза рекорден интерес – за участие се записаха 140 млади оперни певци от 30 държави. Ето кои са избраниците на Маестрата, след прослушването на 4-и септември на сцената на Софийската национална опера и балет:..
В 14-ото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20-21 ч.: - Най-грандиозното музикално събитие на столична сцена през месец август беше фестивалът в две вечери – на 28-и и 29-и август, “Гала в София“, организиран от българската оперна дива Соня Йончева и нейната..
Нов графит от неуловимия уличен художник Банкси се появи отстрани на сградата на Кралския съд в центъра на Лондон, но ще бъде премахнат. Стенописът изобразява съдия с традиционна перука и черна тога, който удря протестиращ, легнал на земята и държащ опръскан с кръв плакат. Въпреки че стенописът не е препратка към конкретна кауза или..
Това е отделен кадър, никой не знае кога е започнал конфликтът . Аз видях един откъс, в който между неясни фигури има някакъв диалог, който може да е..
"Ще накараме институциите да работят. Всеки заслужава да има процес, който да му осигури истината". Това заяви пред БНР адвокат Методи Лалов,..
От инцидента в Русе няма да има голямо сътресение на правителството . Това каза пред БНР Тихомир Безлов, старши анализатор в Центъра за изследване на..