От края на май беше преустановено действието на специализирана мярка за подпомагане и на автобусния сектор – с 210 лева за всеки транспортен служител, припомни той. От края на юли вече не действа и мярката за подпомагане на служителите 60/40, което е лишило бранша на автобусните превозвачи от сериозна помощ, поясни Константинов. По думите му това е довело до невъзможността голяма част от фирмите да упражняват дейността си.
Ивайло Константинов уточни, че превозите по редовните автобусни линии трябва да се осъществяват с или без пътници и при съответните отстъпки за определени категории пътници и не могат да преустановяват обслужването. По думите му близо 150 дружества, извършващи редовни автобусни линии, са преустановили дейност.
„Над 80 общини в България вече нямат автобусни превози. Около 500 фирми извършваха такъв тип превози, те намаляха само в рамките на една година с около 150.“
Сред най-големите губещи са общинските предприятия и големите предприятия, които до този момент по никакъв начин не бяха компенсирани, посочи Ивайло Константинов.
От правителството са поели ангажимент от излишък от някоя от другите мерки или с трансфер на бюджетни средства да бъдат компенсирани най-засегнатите сектори в автобусния бранш, каза Константинов. Това според него е най-губещият сектор от началото на пандемията, защото наред с косвените разходи произвежда ежедневно и преки оперативни такива.
„Ние произвеждаме загуби ежедневно.“
„Ние всички, 99,90% от превозвачите в България в автобусния транспорт нямаме намерения и нямахме намерения да предприемаме никакви стачни действия“, декларира Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи. Той е скептичен, че за две седмици ще може да се стигне до изплащане на средства към превозвачите.
Предстои ли поскъпване на билетите за автобусни превози?
Цената при редовните автобусни линии трудно би могла да бъде коригирана, процедурата не е лесна, изтъкна Ивайло Константинов.
„Или ако се случи това, то е само с процента на инфлацията, който не е никак малък.“
„Ако ще има такива поскъпвания, те ще бъдат разрешени от възложителя и то с процента на инфлацията“, добави Васил Пиронков.
Според Константинов няма нагласа сред превозвачите за „търсене на различна от тази цена, защото проблемът не е цената, проблемът е пътникопотокът, особено в рамките на последната година и половина“.
„Българският гражданин в този тежък момент е достатъчно обеднял. Ние трябва да издържим без да увеличаваме цените“, категоричен е Пиронков. Той обаче допълни, че има общини, които години наред не са променяли цената и там могат да се очакват промени за превози на къси разстояния.
„С някакви стотинки в билетите, което не е нещо съществено.“
Двете мнения чуйте в звуковия файл.
"Дали е поколенческо? По-скоро е възрастово – в момента ги наричаме локали, но назад в годините винаги е имало подобни групи деца, тийнейджъри. Едно дете живее в общност , не живее изолирано само с майка си и баща си. То попива от цялата среда и не можем да се похвалим със спокойна, мотивираща и креативна среда ." Това мнение изразява пред..
Няма таксиметров автомобил, който да може да издаде касов бон в двете валути – в лева и евро. За това предупреди в интервю за БНР Красимир Цветков, председател на Националния таксиметров синдикат. Той обясни, че апаратите им са с отдавна изтекли сертификати и няма подзаконова нормативна уредба , която да разписва тяхната..
Вътреболнична инфекция с бактерията клебсиела пневмония отнема живота на 39-годишен мъж. Това се случва след бъбречна трансплантация в университетската болница "Александровска". За случая стана ясно от жалба на майката на Петър Стоянов – Симона Стоянова – до здравния министър. В нея се твърди, че ИА "Медицински надзор" умишлено..
Gen Z взема кредити по-безотговорно от милениумите и поколенията преди тях. Това каза пред БНР Лилия Димитрова, председател на Асоциацията за управление на вземания. Тя подчерта необходимостта от по-голяма финансова грамотност. Димитрова обърна внимание върху въпроса един кредитополучател колко успоредни кредита има , не само на каква..
Три рейтингови агенции повишиха кредитния рейтинг на България в седмицата, в която получихме зелена светлина за въвеждане на единната европейска валута от 1 януари догодина. Scope Ratings даде на страната ни рейтинг от А- (А минус) в местна и чуждестранна валута, с което за първи път влязохме в най-високата скала от инвестиционния клас...
Над пет километра е отсечката от Е-79, която минава през Кресна, а след влизането на България в Шенген и особено в сезона на лятото потокът от леки автомобили и камиони се е увеличил два пъти. Изграждането на последния участък от АМ "Струма", както и обходен път западно от Кресна ще отнеме поне пет години. Мерки за облекчаване на..
Не смятам, че има нещо, което може да осуети влизането ни в еврозоната. Това обясни пред БНР Любомир Каримански, член на УС на БНБ. "Вече е взето финалното решение. Предстои тежка работа , която трябва да бъде свършена до първи януари 2026 година, пък и след това. Но не би трябва да си поставяме като сериозен приоритет и цел за..
Въвеждането на еврото ще се отрази върху цените на имотите у нас , сочат прогнозите на представители на бранша. Част от тях стигат и до конкретика -..
Има шанс за голяма катастрофа и всички го знаем - партийни ръководители и на площада. И този път нещата са опрели на кокал, предупреди..
"Фактът, че се приеха три от законопроектите с идеята да се намери общо решение за откриване на начин да се постигнат въпросните заплати, които се..