"Започна възстановяването в авиационния сектор. Имаме вече нови изисквания, нови протоколи се въведоха (заради пандемията от Covid-19 - б.р.), зелени паспорти, сертификати, които са най-разнообразни видове, за да може индустрията да се справи интегрирано с този проблем. ЕК стигна до заключенията как точно да създаде своя европейски зелен ваксинационен сертификат по идея, която тръгна от авиационния сектор, който претърпя най-големите загуби в глобален мащаб". Коментарът направи в интервю пред БНР Александър Богоявленски, авиожурналист и пилот.
"Fit for 55" - така нарече Европейската комисия концепцията си за преход на икономиката към климатичен неутралитет до 2030-а година. До тогава въглеродните емисии трябва да спаднат до 55 процента от нивото през 1990 година. А 20 години по-късно Европа трябва да се превърне в първия климатично неутрален континент. И ако досега амбициозните цели на Брюксел витаеха в неясната мъгла на зеленото ни бъдеще, тази седмица придобиха по-ясни контури. 2035-а година ще е последната, през която в Европа ще се произвеждат автомобили с двигатели с вътрешно горене. А въздушният транспорт го чакат сериозните изпитания на нови ограничения и налози, след като пандемията докара великаните на пазара до ръба на фалита.
"Най-глупавото нещо е налагането на нови данъци", заяви Богоявленски и добави, че понякога до два пъти по-големи са таксите, отколкото самата цена на билета, т.е. това, което превозвачът може да отчете като приход:
"Печалбите на превозвачите са изключително ниски, особено в условията на пандемия те са изпилени до абсолютния минимум. В много случаи са и на загуба, особено полетите, които не се запълват да определен капацитет".
Иновациите са бъдещето, а не налагането на ограничения и екологични данъци, подчерта авиожурналистът:
"Екологичната политика трябва да гледа в направлението на иновациите, това е общото мнение на авиоиндустрията. Климатичните промени се дължат на човешките действия. Говорим, че 2% от емисиите се дължат на авиационния сектор, това е може би така, но не самолетите са основният проблем. Авиоиндустрията реагира и мисли доста напредничаво, но проблемът там е, че решенията се вземат изключително бавно. Каквито и иновации да се разработват днес, те ще бъдат внедрени след десетилетие. Причината е, че изпитанията отнемат много време, а сигурността и безопасността са издигнати на пиедестал, а затова трябва да се докаже, че всички тези технологии са безопасни и няма да представляват заплаха или проблем за пътуването".
Интервюто на Весела Владкова с Александър Богоявленски в предаването "Събота 150" можете да чуете от звуковия файл.
Европейската комисия (ЕК) все още не е получила националния средносрочен фискално-структурен план на България, стана ясно при оповестения днес есенен пакет от Европейския семестър. Такива планове не са получени също от Австрия, Белгия, Германия и Литва. Комисията се е съгласила те да бъдат представени по-късно. Това е предвидено и от..
Върховният административен съд остави без уважение искането за спиране на действието на постановлението на Министерски съвет за определяне размера на минималната работна заплата. Съдът остави без уважение искането на Асоциация на индустриалния капитал в България за спиране на действието на Постановлението на правителството за определяне размера на..
Три републикански пътя, които минават през област Велико Търново, ще зимуват в ремонт, съобщи директорът на Областното пътно управление Венцислав Ангелов. Изцяло е подготвен Проходът на републиката и на него вече са монтирани червените ограничителни колчета срещу неправилно изпреварване. Единият от пътищата, които ще зимуват в ремонт, е..
По неофициална информация Унгарското председателство на Съвета на ЕС е изготвило решението за пълноправното приемане на България и Румъния в Шенген от 1 януари 2025 г. Главчев очаква на 12 декември финалното решение за Шенген Документът ще бъде обсъждан утре на заседание на посланиците на страните от ЕС и гласуван на срещата на министрите на..
Малките търговски обекти за хранителни стоки формират 10% от брутния вътрешен продукт на страната. За първи път тази година, традиционната търговия расте по-бързо от модерната на фона на тенденцията от последните 10 години, когато са затворени 10 000 семейни търговски обекта. Въпреки конкуренцията на хипермаркетите, малките семейни хранителни магазини..
Единодушно Конституционният съд (КС) допусна за разглеждане по същество и обедини в общо дело петте искания за частично или пълно касиране на изборите за 51-во Народно събрание. КС с обновен състав решава по 5 дела за частично или пълно касиране на вота Назначени са експертизи с различни задачи и различни срокове, като най-отдалеченият е 10-и..
Вицепрезидентът Илияна Йотова каза, че утрешният 6 опит за избор на председател на парламента изглежда предизвестен: "До утре има все още много време. След днешните доста радикални заявки на различните политически партии, особено на първите две, к ато че ли този избор изглежда предизвестен. Но все пак нека да се надяваме в следващите часове на..
За планирано масово изселване на българи от Дуисбург, Германия, алармира неформалната мрежа "Столипиново в Европа". "Това, което се случи, е,..
Във Велико Търново се предвижда синята зона за паркиране да бъде разширена с 87 места, но и да се увеличи времето на работа, включително и в..
По-добре избори, отколкото правителство на всяка цена . Коментара направи пред БНР социологът Кънчо Стойчев и уточни, че изборите са демократична..