На 30 септември завесата на Миланската Скала тържествено се вдигна за второто заглавие на опера на Росини от триптиха, който театърът посвещава на великия италиански композитор – “Севилският бръснар”. Придружени от виртуозната диригентска палка на маестро Рикардо Шайи, станахме свидетели на един великолепен спектакъл, в напълно нова продукция! “За първи път имам шанса да изпълня шедьовъра на Росини в оригинал, с изключение само на някои речитативи” споделя Маестрото. Носител на наградата “Абиати” за 2012 г. за спектаклите “Бохеми”, “Бягство с маска” и “Набуко”, блеснал в Малмьо и Рим с “Бал с маски”, в Неапол с “Тоска”, в Монте Карло с “Набуко”, Лео Мускато ни покори с режисурата на операта и превърна дебюта в Ла Скала в абсолютен триумф! Динамична смяна на сцените, кулиси в непрекъснато движение и усещане за „театър в театъра“ отличиха представянето на Мускато в режисурата на 21-вата опера в кариерата му. Аплодисментите бяха и за сценографията на Федерика Паролини и избора на костюми на Силвия Алмонино.
В атмосфера на ентусиазъм, сред аплодисментите на публиката, на сцената се изкачи Матиа Оливиери. Елегантен, със силно сценично присъствие и великолепен актьор, италианският баритон брилянтно изпълни ролята на Фигаро. “Великият маестро Росини ни завещава тази партитура, но всеки един от нас трябва да се стреми да добави нещо от себе си – това не са само ноти, но и театър” споделя Оливиери. След вълнуваща изява само преди няколко седмици в “Италианката в Алжир”, имахме удоволствието да проследим поредна великолепна изява на българския мецосопран Светлина Стоянова. Младата певица замести Чечилия Молинари, присъединявайки се към състава чак във втората половина на репетициите. Това не й попречи да блесне в ролята на Розина с великолепен и много чист глас, финес, ясна дикция. “Много обичам да изпълнявам опери на Росини. Неговата музика е трудна, но е и голямо предизвикателство за мен” коментира Стоянова. И още едно завръщане на Миланска сцена– на Максим Миронов, който бе един великолепен граф Алмавива, неслучайно считан за най-добрия тенор на музикалната сцена в тази роля. Сила на гласа, перфектен италиански и вълнуващо изпълнение на “Se il mio nome saper voi bramate” заслужиха овациите на присъстващите. Известен с изпълнения в опери на Росини, Марко Филипо Романо ни очарова в ролята на Бартоло. За своето участие в 8-мо произведение на сцената на Миланcкия театър, Никола Уливиери получи заслужените аплодисменти на публиката за чистото изпълнение в ролята на Базилио. Силно бе представянвето на Костантино Финучи, който бе Фиорело и Лавиния Бини, в ролята на Берта. Овациите бяха и за оркестъра и хора на Ла Скала с диригент Алберто Малаци.
Тази вечер е последното събитие от поредицата "Българска музика" на Симфоничния оркестър на БНР. Главен диригент е Константин Илиевски. В Първо студио на Националното радио ще прозвучат три концерта на композиторката проф. Борислава Танева. Те са в жанра "Кончерто пиколо". Идеята на авторката е да създаде инструментална форма, подходяща за..
25-ото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“ е посветено на 100-годишнината от рождението на великия български тенор Никола Николов. В него са включени изказвания на слушатели, споделени на редакционния телефон, част от слушателски писма, изпратени на електронната поща, и..
За почти 80-годишната история на Израелската опера за пръв път е поставена “Отело“ на Джузепе Верди. На традиционната лекция преди спектакъла драматургът на операта даде задача на слушателите си да открият какво прави тази творба предтеча на веризма. Според него тя се отличава коренно от предишните опери на Верди и отваря вратите на любимия му..
Мартенският афиш на Миланската Скала зарадва любителите на оперното изкуство с шедьовъра на Джакомо Пучини “Тоска”. На 15 март завесата на театъра тържествено се вдигна за спектакъла, открил сезон 2019/2020 г. За пореден път режисьорът Давиде Ливермор не разочарова публиката със своята зрелищна продукция, а изключителният музикален състав и..
Галерия "Доза" представя изложбата на Станислав Беловски "Къщата на залязващото слънце". Произведенията в нея не пресъздават миналото, а го разместват – като монтаж, който поражда напрежение между образите, вместо да ги фиксира в носталгичен ред. Те задават посока на тръгване "навътре" – към личното, към спомена. Изградени са така, сякаш кадрират..
Драматичният театър в Ловеч ще представи премиерата на моноспектакъла "Последният танц на Нижински". Пиесата на Норман Алън се поставя за първи път в България. Режисьор и актьор на моноспектакъла е Георги Грозев. Правата за постановката са закупени от Холивуд. Вацлав Нижински е легендарен руски и френски балетист и балетмайстор. Той е о..
Месец март ще остане паметен с първото гостуване у нас на оперната мегазвезда Анна Нетребко . Гледали сме на големия екран оперни продукции с нея – преки прожекции и филмирани спектакли, най-напред в НДК, след това в Cinema Cityв кино сезоните на Метрополитън, в кината Арена – в кино сезоните на Кралския балет и опера в Лондон “Ковънт Гардън“,..
От гледна точка на турбулентността, която може да предизвика в самата Европейска прокуратура , казусът с Теодора Георгиева е безпрецедентен. Става..
Не един, а два завода за барут са нужни на България, за да се намали рискът, сподели Емилиян Гебрев, дългогодишен производител на оръжие, в..
Няма вариант в пощите да се продава каквото и да било! Това заяви пред БНР Пламен Дончев, председател на федерация "Съобщения" към КТ "Подкрепа",..